Gå til innhold

SNIKTITT: Sony slipper to nye vanntette muskelmobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Glass bak? Whyyyy?

 

Ingen andre gode telefoner i 4.7" kategorien. Gir opp Sony.

Må jeg bite i det sure eplet og gå for Apple?

 

Z3 Compact har ikke glass bak, den er laget e plastikk. Aluminiumsrammen i Z5 er forsterket bak slik at glasset ikke knuser så lett.

Den knuser og sprekker som glass og legger igjen akkurat de samme bittesmå sylskarpe fragmentene som glass gjør. Plastikk knuser ikke sånn.

Uansett, glass eller ikke, baksiden på Z3c er forferdelig dårlig. Kanskje er den nye bedre, men er skeptisk før jeg kjøper denne gangen.

Lenke til kommentar

 

Glass bak? Whyyyy?

 

Ingen andre gode telefoner i 4.7" kategorien. Gir opp Sony.

Må jeg bite i det sure eplet og gå for Apple?

Z3 Compact har ikke glass bak, den er laget e plastikk. Aluminiumsrammen i Z5 er forsterket bak slik at glasset ikke knuser så lett.

 

 

A testament to Sony’s superior craftsmanship, Xperia Z3 Compact is the only compact smartphone to bring you uncompromised performance in a beautifully slim and light design. Boasting durable tempered glass panels on both sides and surrounded by a rounded frame, Xperia Z3 Compact feels like it was meant for your hand.

 

http://www.sonymobile.com/global-en/products/phones/xperia-z3-compact/features/#design

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Får håpe de har lært fra forrige generasjon, så skjermene ikke sprekker av seg selv under lading, og at telefonene _faktisk_ er vanntette.

 

De fikset vannproblemed i Z3+ i alle fall. kameralinsen er ikke lenger en separat modul, men en del av glasset på bakside. Hadde selv en Z3 som fikk vannskader, men z3+ ser ut til å faktisk være vanntett.

Lenke til kommentar

Jeg har trua på at kompakt-versjonen - til tross for at 4,6 " ikke føles særlig kompakt - vil kunne komme til å erstatte min Z1 Compact … når bare prisen har sunket litt, så sannsynligvis ila. 2016 en gang.

 

Eg tenkte det same då eg samanlikna den med min gamle Galaxy S2, men om ein ser på dimensjonane, så er den nær identisk din Z2. 0.1 mm breiare, men 0.6 mm slankare. Skjermen er større fordi dei får utnytta ein større del av arealet.
 
Z5C: 127 x 65 x 8.9 mm - (138 g) - 4.6"
Z1C: 127 x 64.9 x 9.5 mm - (137 g) - 4.3"
GS2: 125.3 x 66.1 x 8.5 mm - (116 g) - 4.2"
Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Ser at en rekke nettbutikker inkluderer Sony MDR-10RC hodetelefoner dersom man forhåndsbestiller Z5 Compact (gjelder bl.a. Lefdal, Elkjøp, Expert, Cdon, Netonnet, Dustin m.fl.). Siden jeg kjøper telefon gjennom arbeidsgiver er jeg imidlertid bundet til å bestille fra én konkret leverandør, og denne butikken hevder de ikke har kjennskap til kampanjetilbudet.

 

Jeg forsøkte å kontakte Sony, og svaret jeg fikk er at det er opp til butikkene selv hvorvidt de vil kjøre kampanjetilbudet. Dette virker litt rart, siden praktisk talt alle nettbutikker jeg har sjekket gjør det (men selvsagt ikke "min" butikk).

 

Noen som kjenner til denne kampanjen og hva den innebærer?

Endret av medisterpus
Lenke til kommentar

 

Jeg har trua på at kompakt-versjonen - til tross for at 4,6 " ikke føles særlig kompakt - vil kunne komme til å erstatte min Z1 Compact … når bare prisen har sunket litt, så sannsynligvis ila. 2016 en gang.

 

Eg tenkte det same då eg samanlikna den med min gamle Galaxy S2, men om ein ser på dimensjonane, så er den nær identisk din Z2. 0.1 mm breiare, men 0.6 mm slankare. Skjermen er større fordi dei får utnytta ein større del av arealet.
 
Z5C: 127 x 65 x 8.9 mm - (138 g) - 4.6"
Z1C: 127 x 64.9 x 9.5 mm - (137 g) - 4.3"
GS2: 125.3 x 66.1 x 8.5 mm - (116 g) - 4.2"

 

Ah. Sånn sett. Da går det vel, kanskje. :p

 

Blir uansett å vente flere måneder før jeg kan erstatte denne. Ikke har jeg råd til å kjøpe telefon, uansett. Samt at jeg sikkert burde fortsette å spare til bolig og bil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at en rekke nettbutikker inkluderer Sony MDR-10RC hodetelefoner dersom man forhåndsbestiller Z5 Compact (gjelder bl.a. Lefdal, Elkjøp, Expert, Cdon, Netonnet, Dustin m.fl.). Siden jeg kjøper telefon gjennom arbeidsgiver er jeg imidlertid bundet til å bestille fra én konkret leverandør, og denne butikken hevder de ikke har kjennskap til kampanjetilbudet.

 

Jeg forsøkte å kontakte Sony, og svaret jeg fikk er at det er opp til butikkene selv hvorvidt de vil kjøre kampanjetilbudet. Dette virker litt rart, siden praktisk talt alle nettbutikker jeg har sjekket gjør det (men selvsagt ikke "min" butikk).

 

Noen som kjenner til denne kampanjen og hva den innebærer?

 

Dere bruker vel ikke tilfeldigvis shop.netcombedrift.no ? :) 

Lenke til kommentar

 

Ser at en rekke nettbutikker inkluderer Sony MDR-10RC hodetelefoner dersom man forhåndsbestiller Z5 Compact (gjelder bl.a. Lefdal, Elkjøp, Expert, Cdon, Netonnet, Dustin m.fl.). Siden jeg kjøper telefon gjennom arbeidsgiver er jeg imidlertid bundet til å bestille fra én konkret leverandør, og denne butikken hevder de ikke har kjennskap til kampanjetilbudet.

 

Jeg forsøkte å kontakte Sony, og svaret jeg fikk er at det er opp til butikkene selv hvorvidt de vil kjøre kampanjetilbudet. Dette virker litt rart, siden praktisk talt alle nettbutikker jeg har sjekket gjør det (men selvsagt ikke "min" butikk).

 

Noen som kjenner til denne kampanjen og hva den innebærer?

 

 

Dere bruker vel ikke tilfeldigvis shop.netcombedrift.no ? :)

Nei, Nordialog.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...