RogeRRRRRR Skrevet 30. august 2015 Skrevet 30. august 2015 (endret) Vurderer å kjøpe bil nå som jeg har fått lappen, har sett en del på Opel Astra, 2008 modellen. Noen som har erfaringer med denne bilen? Vil ikke bruke stort mer enn 70 000, men har funnet noen rundt 35 000 fra 2004 som ser veldig fine ut. Det jeg usikker på er om disse på måtte repareres mye etter hvert? http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=61668537 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=63650079&searchclickthrough=true Dersom jeg skal kjøpe en 2008 modell, vil det bli noe som dette: Enten en rimeligere modell til rundt 60 000 med diselmotor og 90hk (tror dette blir litt lite): http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=63369214 eller en bensinmotor med 116hk til opp mot 75 000: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=62622050&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=63633765&searchclickthrough=true Noen som har tips angående motor, årsmodell eller bare erfaring med Opel og vedlikehold, kjøreegenskap etc.? Endret 30. august 2015 av RogeRRRRRR
sveibuen Skrevet 30. august 2015 Skrevet 30. august 2015 Opel er opel Prøvekjør og se om du liker bilen. Anbefaler deg dieselbil pga lave priser på diesel
kremt Skrevet 30. august 2015 Skrevet 30. august 2015 Nyest mulg med minst mulig dilldall, med bensinmotor.
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. september 2015 Skrevet 1. september 2015 (endret) Har hatt et par Astra selv, den ene var kjørt 160.000 da jeg solgte den, den andre er kjørt ca 280.000 km. Generelt er Astra god å kjøre, relativt holdbar, og har rimelige delepriser. Bremser og slitedeler holder veldig bra, dobbelt så lenge som på VAG og MB som jeg har hatt. Prøv noen, og se hva du liker. Den med 1.3 diesel er veldig svak på lave turtall, og krever litt rusing (og tilvenning) ved bykjøring, men når den er i siget går den greit nok. Pass på at du får en som har byttet vannpumpe og registerreim i intervallene, dette koster fort ca 5.500 å få utført (gjelder ikke de motorene som har registerkjede). Endret 1. september 2015 av Slettet-fsaSP0zV
BigBadAde Skrevet 1. september 2015 Skrevet 1. september 2015 Har hatt et par Astra selv, den ene var kjørt 160.000 da jeg solgte den, den andre er kjørt ca 280.000 km. Generelt er Astra god å kjøre, relativt holdbar, og har rimelige delepriser. Bremser og slitedeler holder veldig bra, dobbelt så lenge på VAG og MB som jeg har hatt. Dobbelt så lenge SOM på VAG og MB. Eller holder vag og mb sine deler lengre?
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. september 2015 Skrevet 1. september 2015 Takk, litt kjapt skrevet her, ikke alltid fingrene henger med hjernen. Korrigert.
Primer4 Skrevet 1. september 2015 Skrevet 1. september 2015 Ikke i tvil om hva jeg hadde kjøpt om budsgettet var 70 000,- http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=63659153&searchclickthrough=true se om du får prutet den ned 5 000,- på telefon og etter oppmøte bruker du hver minste feil/uperfekthet til å prute enda 5 000-10 000, da er du nesten nede på 70 000,- og slipper å kjøre opel. (: 1
RogeRRRRRR Skrevet 1. september 2015 Forfatter Skrevet 1. september 2015 Ikke i tvil om hva jeg hadde kjøpt om budsgettet var 70 000,- http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=63659153&searchclickthrough=true se om du får prutet den ned 5 000,- på telefon og etter oppmøte bruker du hver minste feil/uperfekthet til å prute enda 5 000-10 000, da er du nesten nede på 70 000,- og slipper å kjøre opel. (: Hva er galt med Opel? Bedre det en å kjøre en gammel BMW - du blir ikke mer harry en detHar tenkt å chip trimme bilen så da vil vel en disel m/ 90hk å være helt grei
xClaymanx Skrevet 1. september 2015 Skrevet 1. september 2015 Ikke i tvil om hva jeg hadde kjøpt om budsgettet var 70 000,- http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=63659153&searchclickthrough=true se om du får prutet den ned 5 000,- på telefon og etter oppmøte bruker du hver minste feil/uperfekthet til å prute enda 5 000-10 000, da er du nesten nede på 70 000,- og slipper å kjøre opel. (: Åsså blir forsikringen på BMW'en kjempedyr i forhold til en astra
BigBadAde Skrevet 1. september 2015 Skrevet 1. september 2015 Ikke i tvil om hva jeg hadde kjøpt om budsgettet var 70 000,- http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=63659153&searchclickthrough=true se om du får prutet den ned 5 000,- på telefon og etter oppmøte bruker du hver minste feil/uperfekthet til å prute enda 5 000-10 000, da er du nesten nede på 70 000,- og slipper å kjøre opel. (: Hva er galt med Opel? Bedre det en å kjøre en gammel BMW - du blir ikke mer harry en detHar tenkt å chip trimme bilen så da vil vel en disel m/ 90hk å være helt grei Styr unna gammel BMW i denne prisklassen. Ikke noe galt med Opel. Er gode biler og du får mye for pengene.
baBuShKa Skrevet 1. september 2015 Skrevet 1. september 2015 Kommer jo an på bruksområde. Selv har jeg en 2008 BMW med 143hk og skulle ønske jeg hadde mer. Kjørt mange biler på rundt 90hk og har savnet draget når man skal være litt kjapp inn og ut i en del situasjoner. Neste gang er planen å oppgradere til en bil med 177hk eller oppover.
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. september 2015 Skrevet 1. september 2015 Chiptrimme en 1.3 TD 90 hk vil ikke gi deg mye. Den vil fortsatt være kraftløs før den har turbotrykk, så under 15-1700 rpm vil den lett kveles. Dette er en motor du bør prøvekjøre før du kjøper. 1.6 bensin er en grei motor for denne bilen. Prøv å finne en som er kjørt ikke så mye over 100.000 km. Sjekk registerrem/vannpumpe, hjulllager, fjærer, bremserør, og vanlige slitedeler. Dersom den går litt ujevnt, og lampe for motorfeil eller avgass lyser av og til, er vanlig feil coilpakken. Denne alene koster ca 2.500 + ev jobb. Kan du skru selv? Jeg finner deler på ebay, ofte fra England, her er det gode priser og kort leveringstid.
RogeRRRRRR Skrevet 1. september 2015 Forfatter Skrevet 1. september 2015 Chiptrimme en 1.3 TD 90 hk vil ikke gi deg mye. Den vil fortsatt være kraftløs før den har turbotrykk, så under 15-1700 rpm vil den lett kveles. Dette er en motor du bør prøvekjøre før du kjøper. 1.6 bensin er en grei motor for denne bilen. Prøv å finne en som er kjørt ikke så mye over 100.000 km. Sjekk registerrem/vannpumpe, hjulllager, fjærer, bremserør, og vanlige slitedeler. Dersom den går litt ujevnt, og lampe for motorfeil eller avgass lyser av og til, er vanlig feil coilpakken. Denne alene koster ca 2.500 + ev jobb. Kan du skru selv? Jeg finner deler på ebay, ofte fra England, her er det gode priser og kort leveringstid. Kan ikke skru selv nei. Har kjørt en golf 2014model med 122hk bensin(min fars) og synest den har veldig bra drag, så en 1,6 bensin med 116 hk slik som denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=62622050&searchclickthrough=trueburde vel være i ganske lik
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. september 2015 Skrevet 1. september 2015 Du kan ikke sammenligne en 1.4 bensinturbo med en 1.6 bensin uten turbo. Den mye mer moderne VW-motoren er mye kraftigere på lave turtall, og trekker bedre over hele registeret. Selv en 1.2/105 TSI fra VW går bedre enn en 1.6 uten turbo, enten den kommer fra Opel, Ford, VW eller andre. Skru selv er nesten et must i denne prisklassen. Dersom du er avhengig av å sette bort alt av rep, anbefaler at du øker budsjettet, og finner noe som er max 5 år gammelt og kjørt max 80.000.
Gjest Slettet+3165 Skrevet 4. september 2015 Skrevet 4. september 2015 Hadde en Astra GTC 1.6 2005 i en del år (4?), aldri noe feil på den utenom slitedeler (byttet pærer og bremseklosser fremme). Nå er det halvannet år siden jeg fikk meg ny bil, men bror min tok over bilen etter meg, og det har forsatt ikke vært noen større problemer(hadde en litt større service på den for første gang siden hvor en del slitedeler ble byttet). Så alt i alt, vært veldig lite feil på den bilen, til tross for at den nå er hele 10 år gammel, den er riktignok ikke kjørt så langt enda (130 000km om jeg ikke husker feil). Eneste jeg kan si om Astra/Opel, er at du bør styre langt unna 1.7 CDTI motoren. Trøblete Isuzu motor fra starten av 90-tallet, som er helt forferdelig å kjøre.
Opelduude Skrevet 6. september 2015 Skrevet 6. september 2015 Trøblete Isuzu motor, den motoren er jo noe av det beste som har skjedd Opel i flere år. Mulig det ble litt tull etter at den ble til common rail. Den motoren har vel vært aktiv siden 1994 tror jeg det var. Du får en motor som du hører at går ja. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=63971941&searchclickthrough=true Nå vet ikke jeg hva slags forhold du har til dieselmotorer. Har en Vectra C selv og er fornøyd etter et halvt år. Der har du og litt bedre plass enn du har i en Astra.
RogeRRRRRR Skrevet 8. september 2015 Forfatter Skrevet 8. september 2015 Trøblete Isuzu motor, den motoren er jo noe av det beste som har skjedd Opel i flere år. Mulig det ble litt tull etter at den ble til common rail. Den motoren har vel vært aktiv siden 1994 tror jeg det var. Du får en motor som du hører at går ja. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=63971941&searchclickthrough=true Nå vet ikke jeg hva slags forhold du har til dieselmotorer. Har en Vectra C selv og er fornøyd etter et halvt år. Der har du og litt bedre plass enn du har i en Astra. Liker ikke diesel. Synes astraen er en pen bil, og bryr meg ikke så mye om plass o.l så lenge bilen er pen og morsom å kjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå