Gå til innhold

Vurderer nytt skjermkort.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

980ti har jo akkurat kommet ut, så ikke forvente nye kort asap. Selv kjøpte jeg meg 980ti uten å blunke.

 

Ikke noe poeng å kjøpe "ventekort". Nvidia vil ikke slippe noe med massiv ytelsesøknig uansett. Bare se hvordan de melket 680/780

Du har vel kanskje rett i det. Foreløpig spiller jeg kun csgo, black ops II og lol. Mitt 680 klarer liksom ikke de nyere spillene på max :p

Har veldig lyst på 980Ti, men det er så himla dyrt. Kjører du multimonitor eller 4K oppløsning da?

980 er vel også et bra valg?

Lenke til kommentar

Du har vel kanskje rett i det. Foreløpig spiller jeg kun csgo, black ops II og lol. Mitt 680 klarer liksom ikke de nyere spillene på max :p

Har veldig lyst på 980Ti, men det er så himla dyrt. Kjører du multimonitor eller 4K oppløsning da?

980 er vel også et bra valg?

 

Jeg har et Titan X på en 1920x1080 @ 120Hz-monitor, og det er kraftig nok til å kjøre de fleste spill i 120 fps med høye innstillinger. Hvis du skal ha en oppgradering som virkelig merkes fra ditt 680 bør du strengt tatt gå for 980 Ti, Nvidias rotete navngivning av kort har slått til igjen dessverre.

Lenke til kommentar

 

 

Du har vel kanskje rett i det. Foreløpig spiller jeg kun csgo, black ops II og lol. Mitt 680 klarer liksom ikke de nyere spillene på max :p

Har veldig lyst på 980Ti, men det er så himla dyrt. Kjører du multimonitor eller 4K oppløsning da?

980 er vel også et bra valg?

 

Jeg har et Titan X på en 1920x1080 @ 120Hz-monitor, og det er kraftig nok til å kjøre de fleste spill i 120 fps med høye innstillinger. Hvis du skal ha en oppgradering som virkelig merkes fra ditt 680 bør du strengt tatt gå for 980 Ti, Nvidias rotete navngivning av kort har slått til igjen dessverre.
Du har vel rett i det. Vil dette kortet vare lenge tror du, eller vil jeg gjøre en bommert på å bruke så mye penger på kort nå når Nvidia kommer ut med nytt etter nyttår?

Vil noen av mine overnevnte specs være flaskehals for kortet ?

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha den tankegangen kan du bare slutte å kjøpe skjermkort først som sist.

Det vil alltid komme nye å bedre skjermkort, og det beste tidspunktet å kjøpe på er når de er nyest. Dvs at 980ti er ett godt kjøp akkurat nå. Du snakker som om nvidia kommer med ett kort som vil slå 980ti rett etter nyttår, men det er lite sansynelig.

Først vil de nok gi ut en liten chip ala 980/680 før de slipper den egentlige toppmodellen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor lenge et skjermkort varer er jo helt og holdent avhengig av hvor glad du er i øyegodis.

580 GTX holdt for meg fra sommer 2011 til rett før 2015 da jeg ikke klarte å holde meg lengre, men 580'en durer og går enda.

Jeg hadde på sett og vis samme formening som deg den gangen. Satt lenge på gjerdet å ventet på 590, og det kom.....en uke etter at jeg hadde bestillt, men orket meg ikke bryet å kjøre kortet i retur.

Lenke til kommentar

Hvor lenge et skjermkort varer er jo helt og holdent avhengig av hvor glad du er i øyegodis.

580 GTX holdt for meg fra sommer 2011 til rett før 2015 da jeg ikke klarte å holde meg lengre, men 580'en durer og går enda.

Jeg hadde på sett og vis samme formening som deg den gangen. Satt lenge på gjerdet å ventet på 590, og det kom.....en uke etter at jeg hadde bestillt, men orket meg ikke bryet å kjøre kortet i retur.

Sant nok :)

Mye mulig jeg bare går for 970 siden det er "billig". Sykt vanskelig valg dette med skjermkort :p

Lenke til kommentar

Tja, jeg har hatt mine 2x 7970 i snart 4 år. De er på vei til å bli byttet ut nå, så vil påstå at de har tjent meg lenge. Dette er med en 120 hz skjerm, så har jo trengt kraften.

 

Btw xClaymanx, blir feil å sammenligne 980ti med 590 da det er ett dobbelkort.

 

 

Jeg sammenlignet ikke. Jeg mer eller mindre hintet til at det er ikke poeng i å vente til neste kort og neste kort hele tiden, for da kjøper man til slutt ingenting.

Lenke til kommentar

 

Tja, jeg har hatt mine 2x 7970 i snart 4 år. De er på vei til å bli byttet ut nå, så vil påstå at de har tjent meg lenge. Dette er med en 120 hz skjerm, så har jo trengt kraften.

 

Btw xClaymanx, blir feil å sammenligne 980ti med 590 da det er ett dobbelkort.

 

 

Jeg sammenlignet ikke. Jeg mer eller mindre hintet til at det er ikke poeng i å vente til neste kort og neste kort hele tiden, for da kjøper man til slutt ingenting.

 

Nå tenkte jo jeg siden 900 serien har vært ute lenge. Hadde de nettopp kommet ut hadde jeg jo ikke tenkt sånn :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...