Gå til innhold

«Sosial rettferdighet»/«Social justice» og dets problemer


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Lønnen er justert for inflasjon, men penger i banken er ikke beskyttet mot inflasjon. Innskuddsrenten er i dag så lav at inflasjonen sakte men sikkert spiser opp sparepengene, hvilket gjør det ulønnsomt å spare.

 

EDIT:

Ellers så mistenker jeg personlig at inflasjonen er høyere enn de såkalte 2,5% pr år, men det er kanskje en annen diskusjon. Men for de som er interreserte i dette med inflasjon så kan jeg anbefale følgende bloggpost: Inflasjonens effekt på samfunnet og økonomien.

Den er ikke høyere, den er lavere. Det er jo akkurat det jeg har forklart i #15, med henvisning til folk som faktisk vet hva de snakker om. Men nå holder det fra min kant, vi avsporer tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+2534

Den er ikke høyere, den er lavere. Det er jo akkurat det jeg har forklart i #15, med henvisning til folk som faktisk vet hva de snakker om. Men nå holder det fra min kant, vi avsporer tråden.

De offisielle tallene sier at det er lavere, men hvorvidt det stemmer tar jeg med en klype salt. Uansett så hører hjemme i en annen diskusjon så jeg stopper også der. Suffice to say at du og jeg har to vidt forskjellige synspunkt på dette temaet.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Jeg tror også det er en blindvei å fokusere på biologiske faktorer, heller enn å jobbe for rettferdighet for alle. Jeg tror en av de største grunnene til at vi har en slik utvikling der man ofte er mer opptatt av biologisk gruppe, enn hvilke problemer individene faktisk møter, er at flere av disse gruppene tidligere har vært veldig mye dårligere stilt. Det har vært mye mer diskriminering, kvinner har hatt mindre tilgang til samfunnet og ledelse og homofile har vært behandlet på en skammelig måte. Gjennom tid har det blitt bygget opp organisasjoner for å kjempe for disse gruppenes rettigheter, og det er mange mennesker som har viet livene sine til en slik kamp. Når mye av urettferdigheten er borte må disse organisasjonene og menneskene fortsatt formidle sin gruppes elendige situasjon for å rettferdiggjøre sin egen eksistens. Da blir det mye skriking om eksempelvis kvinners rettigheter, selv på områder der det er en helt urimelig tilnærming. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Jeg tror også det er en blindvei å fokusere på biologiske faktorer, heller enn å jobbe for rettferdighet for alle. Jeg tror en av de største grunnene til at vi har en slik utvikling der man ofte er mer opptatt av biologisk gruppe, enn hvilke problemer individene faktisk møter, er at flere av disse gruppene tidligere har vært veldig mye dårligere stilt. Det har vært mye mer diskriminering, kvinner har hatt mindre tilgang til samfunnet og ledelse og homofile har vært behandlet på en skammelig måte. Gjennom tid har det blitt bygget opp organisasjoner for å kjempe for disse gruppenes rettigheter, og det er mange mennesker som har viet livene sine til en slik kamp. Når mye av urettferdigheten er borte må disse organisasjonene og menneskene fortsatt formidle sin gruppes elendige situasjon for å rettferdiggjøre sin egen eksistens. Da blir det mye skriking om eksempelvis kvinners rettigheter, selv på områder der det er en helt urimelig tilnærming. 

 

Homofile er ingen gruppe. Det er en gjeng som enten har en fysiologisk forskjell som fører til at de blir tiltrukket menn, eller har en psykologisk forskjell som gjør det. Barna deres blir stort sett ikke homofile selv.

 

Når det gjelder kvinner har de hatt tusener av fordeler og. Selv om de ikke fikk lov til å gjøre det samme som overklassen. Det var rikmannskvinner som ikke fikk lov til å ta utdanning, være ledere osv. Det er ikke diskriminering av alle kvinner, det er diskriminering av noen få overklassekvinner.

Lenke til kommentar

Tenkte på denne tråden da jeg kom over den saken her:

 

http://www.side2.no/aktuelt/denne-kvitteringen-fikk-restaurantgjesten-til-a-se-rdt/3422812839.html

 

Kort fortalt: En servitør på en resturant hadde notert ned det mørkhudede paret som "det svarte paret", for å huske hvem det var snakk om, noe de sikkert gjør med alle gjester. Dette hadde vedkommende glemt å fjerne fra kvitteringen da kundene fikk den, og de reagerte såpass sterkt på dette at servitøren ble stående uten jobb. Servitøren selv forklarte at det på ingen måte var rasistisk ment, og kun en måte å kjenne dem igjen på. Dette holdt ikke for paret, som nekter å vise seg på resturanten igjen, og valgte å gå til mediene. 

 

Man kan spørre seg hvem som er den svake parten her, det godt voksne paret som spiser ute, eller servitøren som antagelig ikke sitter spesielt godt i det. Det er skremmende å se hvor mye denne typen saker kan blåses opp, og hvor lett du kan risikere jobben din ved å uvørent støte noen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Homofile er ingen gruppe. Det er en gjeng som enten har en fysiologisk forskjell som fører til at de blir tiltrukket menn, eller har en psykologisk forskjell som gjør det. Barna deres blir stort sett ikke homofile selv.

 

En gruppe består av 2 eller flere personer. Norge er et nasjon og innenfor denne nasjonen er det flere forskjellige grupper. Politikerne er jo en gruppe. Videospillere er en annen gruppe. Justin Bieber fans er jo også en gruppe.

 

Det finnes ikke rettferdighet i verden. Verden er urettferdig og derfor finnes det rike og fattige mennesker.

De fleste homsere får være glade for de bor i Norge. Er man homo i Islam muslim Jihad Afrika. Så blir man banket ihjel.

 

https://www.youtube.com/watch?v=kCGggRznxzM

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

European_Ancestry.PNG

 

Europeisk herkomst i verden. Argentina er nå mer europeisk enn England, Sverige, USA, Canada og Frankrike. New England er mer europeisk enn selve England. 

 

Det er nesten som det er en korrelasjon mellom europeisk herkomst og livskvalitet...

 

Herifra er det kun nedoverbakke.

Endret av Alfadir
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tenkte på denne tråden da jeg kom over den saken her:

 

 

 

Kort fortalt: En servitør på en resturant hadde notert ned det mørkhudede paret som "det svarte paret", for å huske hvem det var snakk om, noe de sikkert gjør med alle gjester

 

Det hadde vært interessant å se hvordan de andre gjestene ble "øremerket". 

 

Jeg hadde nok blitt: old fart/big nose ..  :p

Lenke til kommentar

Ja, la han sitte, men noe lenge leve ser jeg ingen spesiell grunn for

 

Du slår på store trommer

 

Jeg er medlem av Norges patriotiske parti. En dag vil borgerkrigen komme til Norge og vi i Norges patriotiske parti som består av 19000 medlemmer. Skal redde Norge fra immigrantene og Islam. Borgerkrigen kommer!

Lenke til kommentar

 

Tenkte på denne tråden da jeg kom over den saken her:

 

 

 

Kort fortalt: En servitør på en resturant hadde notert ned det mørkhudede paret som "det svarte paret", for å huske hvem det var snakk om, noe de sikkert gjør med alle gjester

 

Det hadde vært interessant å se hvordan de andre gjestene ble "øremerket". 

 

Jeg hadde nok blitt: old fart/big nose ..  :p

 

 

Ja tror det kunne blitt mye artig lesing. Jeg blir nok fort han med jødekrøllene, alternativt noe mindre flatterende. Sånn sett tror jeg det er en fordel å skille seg ut med tanke på hudfarge, så slipper man å få påpekt sine mindre gunstige attributter :p

 

Nå hører det med til historien at denne servitøren visstnok var ny og ikke husket bordnumrene, så var nok en noe ukonvensjonell nødløsning. 

Lenke til kommentar

 

Ja, la han sitte, men noe lenge leve ser jeg ingen spesiell grunn for

 

Du slår på store trommer

 

Jeg er medlem av Norges patriotiske parti. En dag vil borgerkrigen komme til Norge og vi i Norges patriotiske parti som består av 19000 medlemmer. Skal redde Norge fra immigrantene og Islam. Borgerkrigen kommer!

 

 

Hadde "partiet" ditt eksistert tviler jeg på at noen av den gjengen vill vært i stand til å redde seg fra seg selv, enda mindre Norge fra immigranter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ja, la han sitte, men noe lenge leve ser jeg ingen spesiell grunn for

 

Du slår på store trommer

 

Jeg er medlem av Norges patriotiske parti. En dag vil borgerkrigen komme til Norge og vi i Norges patriotiske parti som består av 19000 medlemmer. Skal redde Norge fra immigrantene og Islam. Borgerkrigen kommer!

 

 

Hadde "partiet" ditt eksistert tviler jeg på at noen av den gjengen vill vært i stand til å redde seg fra seg selv, enda mindre Norge fra immigranter. 

 

 

Norges patriotiske parti trenger ingen brønnøyregistrering eller tillatelse fra andre politiske partier. Vi trenger ingen omtalelse i media heller. NPP vil komme i offentlighetens lys når NPP mener at tiden er riktig for borgerkrig.

Det tar tid å kjøpe inn våpen, utstyr og mat til en langvarig borgerkrig.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

[bilde.]

 

Europeisk herkomst i verden. Argentina er nå mer europeisk enn England, Sverige, USA, Canada og Frankrike. New England er mer europeisk enn selve England. 

 

Det er nesten som det er en korrelasjon mellom europeisk herkomst og livskvalitet...

 

Herifra er det kun nedoverbakke.

Dette er for vagt for meg. Er det en korrelasjon, eller er det bare nesten? Si at svaret er ja, det er en korrelasjon. Hva skyldes dette? Genetikk?

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

 

[bilde.]

 

Europeisk herkomst i verden. Argentina er nå mer europeisk enn England, Sverige, USA, Canada og Frankrike. New England er mer europeisk enn selve England. 

 

Det er nesten som det er en korrelasjon mellom europeisk herkomst og livskvalitet...

 

Herifra er det kun nedoverbakke.

Dette er for vagt for meg. Er det en korrelasjon, eller er det bare nesten? Si at svaret er ja, det er en korrelasjon. Hva skyldes dette? Genetikk?

 

 

Vi har lange demokratiske tradisjoner og det gir stabile samfunn. Stor grad av homogenitet i et samfunn gir grunnlag for vekst, trygghet og tillit. Kultur og genetikk er grunnlaget. Alle som ikke stikker hodet i sanden og fornekter virkeligheten ser at det som regel er mer konflikt i flerkulturelle samfunn. Er det slik en grotesk tanke at det kan være forbindelse mellom kultur og genetikk? Nå venter jeg i spenning på tåketalen din.

Endret av Alfadir
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke sammenhengen. Du sier at europeisk kultur og genetikk er grunnlag for vekst , og da implisitt at andres kultur ikke gir grunnlag for vekst (la oss se bort fra at svært mange land i Asia, Afrika og Sør-Amerika har enormt bra økonomisk vekst, sånn for enkelhets skyld). Da er vel ikke problemet multikultur, men de med underlegen genetikk og kultur?

Lenke til kommentar

 

 

 

[bilde.]

 

Europeisk herkomst i verden. Argentina er nå mer europeisk enn England, Sverige, USA, Canada og Frankrike. New England er mer europeisk enn selve England.

 

Det er nesten som det er en korrelasjon mellom europeisk herkomst og livskvalitet...

 

Herifra er det kun nedoverbakke.

Dette er for vagt for meg. Er det en korrelasjon, eller er det bare nesten? Si at svaret er ja, det er en korrelasjon. Hva skyldes dette? Genetikk?

Vi har lange demokratiske tradisjoner og det gir stabile samfunn. Stor grad av homogenitet i et samfunn gir grunnlag for vekst, trygghet og tillit. Kultur og genetikk er grunnlaget. Alle som ikke stikker hodet i sanden og fornekter virkeligheten ser at det som regel er mer konflikt i flerkulturelle samfunn. Er det slik en grotesk tanke at det kan være forbindelse mellom kultur og genetikk? Nå venter jeg i spenning på tåketalen din.

Du gir jo ingen begrunnelse for hvorfor og hvordan kultur og genetikk skal henge sammen, så hvorfor er det nødvendig med et motsvar? Eller tåketale, som du velger å kalle det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...