Gå til innhold

Mafia III avdukes i august


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Awesome, men jobber ikke original utvikleren med Kingdom Come Deliverance? Isåfall er det jo litt synd hvis de ikke er involvert i prosjektet.

 

Personlig syns jeg Mafia II sin historie var veldig bra og engasjerende, selv om side aktivitetene i byen var ganske kjedelige. Håper på en god miks av Mafia og Mafia II.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke all misnøyen over Mafia 2. Jeg synes det var et herlig spill med god stemning. Det er der Mafia-spillene overgår GTA, med cinematisk story og skikkelig stemning. Når det kommer til mengde innhold er GTA tingen, men det føles syntetisk og repetitivt.

 

GTA = Kvantitet

Mafia = Kvalitet

Lenke til kommentar

Har funnet ut at overflod av mengder innhold egentlig bryr meg jævlig lite. GTA V var jeg så mektig mett på før jeg faktisk var ferdig med historien, og etter å ha omsider rundet det blir det aldri rørt igjen. Men selvsagt her er det jaggu meg noe for alle og enhver.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke all misnøyen over Mafia 2. Jeg synes det var et herlig spill med god stemning. Det er der Mafia-spillene overgår GTA, med cinematisk story og skikkelig stemning. Når det kommer til mengde innhold er GTA tingen, men det føles syntetisk og repetitivt.

GTA = Kvantitet

Mafia = Kvalitet

Mafia 2 har en ok historie. Men karakteren du spiller er langt mindre sympatisk enn i 1eren. Og den overdrevne mengden folk du plaffer ned trekker ned.
Lenke til kommentar

Mafia 2 har en ok historie. Men karakteren du spiller er langt mindre sympatisk enn i 1eren. Og den overdrevne mengden folk du plaffer ned trekker ned.

 

 

Kan ikke se hvorfor en sympatisk karakter skulle være så viktig i et Mafia-spill, og jeg er temmelig sikker på at det aldri har vært noe issue i GTA-spillene... det samme gjelder å plaffe ned folk :p

 

Men nå viste en undersøkelse nettopp at spillere oftest foretrekker å spille en "snill" karakter, det kan jo være en forklaring...

Endret av Visjoner
Lenke til kommentar

 

Mafia 2 har en ok historie. Men karakteren du spiller er langt mindre sympatisk enn i 1eren. Og den overdrevne mengden folk du plaffer ned trekker ned.

 

 

Kan ikke se hvorfor en sympatisk karakter skulle være så viktig i et Mafia-spill, og jeg er temmelig sikker på at det aldri har vært noe issue i GTA-spillene... det samme gjelder å plaffe ned folk :p

 

Men nå viste en undersøkelse nettopp at spillere oftest foretrekker å spille en "snill" karakter, det kan jo være en forklaring...

Poenget er jo nettopp at mafia skal være mer realistisk enn gta. Og det er det ikke når fu dreper 100 mann i uka.

 

Og jo poenget er jo nettopp at karakteren skal være sympatisk nog litt dypere. Karakteren i mafia 2 er ikke så voldsomt mer sympatisk enn si clinton i gts 5.

Lenke til kommentar

 

 

Mafia 2 har en ok historie. Men karakteren du spiller er langt mindre sympatisk enn i 1eren. Og den overdrevne mengden folk du plaffer ned trekker ned.

 

Kan ikke se hvorfor en sympatisk karakter skulle være så viktig i et Mafia-spill, og jeg er temmelig sikker på at det aldri har vært noe issue i GTA-spillene... det samme gjelder å plaffe ned folk :p

 

Men nå viste en undersøkelse nettopp at spillere oftest foretrekker å spille en "snill" karakter, det kan jo være en forklaring...

Poenget er jo nettopp at mafia skal være mer realistisk enn gta. Og det er det ikke når fu dreper 100 mann i uka.

 

Og jo poenget er jo nettopp at karakteren skal være sympatisk nog litt dypere. Karakteren i mafia 2 er ikke så voldsomt mer sympatisk enn si clinton i gts 5.

 

 

Dette er det tydeligvis delte meninger om, det er kanskje mange som tenker som deg. Selv er jeg uenig.

 

Stemning og innlevelse i et spill er ikke på noen måte avhengig av realisme. Innlevelse i spill handler om at du blir sugd inn, og hvis det skjer noe du oppfatter som syntetisk kan det rive deg ut av opplevelsen. F.eks når du dreper en drage som level 1 i Skyrim :p. Nå er det en stund siden jeg spilte Mafia 2, men kan ikke huske at jeg opplevde noe som ødela innlevelsen. Tvert imot, hadde jeg en sterk følelse av innlevelse som varte gjennom hele spillet.

 

Det at en karakter nødvendigvis må være sympatisk klarer jeg ikke i det hele tatt å se, ihvertfall ikke når du sitter og spiller et gangster-spill. Synes du det er realistisk, btw? Det å føle sorg/skam etc når man selv er slem i et spill kan være med på å virkelig heve innlevelsen. Bare gå rundt og være gay Mikke Mus kan være like lite troverdig som å være superevil Skeletor.

Lenke til kommentar

Mafia 1 er kanskje min beste spillopplevelse noensinne. Det kom ut i en tid hvor stort sett bare GTA III hadde vært før i denne sjangeren. Jeg digget tidsperioden, musikken, bilene som putret i 20 mph, byen (som jeg den dag i dag kan lage et ganske OK veikart over kun utifra hukommelsen), Tommyguns, de uforittsigbare oppdragene (hotellet som sprengte, og videre over takene til kirka, oppdraget på båten, sniper-oppdraget), mekanikeren under brua, cruising på landeveiene og spillkontrollen. terningkast 42.

 

Mafia 2....Ser fortsatt helt nydelig ut, spesielt på vinteren! Bra kjørefysikk når det er satt på "simulator" (spesielt på vinteren!). Faktisk en OK historie, med et par frekke vendinger. Men, det mangler go`følelsen ifra 1`ern. Et av mine største ankupunkter er selve byen, den er død ja, men det var den i orginalen også. Det som ødelegger mest for meg er dette voldsomme partiet med sjø i midten, som ødelegger helheten i byen. Mange av veiene på¨den "andre siden" har jeg kun kjørt på grunnet et par oppdrag, resten av veiene har jeg aldri hatt noen grunn til å kjøre på. Jeg ville ha tegnet et særdeles dårlig veikart etter husken på denne byen. Høydepunktet for meg i Mafia 2 var når jeg satt meg inn i en gammel random T-Ford, og en Django-låt ifra 1`ern kom på radioen umiddelbart. Da gråt jeg litt. Terningkast 4.

 

Mine ønsker for Mafia 3 blir neppe bønnhørt, men jeg vil tilbake til 20-30 tallet, smugling av whisky og gjerne en dæsj av Gudfaren-opplegget med butikkvirksomhet, pengeinnkreving og kamp om kontroll over deler av byen. Mindre run and gun altså.

Lenke til kommentar

Byen i Mafia var utvilsomt den beste. Jeg husker den også relativt detaljert, og ville funnet fram overalt uten bruk av kart. Byen i Mafia 2 er ok, men jeg lærte den aldri å kjenne skikkelig.

Jeg tviler på at det kommer, men Free Ride Extreme 2 er noe jeg håper på. Av modi som ikke er relatert til historiekampanjen i spill er FRE i Mafia min all-time favoritt. Morsomme og til dels latterlige oppdrag, høy vanskelighetsgrad og fantastisk samling av biler. Å ha konkrete, latterlige oppdrag som gir biler man kan samle opp på tomta er mildt sagt mer givende enn nåtidas variant hvor å samle på noe gjøres ved å leite byen rundt etter 100 tilfeldige ting som ikke gir noen annen belønning enn en achievement.

Lenke til kommentar

Skeptisk, men jeg er skeptisk til alt i disse dager etter alt svineriet som EA, Ubisoft, Gearbox og resten av de store har holdt på med, for mye penger inn i PR og for lite i spillet, hvor sluttresultatet er ett makkverk med nedgradert grafikk fra previews, tonnevis av bugs hvor mesteparten ikke blir løst før spillet settes opp som EOL (End Of Life)

Resultatet er at de får lav pris og kommer ofte på Steam salg med syke rabatter, nok til å få deg til å tenke deg om 2-3 og 4 ganger før du handler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...