Gå til innhold

[Løst] Mye fravær på VG3 og skal på jobbintervju.


Zork-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, hvordan er det man forklarer dem på jobbintervju om hvorfor man har mye fravær? Jeg har kjempelyst til å jobbe der, men vil ikke at noe i fortiden skal være ett hinder for meg. Om det har noe å si så har alt fraværet mitt vært gyldig, jeg snakket med kontaktlæreren og forklarte situasjon min osv.

Endret av Zork-
Lenke til kommentar

Hva slags jobb er det snakk om? Er slett ikke sikkert vitnemålet fra VGS blir et tema i det hele tatt.

Det er en butikkjobb, på mailen de sendte meg stod det at jeg skal ta med vitnemål og attester. Jeg har vært på flere intervjuer og de spurte aldri om vitnemål, men man vet aldri. Jeg har en god attest fra forrige arbeidsgiver også.

Lenke til kommentar

Hei, Jeg skal på et viktig jobbintervju imorgen og lurte på om dere har noen tips til hvordan jeg skal forklare mitt høye fravær på VG3? Sannheten er at mye av det fraværet var pga en veldig streng lærer som timer med fravær for forsinkelse og på starten av året så var jeg litt skolelei og lei av spansk faget. Er det beste å bare si sannheten? dette er altså det eneste som bekymrer meg når jeg skal til det jobbintervjuet. 

 

Merk at at man får ikke fravær på grunn av en streng lærer... ærlighet varer lengst og man kommer ikke langt ved å skylde på andre.

Lenke til kommentar

Hvis du har en god attest fra tidligere arbeidsgiver vil den trumfe vitnemålet sønder og sammen. Da er nok det viktigste å unngå å fremstå som en som fraskriver seg ansvar og skylder på andre. Ugyldig fravær gir vel utslag på ordenskarakteren, så det er det heller ikke så mye vits i å si noe om.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

 

Hei, Jeg skal på et viktig jobbintervju imorgen og lurte på om dere har noen tips til hvordan jeg skal forklare mitt høye fravær på VG3? Sannheten er at mye av det fraværet var pga en veldig streng lærer som timer med fravær for forsinkelse og på starten av året så var jeg litt skolelei og lei av spansk faget. Er det beste å bare si sannheten? dette er altså det eneste som bekymrer meg når jeg skal til det jobbintervjuet. 

 

Merk at at man får ikke fravær på grunn av en streng lærer... ærlighet varer lengst og man kommer ikke langt ved å skylde på andre.

 

Sant, jeg skjønner at det er min feil og kan godt bare si sannheten som den er. Jeg er bare usikker på om dette vil være negativt eller ikke.

Lenke til kommentar

 

 

Hei, Jeg skal på et viktig jobbintervju imorgen og lurte på om dere har noen tips til hvordan jeg skal forklare mitt høye fravær på VG3? Sannheten er at mye av det fraværet var pga en veldig streng lærer som timer med fravær for forsinkelse og på starten av året så var jeg litt skolelei og lei av spansk faget. Er det beste å bare si sannheten? dette er altså det eneste som bekymrer meg når jeg skal til det jobbintervjuet. 

 

Merk at at man får ikke fravær på grunn av en streng lærer... ærlighet varer lengst og man kommer ikke langt ved å skylde på andre.

 

Sant, jeg skjønner at det er min feil og kan godt bare si sannheten som den er. Jeg er bare usikker på om dette vil være negativt eller ikke.

 

 

I forhold til å ikke ha mye fravær er det negativt men det toget er gått allerede.

 

I forhold til å ikke svare hvis man blir spurt eller mumle i veg om at det er andres feil så kan jeg ikke se noen annen utvei enn å fortelle sannheten.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

en relevant ting er jo hvor lenge siden dette var , og hvor mye andre papier du har med deg , for alt du vet ser de knapt på noe annet enn selve CV'en din . om det er et tema så får du snakke om at du har forandret deg og at jobb og skole ikke er helt det samme når det kommet til motivasjon , samt og være ærlig om at du har fravære om de skulle spørre om det .

Lenke til kommentar

en relevant ting er jo hvor lenge siden dette var , og hvor mye andre papier du har med deg , for alt du vet ser de knapt på noe annet enn selve CV'en din . om det er et tema så får du snakke om at du har forandret deg og at jobb og skole ikke er helt det samme når det kommet til motivasjon , samt og være ærlig om at du har fravære om de skulle spørre om det .

Ja, du har rett. Er ikke helt sikkert at de ser på dette, men ja jeg får bare være ærlig og si det som det er. Får vel gjøre mitt beste, det er vel ikke slik at dette er alt de ser på. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...