Gå til innhold

Klarer du å gjenskape denne Super Mario 64-glitchen får du 8000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår ikke hvor bragden i en speedrun er hvis man bruker glitcher egentlig...

 

I mange tilfeller er det å bruke glitchene mer krevende enn å spille spillet vanlig. Det kan være snakk om knappetrykk innenfor én eller få «frames», for eksempel.

  • Liker 7
Skrevet

Forstår ikke hvor bragden i en speedrun er hvis man bruker glitcher egentlig...

 

Bragden liger i at veldig mange glitches krever såkalt "frame perfect" utføring. Det vil si at du må trykke perfekt innenfor 1 frame av f.eks 24 frames per second.

Det ser kanskje lett ut når speedrunners gjennomfører det, men sannheten er at de ofte har øvd flere timer hver dag for å få det til.

Se Zelda: Ocarina of Time-speedruns, mange av de er godt forklart og viser hvor sykt vanskelig det kan være å utnytte disse glitchene.

  • Liker 1
Skrevet

 

Forstår ikke hvor bragden i en speedrun er hvis man bruker glitcher egentlig...

Bragden liger i at veldig mange glitches krever såkalt "frame perfect" utføring. Det vil si at du må trykke perfekt innenfor 1 frame av f.eks 24 frames per second.

Det ser kanskje lett ut når speedrunners gjennomfører det, men sannheten er at de ofte har øvd flere timer hver dag for å få det til.

Se Zelda: Ocarina of Time-speedruns, mange av de er godt forklart og viser hvor sykt vanskelig det kan være å utnytte disse glitchene.

At det noen ganger et mer slitsomt å jukse, betyr bare at du er dårlig til å jukse.

 

Er som å jukse i et 100 meter løp ved å løpe 200 meter, men hacke timern så det ser ut som du løp 100 meter på 0.00001 nano sekunder.

Skrevet

Speedrun er ikke juks, herlighet. Alt som er inkludert i spillet som ikke involverer regelrette juksekoder, console-kommandoer eller debug-menyer er fritt vilt. Å finne hemmeligheter, glitches og sequence breaks er essensielt.

  • Liker 3
Skrevet

 

Forstår ikke hvor bragden i en speedrun er hvis man bruker glitcher egentlig...

 

Bragden liger i at veldig mange glitches krever såkalt "frame perfect" utføring. Det vil si at du må trykke perfekt innenfor 1 frame av f.eks 24 frames per second.

Det ser kanskje lett ut når speedrunners gjennomfører det, men sannheten er at de ofte har øvd flere timer hver dag for å få det til.

Se Zelda: Ocarina of Time-speedruns, mange av de er godt forklart og viser hvor sykt vanskelig det kan være å utnytte disse glitchene.

Det har du rett i, på den andre siden var jeg ikke veldig imponert over Fallout 3 speedrun som ble vist her tidligere da det virker for lett å hoppe ut i void.
Gjest Slettet+513
Skrevet

Har møtt på samme glitchen mange år tilbake. Det er tastekombinassjonen spillet ikke tåler akkurat der han hopper. Skjer flere andre steder også. Men nå er det endel år siden jeg solgte min n64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...