Gå til innhold

Teslas nye og romslige modell nærmer seg endelig lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte først, må være dumt å parkere inne i en garasje med tanke på takhøyde.

De fremre dørene er vanlig, så du kommer deg ihvertfall inn som sjåfør uten å skrape opp døra.

Naturlig tanke, men jeg har hørt at tvert i mot tar disse dørene mindre plass enn vanlige dører. De benytter høyden i stedet for bredden, men blir ikke høyere enn en høy bil. Høye biler går også inn i garasjer. Så det kan være en fordel, ikke en bakdel, i en trang garasje.

 

Og så har jeg jo ikke sjekket opp kilden, eller prøvd selv.

 

Hvis man er ute etter å finne en bakdel, er det nok heller utfordringen med takstativ. 

 

Personlig synes jeg denne er mye kulere og mer aktuell enn Model S, men den kommer jo så seint på markedet at elbil-insentivene er på vei bort. Momsfritaket betyr veldig mye. 

 

Skulle jeg kjøpt en elbil tror jeg ikke at jeg hadde ventet lengre, men begynt å lese meg opp på e-Golf og den nye Mercedes B-klassen nå. Har imidlertid ikke mulighet til det, og kjører rundt i madammens fireliters trekk-dinosaur, som koster meg mange tusen ekstra i året i brukskostnader men ikke har lån eller nevneverdig verditap. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

 

Tenkte først, må være dumt å parkere inne i en garasje med tanke på takhøyde.

De fremre dørene er vanlig, så du kommer deg ihvertfall inn som sjåfør uten å skrape opp døra.

Naturlig tanke, men jeg har hørt at tvert i mot tar disse dørene mindre plass enn vanlige dører. De benytter høyden i stedet for bredden, men blir ikke høyere enn en høy bil. Høye biler går også inn i garasjer. Så det kan være en fordel, ikke en bakdel, i en trang garasje.

 

Og så har jeg jo ikke sjekket opp kilden, eller prøvd selv.

 

Hvis man er ute etter å finne en bakdel, er det nok heller utfordringen med takstativ. 

 

Personlig synes jeg denne er mye kulere og mer aktuell enn Model S, men den kommer jo så seint på markedet at elbil-insentivene er på vei bort. Momsfritaket betyr veldig mye. 

 

Skulle jeg kjøpt en elbil tror jeg ikke at jeg hadde ventet lengre, men begynt å lese meg opp på e-Golf og den nye Mercedes B-klassen nå. Har imidlertid ikke mulighet til det, og kjører rundt i madammens fireliters trekk-dinosaur, som koster meg mange tusen ekstra i året i brukskostnader men ikke har lån eller nevneverdig verditap. 

 

 

Okay, ja hvis totalhøyden er fortsatt innenfor så er jo det bra.

Jeg ser på video at den tar liten plass i bredden også. (Dog usikker på om den tar mindre plass enn hva en kan åpne en vanlig dør og fortsatt komme inn)

 

Sant det med takstativ. Veldig kjekt for oss oppi Norge å ha skiboks eller sykkelstativ oppå taket. Man har riktignok plass bak i bilen, men den plassen er kanskje allerede tatt opp.

 

En annen liten ulempe er at  dørene går saktere opp. Samt virker litt tungvint å lukke igjen dørene når man sitter inne. (må strekke seg ut og opp. Istedenfor litt fram og litt ut)

 

 

Uansett, kult konsept og bra de tørr å gå for alternative løsninger.

Forhåpentligvis er Falcon Wings et valg.

Lenke til kommentar

Valg ville vært bra. Spesielt hvis man kan spare penger på det :B Antar det da ville blitt bakovervendte dører. Men jeg tviler på at det blir et valg. Det er jo en viktig del av signaturen til bilen. 

 

Jeg vil tro lovverket krever tradisjonelle sidespeil. Man skal jo bruke speilene også dersom bilen står havarert på firefelten. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...