Gå til innhold

970 eller 390 msi


svenal34

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GTX 970 er betydelig bedre i GTAV grunnet driveroptimalieringer, mens 390 vil være håret kraftigere i de fleste andre tilfeller.

 

Tenker jeg går for 390 da med tanke på at 970 vinner så vidt med noen FPS på mange spill ink. gta v og har 4 gb mens 390x har 8 gb

 

tror du i5 3570k ikke clocked + 390 vil vare til 2016/2017?

Lenke til kommentar

tror du i5 3570k ikke clocked + 390 vil vare til 2016/2017?

Jeg vil tro komponentene vil fungere i hvert fall frem til 2020, men om det vil vare kommer helt an på dine forventninger til ytelse i spill. Det er helt umulig for meg å vite hvordan spillkravene vil være om to år, men om det fortsetter med samme tempo som fra 2012 er det gode muligheter.

Lenke til kommentar

hvilket kort er best synes dere for spill som gta v bf4 skyrim fallout 4 osv.?

Kan også nevnes at 390 sluker strøm, er meget varmedannende, og er dyrere enn 970. 970 vinner dermed over 390(i mine øyne) som forøvrig er veldig lite kraftigere enn 970 ifølge reviews i 1080p.

Anbefaler deg å lese tek.no sin review av 390.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

 

hvilket kort er best synes dere for spill som gta v bf4 skyrim fallout 4 osv.?

Kan også nevnes at 390 sluker strøm, er meget varmedannende, og er dyrere enn 970. 970 vinner dermed over 390(i mine øyne) som forøvrig er veldig lite kraftigere enn 970 ifølge reviews i 1080p.

Anbefaler deg å lese tek.no sin review av 390.

 

 

men 970 har bare 4 gb, mens 390 har 8 gb bra for spill som skyrim. 

 

hvis jeg går over 3.5 gb kommer spillet til å stuttre 

Lenke til kommentar

Nja , sier nå jeg.

Faktisk så yter Amd kortene ikke så ille etter Windows 15.7.1 og især 15.7.2 (har en beta av den) og med frame rate settings kan man ytterlige redusere strømforbruket når skjermkortet yter alt for bra i forhold til skjermen.

 

Spesielt er driverne for en gangs skyld langt bedre og mer stabile enn det som har kommet fra Nvidia som sliter spesielt med SLI under Windows 10 og en del andre snodige feil. Men det varer vel ikke lenge før Nvidia greier å komme med en fungerende driver til W10 (tipper at de satset på en lavere % andel av brukere som tok steget over...)

 

Min personlige anektdote i forhold til 280 kortet jeg har er at det nå ikke blir like varmt som før og gir meg en ytelse på omtrent 55 fps til 60 fps ( skjermen har en oppdateringsfrekvens på 60 ) og av en eller annen grunn føles spillene som de flyter bedre enn før da jeg tror at det er mindre "spontan drops" enn det jeg så før når denne settingen ikke var brukt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...