Gå til innhold

Hva kom du inn på?


Anbefalte innlegg

Kom ikke inn på medisin i Tromsø. Snittet gikk fra 57.3 til 58.0. Største økningen mellom to år noensinne.

 

Føler meg virkelig deprimert nå. Jeg har snitt på 57.8 og er nr. 13 på ventelista. Noen som kan si meg om jeg bør ta ventelisteplass? Virker helt umulig. :/

Sykt kjipt, føler med deg :/ Ville uansett satt meg på venteliste og håpet på det beste, du har jo ikke noe å tape. Jeg kjenner en som kom på 3. plass i tromsø for et par år siden (medisin førstegangs), men hun kom dessverre ikke høyere opp... Uansett så vet man aldri, du kan jo ha flaks! Men tror problemet med tromsø er at det er så mange kvoter (både nordleningkvote, samekvote, ordinær og førstegang) så du er jo helt avhengig av at 4 i førstegang (ikke nordlening eller same) sier nei takk. Tror det kanskje er derfor at køen kan stå litt stille.. :/

 

Uansett, lykke til! Det ordner seg alltid, det er ikke verdens undergang å jobbe et år og prøve neste gang. Eventuelt vente noen år på alderspoeng (ja, selvfølgelig suger det, men hvis det er drømmen din så får du det til til slutt uansett). 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kom ikke inn på medisin i Tromsø. Snittet gikk fra 57.3 til 58.0. Største økningen mellom to år noensinne.

Føler meg virkelig deprimert nå. Jeg har snitt på 57.8 og er nr. 13 på ventelista. Noen som kan si meg om jeg bør ta ventelisteplass? Virker helt umulig. :/

 

Sykt kjipt, føler med deg :/ Ville uansett satt meg på venteliste og håpet på det beste, du har jo ikke noe å tape. Jeg kjenner en som kom på 3. plass i tromsø for et par år siden (medisin førstegangs), men hun kom dessverre ikke høyere opp... Uansett så vet man aldri, du kan jo ha flaks! Men tror problemet med tromsø er at det er så mange kvoter (både nordleningkvote, samekvote, ordinær og førstegang) så du er jo helt avhengig av at 4 i førstegang (ikke nordlening eller same) sier nei takk. Tror det kanskje er derfor at køen kan stå litt stille.. :/

 

Uansett, lykke til! Det ordner seg alltid, det er ikke verdens undergang å jobbe et år og prøve neste gang. Eventuelt vente noen år på alderspoeng (ja, selvfølgelig suger det, men hvis det er drømmen din så får du det til til slutt uansett).

Det er sinnsykt urettferdig at nordlenger har en egen kvote som er nesten en hel karakter lavere. Får sette meg på venteliste... Har ikke troa på at den kommer til å bevege seg mtp. at det er medisin, men jaja. Dritt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

jaja, ble foreløpig et år på informasjonsbehandling nettbasert, får se om jeg går for det eller finner noe spennende på resttorget på søndag.

Lenke til kommentar

 

 

På samordna sine sider står det at det er sjelden at første person på venteliste til medisin får plass.

Det var da voldsomt. Har du link?

 

Dette stemmer ikke. 

Se f.eks i denne tråden:

 

Jeg er nå på 4. plass på venteliste på UiO start vår. Var på 18. plass i sommer. Veldig spent på om jeg kommer inn eller ikke! Og det er litt frustrerende å ikke vite. Får vente og se hvor mange som møter opp første skoledag!

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=861659&page=324

Endret av Marcus Halberstram
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Noen som vet hva poenggrensen på primærvitnemål på nanoteknologi på NTNU ble?

Jeg vil tro rundt 61.5 til 63.0
Jeg får ikke sjekka enda, fordi jeg ikke har dekning, men har 63,9 poeng på førstegangsvitnemål, så det holder? :-)

Hvilket fag fikk du ikke 6 i?

Spansk II, R1 og 2, nynorsk og bokmål(skriftlig-eksamen). Har fire realfagspoeng, og jeg er jente.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Noen som vet hva poenggrensen på primærvitnemål på nanoteknologi på NTNU ble?

Jeg vil tro rundt 61.5 til 63.0
Jeg får ikke sjekka enda, fordi jeg ikke har dekning, men har 63,9 poeng på førstegangsvitnemål, så det holder? :-)
Hvilket fag fikk du ikke 6 i?

Spansk II, R1 og 2, nynorsk og bokmål(skriftlig-eksamen). Har fire realfagspoeng, og jeg er jente.

 

Da gir det mening.

 

Lykke til med nanoteknologi!

Lenke til kommentar

 

 

 

På samordna sine sider står det at det er sjelden at første person på venteliste til medisin får plass.

Det var da voldsomt. Har du link?

 

Dette stemmer ikke. 

Se f.eks i denne tråden:

 

Jeg er nå på 4. plass på venteliste på UiO start vår. Var på 18. plass i sommer. Veldig spent på om jeg kommer inn eller ikke! Og det er litt frustrerende å ikke vite. Får vente og se hvor mange som møter opp første skoledag!

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=861659&page=324

 

Takk! Veldig oppmuntrende. Skal takke ja til venteliste og NHH i kveld. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...