Gå til innhold

G sync skjerm verdt et kjøp om man har 144hz skjerm fra før?


Anbefalte innlegg

G-sync er kun verdt det visst du sliter med å få stabil 60fps i spill å opplever tearing eller stuttering. På en 144Hz monitor så er det som regel ikke et problem så lenge du klarer å ligge stabilt over 60fps. G-sync fungerer på omtrent samme måte som V-sync bare uten ekstra input lag som V-sync gir.

 

Har du testet g-sync?

 

Jeg synes det er verdt det uansett :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg tenkte kanskje at det er lurt å vente med å kjøpe skjermkort til neste generasjon kommer. 900 serien har jo vært ute en stund nå, og det er vel kanskje dumt å kjøpe det nå, spesielt med tanke på at jeg foreløpig ikke spiller noen veldig krevende spill? :)

 

Hvordan vet du at det er et Nvidia skjermkort du kommer til å ønske deg til neste år? på en Freesync skjerm sparer man fort 1000 Kr i forhold til tilsvarende G-Sync skjerm. Eller som med denne ROG Swift konkurrenten, der man sparer over 2500 KR! Panelet er visstnok nesten helt identisk, fra samme fabrikk. Det ROG swift koster ekstra er pga den hev/senk/tilt-bare sokkelen og G-Sync modul/lisens.

 

Se for deg du skulle handlet i dag: GTX980 + ROG Swift = 4699 + 6893 = 11592 Kr

Hvorfor ikke heller: Fury X + XG270H = 6659 + 4125 = 10784 Kr

 

(Billigste priser fra prisjakt inkl. porto)

 

Freesync er for gamere litt bedre enn G-Sync for øyeblikket. Dette er fordi Freesync kan settes til V-Sync off over sitt arbeidsområde. G-Sync over 144Hz blir akkurat det samme som det du allerede har. (Jeg var visst litt ut-datert.)

 

Jeg synes du har et godt poeng. Men skal du vente til neste generasjon skjermkort, synes jeg du likeså godt også burde vente med skjermen. For kjøper du G-Sync i dag, er du låst til Geforce i morgen. Samme som Geforce i dag låser deg til G-Sync i fremtiden.

 

 

 

 

Jeg tenkte kanskje at det er lurt å vente med å kjøpe skjermkort til neste generasjon kommer. 900 serien har jo vært ute en stund nå, og det er vel kanskje dumt å kjøpe det nå, spesielt med tanke på at jeg foreløpig ikke spiller noen veldig krevende spill? :)

 

Hvordan vet du at det er et Nvidia skjermkort du kommer til å ønske deg til neste år? på en Freesync skjerm sparer man fort 1000 Kr i forhold til tilsvarende G-Sync skjerm. Eller som med denne ROG Swift konkurrenten, der man sparer over 2500 KR! Panelet er visstnok nesten helt identisk, fra samme fabrikk. Det ROG swift koster ekstra er pga den hev/senk/tilt-bare sokkelen og G-Sync modul/lisens.

 

Se for deg du skulle handlet i dag: GTX980 + ROG Swift = 4699 + 6893 = 11592 Kr

Hvorfor ikke heller: Fury X + XG270H = 6659 + 4125 = 10784 Kr

 

(Billigste priser fra prisjakt inkl. porto)

 

Freesync er for gamere litt bedre enn G-Sync for øyeblikket. Dette er fordi Freesync kan settes til V-Sync off over sitt arbeidsområde. G-Sync over 144Hz blir akkurat det samme som det du allerede har. (Jeg var visst litt ut-datert.)

 

Jeg synes du har et godt poeng. Men skal du vente til neste generasjon skjermkort, synes jeg du likeså godt også burde vente med skjermen. For kjøper du G-Sync i dag, er du låst til Geforce i morgen. Samme som Geforce i dag låser deg til G-Sync i fremtiden.

 

 

Jeg har fury X, og kan faktisk ikkje anbefale det over 980TI. Men vanlig 980, da er det bedre med Fury X. G-sync ER faktisk bedre enn freesync som er nå, så vil uansett ikkje anbefale fury X. G.sync ER konge nå ;)

Lenke til kommentar

 

Jeg har fury X, og kan faktisk ikkje anbefale det over 980TI. Men vanlig 980, da er det bedre med Fury X. G-sync ER faktisk bedre enn freesync som er nå, så vil uansett ikkje anbefale fury X. G.sync ER konge nå ;)

 

 

Sammenlikningen min var jo 980 + Swift fordi 980'en var på tilbud. Likevel så ble det 800Kr dyrere enn Fury X + XG270H. Nå blir det mer riktig å sammenlikne 970 + Swift med Fury X + XG270H. Da det blir nokså likt i pris. Om du hadde 11 000 Kr, hva hadde du valgt? :)

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Du har skikkelig lyst på den skjermen du! :D

 

Men da er det jo bare å prøve? komplett har jo 45 dagers returrett. Men om du plutselig begynner å få masse juling (mer enn før) i spillene dine, så vet du altså hvorfor. :)

 

Ellers har jo denne skjermen også ULMB, og DET liker jeg godt. :)

 

 

Komplett har endret betingelsene for 45 dagers åpent kjøp nylig: https://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=45dager

 

"Angrer du på kjøpet?

Vi tilbyr hele 45 dagers ÅPENT KJØP med FRI RETUR. For å få pengene tilbake, må varen være i samme stand som ved kjøp. Det betyr at du kan undersøke produktet, men ikke ta det i bruk"

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

 

Du har skikkelig lyst på den skjermen du! :D

 

Men da er det jo bare å prøve? komplett har jo 45 dagers returrett. Men om du plutselig begynner å få masse juling (mer enn før) i spillene dine, så vet du altså hvorfor. :)

 

Ellers har jo denne skjermen også ULMB, og DET liker jeg godt. :)

 

 

Komplett har endret betingelsene for 45 dagers åpent kjøp nylig: https://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=45dager

 

"Angrer du på kjøpet?

Vi tilbyr hele 45 dagers ÅPENT KJØP med FRI RETUR. For å få pengene tilbake, må varen være i samme stand som ved kjøp. Det betyr at du kan undersøke produktet, men ikke ta det i bruk"

 

 

Joda, men rett etterpå står det: "Vi gjør oppmerksom på at returretten følger samme kriterier som angrefrist etter norsk angrefristlov."

 

Det hele er snakk om hva som er å ha "tatt i bruk" tingen. Du kan jo ikke se at fargene på skjermen er dårlige før du har skrudd den på. Man kan si at man ikke har lov til å ta tingen i "bruk", men man har absolutt lov til å teste den før man bestemmer seg for å ta den i bruk. :)

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

 

 

Jeg tenkte kanskje at det er lurt å vente med å kjøpe skjermkort til neste generasjon kommer. 900 serien har jo vært ute en stund nå, og det er vel kanskje dumt å kjøpe det nå, spesielt med tanke på at jeg foreløpig ikke spiller noen veldig krevende spill? :)

 

Hvordan vet du at det er et Nvidia skjermkort du kommer til å ønske deg til neste år? på en Freesync skjerm sparer man fort 1000 Kr i forhold til tilsvarende G-Sync skjerm. Eller som med denne ROG Swift konkurrenten, der man sparer over 2500 KR! Panelet er visstnok nesten helt identisk, fra samme fabrikk. Det ROG swift koster ekstra er pga den hev/senk/tilt-bare sokkelen og G-Sync modul/lisens.

 

Se for deg du skulle handlet i dag: GTX980 + ROG Swift = 4699 + 6893 = 11592 Kr

Hvorfor ikke heller: Fury X + XG270H = 6659 + 4125 = 10784 Kr

 

(Billigste priser fra prisjakt inkl. porto)

 

Freesync er for gamere litt bedre enn G-Sync for øyeblikket. Dette er fordi Freesync kan settes til V-Sync off over sitt arbeidsområde. G-Sync over 144Hz blir akkurat det samme som det du allerede har. (Jeg var visst litt ut-datert.)

 

Jeg synes du har et godt poeng. Men skal du vente til neste generasjon skjermkort, synes jeg du likeså godt også burde vente med skjermen. For kjøper du G-Sync i dag, er du låst til Geforce i morgen. Samme som Geforce i dag låser deg til G-Sync i fremtiden.

 

 

 

 

Jeg tenkte kanskje at det er lurt å vente med å kjøpe skjermkort til neste generasjon kommer. 900 serien har jo vært ute en stund nå, og det er vel kanskje dumt å kjøpe det nå, spesielt med tanke på at jeg foreløpig ikke spiller noen veldig krevende spill? :)

 

Hvordan vet du at det er et Nvidia skjermkort du kommer til å ønske deg til neste år? på en Freesync skjerm sparer man fort 1000 Kr i forhold til tilsvarende G-Sync skjerm. Eller som med denne ROG Swift konkurrenten, der man sparer over 2500 KR! Panelet er visstnok nesten helt identisk, fra samme fabrikk. Det ROG swift koster ekstra er pga den hev/senk/tilt-bare sokkelen og G-Sync modul/lisens.

 

Se for deg du skulle handlet i dag: GTX980 + ROG Swift = 4699 + 6893 = 11592 Kr

Hvorfor ikke heller: Fury X + XG270H = 6659 + 4125 = 10784 Kr

 

(Billigste priser fra prisjakt inkl. porto)

 

Freesync er for gamere litt bedre enn G-Sync for øyeblikket. Dette er fordi Freesync kan settes til V-Sync off over sitt arbeidsområde. G-Sync over 144Hz blir akkurat det samme som det du allerede har. (Jeg var visst litt ut-datert.)

 

Jeg synes du har et godt poeng. Men skal du vente til neste generasjon skjermkort, synes jeg du likeså godt også burde vente med skjermen. For kjøper du G-Sync i dag, er du låst til Geforce i morgen. Samme som Geforce i dag låser deg til G-Sync i fremtiden.

 

 

Jeg har fury X, og kan faktisk ikkje anbefale det over 980TI. Men vanlig 980, da er det bedre med Fury X. G-sync ER faktisk bedre enn freesync som er nå, så vil uansett ikkje anbefale fury X. G.sync ER konge nå ;)

 

Merker du "sluggish" mus greia som alle snakker om i forhold til vsync, i g-sync?

Lenke til kommentar

 

 

Du har skikkelig lyst på den skjermen du! :D

 

Men da er det jo bare å prøve? komplett har jo 45 dagers returrett. Men om du plutselig begynner å få masse juling (mer enn før) i spillene dine, så vet du altså hvorfor. :)

 

Ellers har jo denne skjermen også ULMB, og DET liker jeg godt. :)

 

 

Komplett har endret betingelsene for 45 dagers åpent kjøp nylig: https://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=45dager

 

"Angrer du på kjøpet?

Vi tilbyr hele 45 dagers ÅPENT KJØP med FRI RETUR. For å få pengene tilbake, må varen være i samme stand som ved kjøp. Det betyr at du kan undersøke produktet, men ikke ta det i bruk"

 

 

Joda, men rett etterpå står det: "Vi gjør oppmerksom på at returretten følger samme kriterier som angrefrist etter norsk angrefristlov."

 

Det hele er snakk om hva som er å ha "tatt i bruk" tingen. Du kan jo ikke se at fargene på skjermen er dårlige før du har skrudd den på. Man kan si at man ikke har lov til å ta tingen i "bruk", men man har absolutt lov til å teste den før man bestemmer seg for å ta den i bruk. :)

 

Ikke får og gjøre dette til en diskusjon, så har jeg personlig erfart at de har strammet betydelig inn på hvordan 45 dagers fristen håndteres.

Var bare et obs på at de har endret reglene,  slik at man er obs at det er ikke like selvfølgelig/kurant og bruke 45 fristen som før.

Hvis det er noe feil med farger eller annet er vel det korrekte og søke RMA(?)

Joda jeg  hadde lagt merke til at de motsier seg selv noe. :)

 

Fikk dog til en smidig løsning på returen av den første Acer 27 Predator G-Sync XB270HU, som ikke klarte og holde konstant Hz uten g-sync og med g-sync droppet den ofte til 30Hz selv om fps var mellom 140 til +200.

Nr 2 skjerm har mye bedre bilde og uten Hz dropp, men mistenker den ikke er like rask. Kan man få testet dette? Taper nå flere tette "dueller" enn normalt.

 

Kunne vært artig og teste Asus swift og Acer skjermen side om side

Lenke til kommentar

Angående fargene var bare et eksempel tatt ut av luften. Som hvis du har en skjerm med et godt IPS panel, og så bestemmer deg for å prøve en ROG Swift. Du har da altså i henhold til forbrukerkjøpsloven anledning til å angre kjøpet fordi du ikke liker TN panelet på ROG Swift'en. Men det kan du jo ikke vite før du i det minste har testet skjermen. Videre er det jo i Kompletts interesse at du tester skjermen en stund, kanskje du venner deg til TN panelet, og finner ut at G-Sync må du ha, ikke sant? Da sparer Komplett seg en retur.

 

Acer'en ble testet her, og naturlig nok sammenliknet med Swiften.

 

Angående å tape oftere enn før, det har jeg vel vært innom mulige forklaringer på tidligere i denne tråden? Men det er klart det kan være en haug av ting som er årsaken. Du har vel ikke blitt eldre siden sist? ;)

Lenke til kommentar

60-90 fps oppleves som laggy for meg (i skytespill, kompetitivt) på en 144hz monitor. 40-50hz oppleves ikke som laggy med G-SYNC. Satt litt sånn på spissen kanskje, men det oppleves som stor forskjell. Har man 1080p 144hz fra før vil jeg påstå at en oppgradering til 1440p 144hz G-SYNC er verdt det dersom man har PC som hobby og ikke har problemer med å bruke litt penger på det. ROG Swift er en fantastisk monitor med veldig gode farger til TN-panel å være, men nå tror jeg det har kommet flere alternativer på banen som jeg ikke har satt meg inn i som sikkert også bør vurderes.

 

Verdt det? Individuell mening. Sånn personlig sett så angrer ikke jeg i alle fall, kan aldri gå tilbake nå. ;)

Merker du noe såkalt "sluggish" mus dersom du bruker V-sync? Er det i så fall mindre eller borte når du bruker G-Sync?

Lenke til kommentar

Ikkje muslagg med g-sync. Ikkje som jeg merker.

Jeg merker mouselag når jeg slår på V-sync, men når jeg slår det av forsvinner det. Hadde du giddet å sjekke om du merker mouselag om du slår av g-sync og slår på v-sync?

Hele grunnen til at jegh vil ha g-sync er at jeg hører det skal eliminere dette problemet som v-sync har :)

Lenke til kommentar

Angående fargene var bare et eksempel tatt ut av luften. Som hvis du har en skjerm med et godt IPS panel, og så bestemmer deg for å prøve en ROG Swift. Du har da altså i henhold til forbrukerkjøpsloven anledning til å angre kjøpet fordi du ikke liker TN panelet på ROG Swift'en. Men det kan du jo ikke vite før du i det minste har testet skjermen. Videre er det jo i Kompletts interesse at du tester skjermen en stund, kanskje du venner deg til TN panelet, og finner ut at G-Sync må du ha, ikke sant? Da sparer Komplett seg en retur.

 

Acer'en ble testet her, og naturlig nok sammenliknet med Swiften.

 

Angående å tape oftere enn før, det har jeg vel vært innom mulige forklaringer på tidligere i denne tråden? Men det er klart det kan være en haug av ting som er årsaken. Du har vel ikke blitt eldre siden sist? ;)

Joda er ikke uenig med deg av den praktiske nytten, men nå er det ikke den lovpålagte angrefristen dette gjelder, det er "utvidelse" av denne med 31 dager, og da kan nok komplett sette de betingelser de selv vil, men trolig ikke lurt og stramme de for mye inn over natta.

 

Joda jeg er blitt eldre, var gammel fra før og ikke blitt særlig yngre de siste dagene dette gjelder :hm: , men det en kan "kontrollere er likt: samme spill, samme server, samme kart, samme settings og samme motspillere. Er blant de som har lavest Ping(50 tallet), det som er nytt er skjerm og windows 10.

Første inntrykket av W10 i Crysis3 er at bilde er litt bedre, samme gjelder surround lyden.

Vet dog ikke om noen av de andre jeg taper for nå har W10, vet ikke om W10 kan være en faktor?

 

Kanskje jeg ikke har pusset brillene godt nok, litt vondt og se det :eek:

 

Crysis3 syntes jeg fungerte best uten G-sync på W8.1. Ikke testet G-sync i W10 enda, men fungerer utmerket uten G-sync når det kommer til bildekvalitet.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke med Win10, men om ping'en er som før tyder vel det på at det ikke har noe å si. Det som derimot kan ha innvirkning er skjermbyttet. Spesielt om du har gått opp i oppløsning vil jo frameraten din gå ned. Det i seg selv vil jo gi høyere lag. Så kommer selve skjermens lag oppå det. Nå skal jo den skjermen være noe av det beste du får på det området, så om den virker som den skal så skal det ikke være det som er problemet. Om du har gått fra 24" til 27" så kan kanskje det kreve litt tilvenning?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke med Win10, men om ping'en er som før tyder vel det på at det ikke har noe å si. Det som derimot kan ha innvirkning er skjermbyttet. Spesielt om du har gått opp i oppløsning vil jo frameraten din gå ned. Det i seg selv vil jo gi høyere lag. Så kommer selve skjermens lag oppå det. Nå skal jo den skjermen være noe av det beste du får på det området, så om den virker som den skal så skal det ikke være det som er problemet. Om du har gått fra 24" til 27" så kan kanskje det kreve litt tilvenning?

3. skjermen med samme oppløsning, 1 x Swift og 2 x Acer 27" LED Predator G-Sync XB270HU(vel mellom Swiften og den første acer'n brukte jeg en eldre skjerm noen dager.

4.fjerde skjermen på 27"

Den første var en Asus 27" 3D LED VG278HE,  at Aceren er verd pris differansen, er nok og si det mildt.

 

Om noe forskjell så er heller FPS høyere på denne enn de 2 foregående på samme innstillinger, både i 8.1 og 10 når det gjelder Acerne. Men så var det jo noe galt med Swiften og den Første Acer'n.(begge var angrefrist produkter)

 

 

Er det en første generasjon Swift du har? Siden den er på Verksted.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Jepp, juli 2014 stod det på den. Var den vanlige feilen med flimring..

Har blitt fortalt meg at alle som klagde på første generasjonen skulle få ny, ble antydet at de ikke en gang skulle kaste bort tiden og kontrolere dem.

Spurte da hvorfor alle ikke ble tatt i retur, om det var sånn at flertallet/stor andel av disse hadde feil, svaret at det ble ikke gjort pga kapasitets problemer.(les kostnader lol)

Snakk om seriøs bransje.

Har dette fra 2 sepperate kilder.

 

Jeg mistenker at min Swift(første gen.) hadde noe av de  samme problem som min første Acer Predator G-Sync XB270HU , at den ikke klarte og holde stabil Hz uten G-sync og at med G-sync datt Hz helt ned til 30 uavhengig av om FPS var eks 100 - 200.

Dessverre har ikke Swiften en Hz bar, slik Acer har, så det er ikke like enkelt og se dette.

 

Ved kjøp av Acer Predator G-Sync XB270HU ville jeg ikke kjøpt de som er produsert før Mai 2015, mye feil på dem også

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...