Gå til innhold

Lyd og Naboer?


Anbefalte innlegg

Kanskje noen av dere kan gi meg litt veiledning. Bor i enebolig, har ikke vært noen hus rundt, men nå bygges det en enebolig rett ved siden av. Har ikke lyst å komme i konflikt med de nye naboene, men utifra bildet, tror dere det kan bli et problem om jeg spiller litt høy musikk? Spiller som oftest bare høy musikk om jeg holder på å rydde/vaske. Er ikke noe festmenneske. 

 

Så nært er naboene, høyttalerne mine er i dette rommet. Er det normalt å spørre naboer om en "test" f.eks om jeg spiller så høyt som jeg vanligvis gjør og spør om dette er akseptabelt? 

 

post-62564-0-64669700-1437048921_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det skal en del til før det blir et problem, nye hus er også veldig godt lydisolert. For å ha en god tone kan det være smart å avtale en test med å sette på lyden hos deg på høyt nivå og gå over til naboen for å sjekke hvordan det høres ut for dem på innsiden.

 

Edit:

Normalt godtar man mer når det har vært snakket om i forkant også. Dessuten har man satt i gang dialogen i forkant blir det vanligvis også en bedre og mer konstruktiv dialog -  om du skulle dra på med litt i overkant høyt volum i ettertid. Problemet i "klagesituasjoner" er ofte at noen har irritert seg over 2 år før de eksploderer over noe som kan virke som en liten bagatell.

 

Edit2:
Personlig har jeg en monsternabo som er for fri barneoppdragelse med maks støy hele døgnet (også natta); ting kastes veggimellom; barneskrik; høy musikk + barneskrik + fest osv.... det er nydelig.... Blir ikke veldig bra miljø av slik ;)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...