Gå til innhold

Filmselskap saksøker Popcorn Time-brukere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott, de fleste som bruker det programmet aner ikke at de driver med helt ukryptert fildeling. Håper også at dette programmet snart dør ut. Virker som det er endel folk på campus her som bruker dette programmet på kveldstid og drar ned hastigheten noe voldsomt for oss andre.

 

Hvilke andre realistiske alternativer er det som operer "kryptert" mener du? (i denne sammenhengen, på en måte som skjuler ip-adressen for de som har kontakt med deg)

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så det vil si at når folk har brukt mitt nettverk til å se på innhold fra Popcorn Time, så er det jeg som skal ta straffen? Er det virkelig slik det fungerer?

 

Altså, vil de totalt overse det faktum at en IP-adresse ikke har identifiseringsverdi?

 

Jupp! Du kan glede deg over denne direkte importen fra USA, velsignet av frøken Hadia Tajik....

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jupp! Du kan glede deg over denne direkte importen fra USA, velsignet av frøken Hadia Tajik....

Hadde eksempelet mitt over skjedd med henne eller noen i hennes familie tror jeg hun hadde fortsått logikken ganske kjapt...

 

Hva med å stemme på noen som setter kompetente folk til å avgjøre slike lovvedtak? På generell basis tror jeg vi hadde hatt godt av å fått mer kompetanse inn i stortinget.

Lenke til kommentar

Så det vil si at når folk har brukt mitt nettverk til å se på innhold fra Popcorn Time, så er det jeg som skal ta straffen? Er det virkelig slik det fungerer?

 

Altså, vil de totalt overse det faktum at en IP-adresse ikke har identifiseringsverdi?

Nei, det er ikke du som skal ta straffen. Bevisbyrden ligger hos politiet eller de som starter saken og det er heller ikke noen lov om å ikke kunne ha et åpent nettverk. Hvis du overhode ikke har noe ulovlig i verken logger eller på harddisken så kan de ikke ta deg eller gi deg bot.

 

Hvor nøye det blir fulgt er dog vanskelig å si, du må antagelig gå rettens vei for å få medhold i saken din. Det er jo andre saker der folk har prøvd å sette ned bakbeina og rett og slett gitt opp da ingen er på deres side og jobben med å motbevise dem og rettsaken er for belastende/ for mye jobb.

 

Det som er virkelig latterlig er at man skal være skyldig utover enhver rimelig tvil for å bli dømt, men i piratsaker så ligger lista veldig lavt. Antagelig mye pga Nordisk Film som er flinke til å påvirke med argumentet at de taper enorme summer penger og ikke vil klare å lage nytt innhold i fremtiden og de "lager kultur" som liksom skal være viktig (selv om de lager dritt som ikke er verd noe).

 

Edit; På åpne nettverk (gratis WiFi) i cafeèr og tog så blir ikke eieren dømt fordi det er reklamert med at det er åpent for alle, hvertfall etter min forståelse. Hvis du da setter opp et skilt utenfor om at du har gratis WiFi så stiller saken seg kanskje anerledes :rofl:

 

Igjen, det er IKKE ulovlig å ha et 100% åpent nettverk, før de kan sende bøter etc uten å bevise ting ordentlig så må det enten bli nye STRENGE regler på loggføring og/ eller regler rundt kryptering og sperring av hjemmenettverk.

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Så det vil si at når folk har brukt mitt nettverk til å se på innhold fra Popcorn Time, så er det jeg som skal ta straffen? Er det virkelig slik det fungerer?

 

Altså, vil de totalt overse det faktum at en IP-adresse ikke har identifiseringsverdi?

 

Nei, de må bevise at det var deg personlig hvis lovverket er likt det for biler eller skytevåpen, begge er strengt regulert ulikt nettverk.

 

Er ingen lov praksis for dette i Norge. IP er bevismateriale og kan føre til ransaking i økokrim og pedofili saker, det er da resultatet av ransakingen som er bevismateriale.

Det kan også gjøres her bortsett fra at popcorn time neppe etterlater spor og dette er nasking eller simpelt tyveri og neppe vil medføre utrykning og ransaking.

 

Men det er fult lovlig å sende ut brev som sier at du har vært slemm gutt.

Lenke til kommentar

 

Så det vil si at når folk har brukt mitt nettverk til å se på innhold fra Popcorn Time, så er det jeg som skal ta straffen? Er det virkelig slik det fungerer?

 

Altså, vil de totalt overse det faktum at en IP-adresse ikke har identifiseringsverdi?

Nei, de må bevise at det var deg personlig hvis lovverket er likt det for biler eller skytevåpen, begge er strengt regulert ulikt nettverk.

 

Er ingen lov praksis for dette i Norge. IP er bevismateriale og kan føre til ransaking i økokrim og pedofili saker, det er da resultatet av ransakingen som er bevismateriale.

Det kan også gjøres her bortsett fra at popcorn time neppe etterlater spor og dette er nasking eller simpelt tyveri og neppe vil medføre utrykning og ransaking.

 

Men det er fult lovlig å sende ut brev som sier at du har vært slemm gutt.

 

 

Det var det man skulle tro, men det Tajik og co ønsker er USAske tilstander her.

Da vil det i praksis si at de sender "trusselbrev" til deg, og velger å tyne og presse deg med ett langt og utdratt søksmål som vil koste mye tid og penger.

Selvfølgelig kan du unngå dette ved å betale dem en viss sum / forlik.

 

Og det er dette Hadia Tajik vil åpne og ha hit til lands... Eller rettere sagt, det er det hun er betalt for å fikse.

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har noen sett:

 

http://www.tv2.no/2015/09/30/nyheter/popcorn-time/7447269

 

De fra Rettighetsalliansen mener om filmbransen skulle komme med tilsvarende wimp og sportify på film ville en slik filmtjeneste koste mellom 1000-2000 kr måneden om filmprodusentene skal dekke opp sine utgifter?

 

Hva mener dere om dette, er det løgn eller fint måte å kreve unødvendig med penger?

Det fult mulig å kjøpe film billig på elkjøp\lefdal så ser ikke det som godt argument.

 

Riktignok tjener kanskje ikke musikk artistene som ikke er så kjente så mye på musikk fra wimp\sportify som omtrent reklamefiansiert, slik som youtube. Men hadde de tilbydt alle filmene ville de hadde bedre sitvasjon en i dag da fleste parten går for ulovlige alternativer. De lovlige må vente en del år for å se filmen de vil se.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...