Gå til innhold

Stilk på USB-lokk på Sony Xperia z3 compact knakk. Dekkes av garanti?


Anbefalte innlegg

Hei!

En gang jeg skulle lade mobilen, så knakk stilken på microUSB-lokket på mobilen idet jeg skulle ta lokket av. Jeg har nå hørt med nettbutikken jeg kjøpte mobilen hos, og jeg ble bedt om å sende den på service. Jeg tenker jo det er greit å få fikset lokket så er det mindre sjanse for å miste det når jeg lader.

 

Er det flere som har opplevd at stilken har knekt? Er det forøvrig sannsynlig for at denne reparasjonen blir dekket av garantien? Det eneste de trenger å gjøre er jo å bytte lokket. Jeg kunne kjøpt reservedel og fikset det selv, men jeg vil ikke tukle med mobilen. Jeg synes dessuten det er bedre at de tar seg av det.

 

Takk for hjelp og innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det helt ny telefon, kan det kanskje være garantisak, men disse lokkene er slitasjedeler, og jeg vil ikke bli overrasket om det ikke går på garanti...

Jeg kjøper nye lokk med ny telefon slik at jeg har reserve for å lett kunne bytte den dagen de ikke lengre er tett.

Endret av MrMastodon
Lenke til kommentar

Er eit ganske vellkjent problem ja. Det skal ikkje så mykje til for at gummien blir sprø og knekker etter ei stund.

 

Som andre her har sagt så er magnetisk ladekabel nesten påkrevd.

Det er verdt å nemne at magneten vanligvis ikkje er veldig sterk på slike ladere (har sjekka både orginal og uorginale ladarar), men magneten er sterk nok. Det viktigaste er at du kjøper magnetisk ladekabel med 90 graders bend slik at ledninga blir liggande langs langsida av telefonen.

Har prøvd ein slik magnetovergang som stakk rett ut, og den fungerer svært dårlig sidan sjølv små vridningar i ledninga gjer at ladekabelen lett detter av. Men dette er ikkje eit stort problem med ladere av typen som vist i linken over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...