Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Jeg er en stor idiot


Anbefalte innlegg

 

 

Jeg er jo ingen drittsekk som ønsker å knulle andre en kona, det var denne ene syke feilen jeg gjorde...

 
Ut i fra det jeg har kjennskap til, så foregår utroskap i nesten hver eneste etniske norske familier. Ut ifra min erfaring, så ble jeg ett offer for ett utroskap. Far og Mor skilte ilag. Skylden lå på mor sin side, heldigvis ble jeg myndig før dette skjedde. Utroskap er veldig vanlig i etnisk norsk familie.

 

 

I følge statistikken så opplever ca. 70 av norske forhold utroskap og 1 av 10 barn som fødes har en annen far enn det som står på farskaps-papirene, så ja, utroskap er en epidemi i dette landet. Vi takler tydeligvis ikke ansvaret som den friheten vi bedyrer medfører. Vurderingsevne ovenfor egne handlinger og valg er åpebart en alt for stor last å bære i dette landet...

 

Hvilken statistikk? Kilde?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ut i fra det jeg har kjennskap til, så foregår utroskap i nesten hver eneste etniske norske familier. Ut ifra min erfaring, så ble jeg ett offer for ett utroskap. Far og Mor skilte ilag. Skylden lå på mor sin side, heldigvis ble jeg myndig før dette skjedde. Utroskap er veldig vanlig i etnisk norsk familie.

 

 

I følge statistikken så opplever ca. 70 av norske forhold utroskap og 1 av 10 barn som fødes har en annen far enn det som står på farskaps-papirene, så ja, utroskap er en epidemi i dette landet. Vi takler tydeligvis ikke ansvaret som den friheten vi bedyrer medfører. Vurderingsevne ovenfor egne handlinger og valg er åpebart en alt for stor last å bære i dette landet...

 

Hvilken statistikk? Kilde?

 

 

Jeg vet at statistikken ble presentert av professor i psykologi Frode Thuen i boken "Utro- om kjærlighetens bakgater".

 

Her var det jeg fant av kilder i farten ang. 70% av alle forhold blir berørt av utroskap:

 

http://www.nrk.no/livsstil/slik-oppdager-du-utroskap-1.3253776

 

http://kristinspitznogle.blogg.no/utroskap.html

 

 

I forhold til feil far til barn, så finner jeg alt fra 5% til 10%, men 10% er oppgitt flest plasser. Alderen på statistikken varierer også:

 

 

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/En-av-ti-kan-ha-quotfeilquot-far-2366550.html

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/hver-tiende-har-feil-far/a/239226/

 

http://www.nrk.no/norge/en-av-20-kan-ha-feil-far-1.504868

 

 

Håper det er tilfredsstillende mengder kilder på stående fot. Selv om statistikken er noe gammel, så betviler jeg sterkt at ting er blitt bedre. Husk også på mørketallene, som er store innenfor dette temaet.  :)

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor har dere sitert meg? :nei: Fikk opp varsler og greier, så var det slettet.

 

De fleste som har muligheten ligger med flere og flertallet av de som sier noe annet har rett og slett ikke muligheten til å score noe bra, derfor påstår de at de er 100% monogam. "Jeg hadde ikke muligheten til å ligge med flere, derfor er jeg omtrent som en engel." Det er mange hyklere der ute som mener noe annet i sitt fravær av å være attraktiv. Hvor mye man har investert i hus og avkom spiller selvfølgelig en rolle, men enkelte bryr seg ikke engang om det.

 

TS bør holde munnen lukket og avstå fra å reptere nevnte episode. Sett at dere nå har 20 år fremover med godt samliv er man ganske mental om man henger seg opp i den ene gangen det ble begått et "feilgrep". "Til helvete med de 7300 gode dagene, det du gjorde den ene dagen overskygger alt."

 

Mennesket er ikke utrustet for monogame forhold, mannens penis er tross alt utformet for å skuffle ut annenmanns sæd, så får de som tror at menneskene er monogame vesen bare leve i den bobla.

 

Hvis dette er en aktivitet du tenker å videreføre annenhver helg bør du vurdere å legge kortene på bordet og trekke deg ut av forholdet.

 

Her har ikke TS scoret noen annen men leid inn en prostituert, med andre ord en sjeldent sørgelig episode. Hvis TS ventet med å knulle andre til han i det minste traff ei dame han hadde drømt om i hele ditt liv hadde det i det vært en smule forståelig. Det er ikke legitimt å ligge med prostituerte når en har kjæreste og etterkommere.

 

Jeg setter pris på visjonen om monogami selv om dette ikke ligger i menneskets natur.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste som har muligheten ligger med flere og flertallet av de som sier noe annet har rett og slett ikke muligheten til å score noe bra, derfor påstår de at de er 100% monogam. "Jeg hadde ikke muligheten til å ligge med flere, derfor er jeg omtrent som en engel." Det er mange hyklere der ute som mener noe annet i sitt fravær av å være attraktiv. Hvor mye man har investert i hus og avkom spiller selvfølgelig en rolle, men enkelte bryr seg ikke engang om det.

Er det du forteller deg selv hver gang du går bak ryggen på fruen? Til informasjon så er det ikke alle som er som deg.

 

 

TS bør holde munnen lukket og avstå fra å reptere nevnte episode. Sett at dere nå har 20 år fremover med godt samliv er man ganske mental om man henger seg opp i den ene gangen det ble begått et "feilgrep". "Til helvete med de 7300 gode dagene, det du gjorde den ene dagen overskygger alt."

Et noe ekstremt eksempel, så la oss ta ett andre veien. TS holder munn, hans dårlige samvittighet fører til en dyp depresjon som fører til at han leier flere horer/henger seg etter 5 år/blir skilt etter to år og lever et liv i ensomhet og depresjon, med lavt selvbilde.

 

Problemet med å komme med denne typen eksempler er naturligvis, slik salige John Stuart Mill påpekte i sin bok Utilitarianism (den etikken du forsøker anvende her), at ingen kan vite utfallet av en gitt hendelse og at man derfor i regelen burde avstå fra å innlate seg på å tro at man kan det, men heller handle dydig (dydsetisk).

 

Mennesket er ikke utrustet for monogame forhold, mannens penis er tross alt utformet for å skuffle ut annenmanns sæd, så får de som tror at menneskene er monogame vesen bare leve i den bobla.

Mennesket er utrustet for å bedrive vold. Derfor bør alle som har knyttnever og bein slå og sparke for å få det de vil ha til enhver tid. Eller ikke :p

Endret av Aiven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Aner ikke hva du skal gjøre, men hvis det var min samboer hadde jeg ikke villet vite.

Hvis det ble med den ene gangen selvsagt.

 

Det største problemet er muligheten for å få seksuelt overførbare syksommer osv uten å selv få ta stillig til risikoen og derfor ser jeg på det som svik pga man utsettes for en risiko bak sin rygg.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Parforhold hander mer om selvsentrering og behov enn å elske en annen. Hvis man uten å forvente noe tilbake gjør en gjerning for en fremmed som man aldri har møtt og sannsynligvis ikke møter igjen, da kan man snakke om kjærlighet til medmennesker.

 

Begjær er ikke kjærlighet.

 

"Begjær
Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

Begjær er en sterk lengsel som styres av en indre drift. Begjær er lysten til sex som drives frem av kjønnshormoner. Forelskelse, som måles et annet sted i hjernen enn begjær, skyldes høye konsentrasjoner av dopamin og lav produksjon av stoffet serotonin i hjernen. Kjærlighet eller hengivenhet, som kan måles et tredje sted i hjernen, er lysten til etablering av et langvarig forhold, som hjelpes på vei av hormonet oxytocin.

Det er innen katolsk teologi en av De syv dødssynder."

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mennesket er utrustet for å bedrive vold. Derfor bør alle som har knyttnever og bein slå og sparke for å få det de vil ha til enhver tid. Eller ikke :p

 

Man benytter penisen under samleie. Man behøver ikke kjempe med armer og føtter med mindre man må forsvare seg. Hvis du da vil trekke fram uberettiget vold må du da sammenligne mot voldtekt, ikke seksuelt samkvem under samtykke med den involverte part.

 

Man kan benytte armer og føtter. Enhver handling har dog en konsekvens.

 

Peniser er da et ganske nasty redskap siden den kan penetrere uten samtykke. Derfor bør vi straks skjære av samtlige peniser og kaste de i havet. Mens vi er i gang får vi ta både armer og føtter i samme slengen. Her skal ikke slås, sparkes eller penetreres. Man kan fint uten armer, Føtter og penis, åle seg bortover gulvet til ei skål for å innta føde.

 

https://www.youtube.com/watch?v=mjEcj8KpuJw

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Parforhold hander mer om selvsentrering og behov enn å elske en annen. Hvis man uten å forvente noe tilbake gjør en gjerning for en fremmed som man aldri har møtt og sannsynligvis ikke møter igjen, da kan man snakke om kjærlighet til medmennesker.

 

Begjær er ikke kjærlighet.

 

"Begjær

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

 

Begjær er en sterk lengsel som styres av en indre drift. Begjær er lysten til sex som drives frem av kjønnshormoner. Forelskelse, som måles et annet sted i hjernen enn begjær, skyldes høye konsentrasjoner av dopamin og lav produksjon av stoffet serotonin i hjernen. Kjærlighet eller hengivenhet, som kan måles et tredje sted i hjernen, er lysten til etablering av et langvarig forhold, som hjelpes på vei av hormonet oxytocin.

 

Det er innen katolsk teologi en av De syv dødssynder."

 

Det du beskriver her er blitt kalt for agapekjærlighet av mange filosofer. Kort oppsummert dreier det seg om betingelsesløs kjærlighet, du krever ikke noe tilbake fra den du viser kjærlighet til. Dette kan man utmerket godt også vise ovenfor sin livspartner. Faktisk har enkelte filosofer beskrevet det som et formål å konvertere mest mulig av mann-kvinne kjærligheten (eros) til agape (som CS Lewis gjør i boka The Four Loves). Lewis skiller også mellom sexuelt begjær (venus) og mann-kvinne kjærlighet (eros), da den første er en bestanddel i den andre, men den andre er så mye mer enn den første.

 

Man benytter penisen under samleie. Man behøver ikke kjempe med armer og føtter med mindre man må forsvare seg. Hvis du da vil trekke fram uberettiget vold må du da sammenligne mot voldtekt, ikke seksuelt samkvem under samtykke med den involverte part.

 

Man kan benytte armer og føtter. Enhver handling har dog en konsekvens.

 

Peniser er da et ganske nasty redskap siden den kan penetrere uten samtykke. Derfor bør vi straks skjære av samtlige peniser og kaste de i havet. Mens vi er i gang får vi ta både armer og føtter i samme slengen. Her skal ikke slås, sparkes eller penetreres. Man kan fint uten armer, Føtter og penis, åle seg bortover gulvet til ei skål for å innta føde.

Det var ikke jeg som brukte kroppens fysiske atributter til å argumentere for en spesiell atferd, det var det du som gjorde. Mener du også at menn burde amme, siden vi har brystvorter?

Endret av Aiven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ok, jeg burde ha uttrykt meg annerledes for å få frem det jeg mente.

 

Mennesket er ikke mentalt utrustet for monogame forhold, i tillegg er formen på mannens penis godt egnet til å skuffle ut annenmanns sæd.

 

Din påstand om monogame mennesker gjelder for ca. 1/3 av befolkningen, eventuelt deg selv inkludert. Problemet er bare at de fleste av disse "monogamt handikappede" menneskene har en tendens til å glemme å informere om sine manglende evner når de skal markedsføre seg selv som partner.

 

Vi andre er helt fint i stand til innfri de forpliktelser og ansvar som følger med et monogamt forhold. Denne modningsprosessen fra barn til voksen, der man lærer å kontrollere og beherske sine egne følelser og behov, er dessverre ikke alle forunt.

 

Utover dette, så er høres det ut som om du burde oppsøke lege ang. formen på penisen din... 

Endret av LiamH
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du glemmer at pannelappen, hvor du bygger din illusjon om monogami, er det øverste laget og at vi alle har en reptilsk hjerne i bunnen.

 

"Your reptilian brain is part of your unconscious (subconscious) mind, and its primary role is to make sure that you stay alive and spread your genes by mating with others."

 

Du kan bygge så mange luftslott du vil, men du kan ikke fornekte hvordan kroppen din fungerer.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi andre er helt fint i stand til innfri de forpliktelser og ansvar som følger med et monogamt forhold. Denne modningsprosessen fra barn til voksen, der man lærer å kontrollere og beherske sine egne følelser og behov, er dessverre ikke alle forunt.

 

Hva er poenget med å kontrollere og beherske egne følelser og behov så lenge utøvelsen av dem ikke fører til skade på andre? I tilfellet hvor en person er åpen og ærlig om sine samlivspreferanser ser jeg ikke problemet med flere partnere dersom alle involverte er med på notene?

 

Problemet i denne tråden er jo uærlighet og hemmelighetskremmeri, ikke antallet mennesker involvert og selve handlingene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du glemmer at pannelappen, hvor du bygger din illusjon om monogami, er det øverste laget og at vi alle har en reptilsk hjerne i bunnen.

 

"Your reptilian brain is part of your unconscious (subconscious) mind, and its primary role is to make sure that you stay alive and spread your genes by mating with others."

 

Du kan bygge så mange luftslott du vil, men du kan ikke fornekte hvordan kroppen din fungerer.

 

Rart flertallet tilsynelatende klarer å være trofast hvis monogami bare er en illusjon...

 

 

Vi andre er helt fint i stand til innfri de forpliktelser og ansvar som følger med et monogamt forhold. Denne modningsprosessen fra barn til voksen, der man lærer å kontrollere og beherske sine egne følelser og behov, er dessverre ikke alle forunt.

 

Hva er poenget med å kontrollere og beherske egne følelser og behov så lenge utøvelsen av dem ikke fører til skade på andre? I tilfellet hvor en person er åpen og ærlig om sine samlivspreferanser ser jeg ikke problemet med flere partnere dersom alle involverte er med på notene?

 

Problemet i denne tråden er jo uærlighet og hemmelighetskremmeri, ikke antallet mennesker involvert og selve handlingene.

 

 

Utroskap skader andre. Det er det vi snakker om her.

Lenke til kommentar

Utroskap skader andre. Det er det vi snakker om her.

 

Ja, på grunn av uærligheten og hemmelighetskremmeriet.

 

Din omtale av "mongamt handicappede" mennesker med "manglede evner" låt til å omhandle også de som ikke er uærlige med potensielle partnere om sin foretrukne samlivsform, men da misforsto jeg.

 

For det er uærlighet og urene hensikter som er et problem, ikke hvilken samlivsform man foretrekker.

Lenke til kommentar

 

Utroskap skader andre. Det er det vi snakker om her.

 

Ja, på grunn av uærligheten og hemmelighetskremmeriet.

 

Din omtale av "mongamt handicappede" mennesker med "manglede evner" låt til å omhandle også de som ikke er uærlige med potensielle partnere om sin foretrukne samlivsform, men da misforsto jeg.

 

For det er uærlighet og urene hensikter som er et problem, ikke hvilken samlivsform man foretrekker.

 

 

Jeg skjønner at du misforsto, men som jeg skrev:

 

"Vi andre er helt fint i stand til innfri de forpliktelser og ansvar som følger med et monogamt forhold".

 

Bland inn flere personer og forholdet er ikke lenger monogamt. :) 

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Rart flertallet tilsynelatende klarer å være trofast hvis monogami bare er en illusjon...

Tall for skilsmisser og samlivsbrudd sier noe annet.

 

Husk at et liv er en lang tidsakse og det holder at en av partene i forholdet glipper.

 

 

Tall og statistikker sier at ca. en tredjedel av befolkningen er utro i løpet av livet. Det utgjør da ca. 33%, altså ikke flertallet.

 

Ca. 66,6% er altså trofaste og holder seg til en partner av gangen. Det sier da seg selv at det å kalle monogami for en illusjon faller på sin egen urimelighet, selv om tallene for utroskap er skremmende høye i dette landet.

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...