Gå til innhold

Hvordan oppgradere Acer Predator G3610


odin7474

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har hatt denne Pc noen år og har aldri før oppgradert den.

Kunne tenkt meg å prøvd det nye Mad Max spillet,men i følge minimumskravene er skjermkortet mitt under kravet.

Jeg har et GeForce GT 545.

 

Det er ikke viktig for meg å spille med max oppløsning.Medium er ok for meg.

Om jeg skal oppgradere kortet,er det da andre ting jeg må ta hensyn til?

Må jeg bytte andre komponenter om jeg bytter grafikkort?

Jeg spiller så og si ALDRI lenger,så jeg trenger ikke et "gaming" kort.Kun det rimeligste som er over kravet for spillet.

Hvilket kort passer til min pc?

Tips til kort?

 

Dette er Pcn;

 

https://www.komplett.no/product/639024

Endret av odin7474
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar.

Jeg har dessverre ikke peiling på 8 pins PCI kabel eller strømforsyning og aner ikke hvor det er.

Men sjekket ut det kortet du nevnte og ser prisen er ca 2000kr.

Siden jeg oppgraderer kun pga ett eneste spill til 400kr synes jeg totalprisen blir for mye.SÅ viktig er ikke spillet :)

Systemkrav for spillet passerer jeg på det meste bortsett fra at kortet må være minimum 2GB,noe GeForce GT 610 har.Koster 5ookr.Kan jeg ikke bruke det?

Er på jakt etter et billig et med 2 GB som er kompitabelt med min maskin..

Lenke til kommentar

GT610 er et mye svakere skjermkort enn det du har. Så ikke prøv det. Skjermkortet du har, har heller aldri vært spesielt bra, men at det mangler 0,5GB minne i forhold til minstekrav er ikke noe som hadde stoppet meg fra å prøve. Det kan være det fungerer helt greit.

 

Det som xClaymanx sa her med 8-pins er om skjermkortet trenger ekstra strøm i en kabel direkte i skjermkortet. GT545 trekker 105W, men kan bare ta noe av det fra porten den står i på hovedkortet. Hadde det vært et nyere hovedkort med siste versjon av PCIe port så kunne den tatt 75W rett fra porten, men jeg tror det er en eldre versjon hovedkort du har. Men skjermkortet skal altså uansett trenge ekstra strøm i egen kabel fra strømforsyningen.

 

Vi kan se hvor mye man maks kan trekke gjennom den kabelen på hvor mange pinner kontakten har. Er det 6 pinner, kan man trekke 75W, mens 8 pinner tillater 150W.

 

Jeg vil tro skjermkortet ditt har 6 pinner, og da er det stor sjanse for at Acer kun har utstyrt strømforsyningen stor nok til det. Trygge valg om du vil ha nytt skjermkort bør ikke trekke mer strøm enn det du allerede har. GTX960 trekker 120W og er sånn sett i grenseland, strengt tatt litt over da, men jeg vil tro det hadde fungert greit. Jeg gidder imidlertid ikke sjekke opp i det, når du sier det blir for dyrt.

 

Alternativene da er strengt tatt bare; GTX750, GTX750ti, og GTX950. Bare pass på at du velger en versjon med minst 2GB ;)

 

Her ser du et GT545 med 6-pins strømkontakt:

 

469185-500x500.jpg

Lenke til kommentar

Takker for svar. Fant et kort på finn som var billig, men i dag tok pc kvelden!

Aner ikke hva som skjedde, men plutselig kom det feilmelding for disk. Har prøvd det meste men ingenting funker.

Nå er det også kun beskjed om at det ikke finnes operativsystem på pc når jeg slår den på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...