Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ønsker du å ta av noen kilo?


Teza

Anbefalte innlegg

 

 

Nå kan trådstarter endre tittelen til: Ønsker du  å ta av noen kilo etter jul. 

Startet blåmandagen i dag med ei skål med havregryn og 2 knekkebrød. 

Fint om folk legger ut hva de spiser i løpet av en dag og. Har sett på flere anbefalte dagsmenyer, men der går det stort sett i den samme maten overalt. 

Har som mål og gå ned 15 kg, så får vi se... 

 

Hvordan går det for deg?

 

Jeg har nå gått ned 3 kg (103-100) siden starten av januar. Klart å holde meg unna det meste av søtsaker. Har blitt litt mye nå i helga bla en hel pose smash og en halvliter med battery. Det smaker og bedre når det kun blir en gang i uka. Har tenkt til å starte med litt egentrening hjemme med diverse styrkeøvelser for og kanskje få enda litt mer fart på det. Min største fiende er brusen. Går fort med et par flasker med pepsi max i løpet av uka, men har tenkt til å bytte det ut med mer og mer vann. Har ikke vært så heldig på damefronten de siste årene, så noen kilo i minus vil nok hjelpe på det sammen med selvtilliten. Startet kanskje litt brått fra og stappe i meg masse mat i jula til halvparten så mye rett etter jul. Besvimte plutselig her en morgen på badet. Tenkte jeg skulle ta meg en tur til legen og få tatt en full 

 

Syns ikek en battery og en smash var mye

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle ta meg en tur til legen og få tatt en full sjekk. 

 

Tror ikke man besvimer grunnet matinntak, med mindre man er kraftig underernært og deretter spiser velding mye.

 

Dersom man har et ensidig kosthold over lang tid, kan det hende man mangler noen næringsstoffer og man bør derfor sjekke nivåene hos fastlegen med noen mnd mellomrom..

 

 

Så dokumentaren: Fat, sick and nearly dead i dag. Handler om en mann fra Australia som har gått ned 40 kg bare ved å drikke juice laget av frukt og grønnsaker. Viser hva man kan få til om man har litt motivasjon og selvkontroll. Anbefales, ligger på netflix. 

 

Ved å fjerne fibrene sitter man igjen med alle kcal, mindre metthetsfølelse og juicen blir behandlet av nyrene i stedet for magen. Dette fører til at en større del av kcal blir omgjort til insulin og deretter økt fettlagring kontra hvis magen hadde fått fibrene og alt behandlet der.

Går nok raskere ned i vekt ved å spise grønnsakene.

 

Dersom du sliter med brus kan du prøve det jeg gjorde; fun light fruktfest, blandes med kullsyrevann.

Utrolig godt og forfriskende, ikke går jeg lei av den heller.

 

Kullsyre maskinen min til ca. 2000,- er spart inn mange ganger allerede, og du får også kullsyremaskiner til en billig penge  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter all time high i julen på 128,5 kilo, samt at jeg har sluttet med medisiner som førte til vannansamling i kroppen, er jeg nå i gang med slanking igjen. Veier nå 120,4 kilo, og det eneste jeg gjør for å gå ned i vekt er å redusere inntak. Ligger på ca 1500-1800 kcal om dagen. Mye vann i kroppen har også forsvunnet, så noe av vektnedgangen er nok pga det.

Lenke til kommentar

97,4 kg, ned 0,7 kg siden sist måling.

 

Har falt for endel fristelser den siste uken, men tror det vil lønne seg på lang sikt å tillate seg litt av dette.

Motivasjonen er at jeg nå er 0,2 kg lettere enn laveste registrerte vekt i 2015, og 1,3 kg lettere enn da jeg sprakk fullstendig før jul.

Er nok lurt å unne seg litt en dag i uka om det er et såpass stor fare for sprekk.

 

Men er utrolig imponert. Du gikk ned 30kg på 4 mnd, og gått ned masse etter hver sprekk. Du ligger fortsatt langt under det du starta på og det skal du være stolt av. Fortsett slik.

Lenke til kommentar

Ned til 82,7 kg, bare 100 g over der jeg slutta før jul. Visuelt kan det se ut som jeg har tapt litt fett til fordel for muskler da jeg spiser litt mer og trener litt hardere enn før jul. :) Om vi runder av har jeg gått ned 14 kg totalt i løpet av ett år. Jeg gikk ned først 8 kg på våren,  opp 4 kg i løpet av sommeren, ned 10 kg i løpet av høsten, opp 1,5 kg i jula, holdt vekta de første ukene i det nye året og er nå tilbake til det jeg veide før jul (mer eller mindre). Den største lærdommen jeg har tatt er at det er særlig de lange feriene, med daglige og ikke-planlagte utskeielser, som kan by på problemer med å holde vekta. En planlagt, kontrollert utskeielse i ny og ne går som regel helt fint, så lenge det blir med den. Den andre er at en ikke må gi opp. Så lenge enn klarer å gå ned mer enn en går opp i perioder når en målet sitt til slutt. Jeg tror ikke jeg har veid så lite som nå siden 2008/2009. Altså: jeg veier mindre enn jeg har veid i mitt voksne liv, så selv om neste fase kanskje vil kreve mer er dette mer spennende enn noen gang. Jeg har jo tross alt aldri hatt så bra fysikk som jeg har nå. :wee:

 

97,3 kg, ned 0,8 kg siden sist måling.

 

Har falt for endel fristelser den siste uken, men tror det vil lønne seg på lang sikt å tillate seg litt av dette.

Motivasjonen er at jeg nå er 0,3 kg lettere enn laveste registrerte vekt i 2015, og 1,4 kg lettere enn da jeg sprakk fullstendig før jul.

Det gleder meg å se at du er tilbake på sporet!  :new_woot:

Lenke til kommentar

 

 

 

Trening fungerer best, da kan man spise det man vil. Eneste problem er motivasjonen til å trene da.

 

 

Passer man ikke kostholdet går man ikke ned, selv om man trener aldri så mye.

Men at trening hjelper, det er sikkert.

 

 

Kommer ann på hvor intensivt man trener.

Lenke til kommentar

Skal bli innlagt og har begynt på antidepressiva og antipsykotika. Disse er jo kjent for å få folk til å legge på seg. Prosjektet om å gå ned har blitt satt til side, og får ta det opp når jeg er frisk igjen. 

 

Ellers, lykke til alle andre her som prøver å gå ned :)

Hvordan du har det med deg sjøl er mye, mye viktigere, og en forutsetning for at du skal ha motivasjon og overskudd til dette. Jeg ønsker deg lykke til og alt godt på bedringens vei!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...