Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny luksus bil til max 550.000kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å selge bilen din privat og kjøpe bil fra en merkeforhandler?

Har prøvd det i noen måneder nå, men er litt sjelden bil jeg har fra før som er vanskelig å selge. Har satt ned prisen nå for hurtig handel, skjer det ikke noe snart må det bli innbytte. Dessuten får jeg et års garanti fra jeg kjøper bilen.

 

Kosta nesten dobbelt så mye for min, 95% lik inni.

Vil absolutt si at disse audiene er luksus VS mye annet. 

 

Det føles iallefall luksus og man må 3-4 ganger opp for å slå komme en god del over som for eks massage i stolene osv. 

Koster 80.000 å få det pr stol  :dribble:

Head up-display i ruta osv, ikke alle biler man finner det i. 

 

Prøv en subaru forester i samme prisklasse, ser ut som 1970 i forhold inni. 

Så du har også en A7 som du kjøpte da den var ny eller? Det var kjøling på setene, men tror ikke det var massasje. Heads up display er et must for meg som har det fra før :)

 

Komfortlukking av dørene – GZ2

 

Ah, dette er typisk luksusutstyr. "Oi, jeg lukket ikke døren ordentlig - godt det finnes en pumpe som drar den inntil for meg så jeg slipper å åpne og lukke helt på ny" :p

Hvor utviklet er Audi Connect på disse? Kan man få google maps og spotify direkte i MMI?

Komfortlukking ja, totalt unødvendig :p Det er en 3g router innebygget I bilen, så man setter bare I et simkort så har du WIFI. Da oppdaterer google maps seg automatisk hvis jeg ikke tar feil. Tror ikke det var spotify på den, da må man koble seg til bilen via Bluetooth og streame spotify fra mobilen.

Lenke til kommentar

2 iceman; nei jeg kjøpte a6 quattro allroad med 3 sportspakker og v6 4wd.

 

Egentlig bare likte jeg grillen , bryr meg nada om bil ellers. Fant ut at den hadde v6 2 mnd etterpå da motoren skulle vaskes litt.

Plutselig hadde den tilhengerfeste også som dukket opp av sjulte rom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Mercedes C350e er vel tilgjengelig som nybil med dette budsjettet..

..men en vanlig utstyrt C-klasse er da strengt tatt ikke mer luksusbil enn en godt utstyrt Octavia eller Passat..

 

En kollega bestilte en slik og måtte opp på nesten 700k for å få den til et akseptabelt utstyrsnivå. 

Lenke til kommentar

C350e har langt mer enn akseptabelt utstyrsnivå når man nærmer seg 700k..

Jeg regnet ut hva en slik med utstyr jeg anser som nødvendig vil koste, da snakker vi om rundt 700k.

Da er ting som ventilerte skinnseter en del av det, samt memory, tilhengerfeste, annen lakk, Comand Online, ILS, osv..

 

For snaut 600k vil nok de fleste kunne sette sammen en C350e som duger.

 

For min del vet jeg at jeg har noe sånt som 8% rabatt på bilen (uten avgifter) gjennom et innkjøpsfellesskap, det er også noen kroner og hjelper på mye siden det er lav engangsavgift på en C350e (under 80k!)

Lenke til kommentar

Ja det er helt klart mye for pengene å kjøpe sånn mercedes kontra Audi :) Personlig ville jeg ikke kjøpt nybil pg.a fare for stort verditap de første årene, synes det er bedre å vente litt til første eier er ferdig med bilen og man slepper det store tapet. Et eksempel på Audi A7 2012 mod, regna ut kun verditapet er på over 200.000kr pr år!

 

Det er like før jeg kjøper Audien nå, jeg er bare litt små skeptisk til kilometerstanden på 92.000km, på 3år synes jeg det er i overkant mye, selvom det er flere a7 som har kjørt endel mer. Er redd det blir vanskelig å selge i fremtiden når den har passert godt over 100.000km, og dyre reperasjoner som f.eks. turbo, partikkelfilter som (kanskje) må byttes mellom 100.000km-150.000km :hmm:

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Den vil nok falle i pris, men det verste prisfallet er nok over. Du får jo allerede nesten halv pris i forhold til hva den sannsynligvis kostet ny.

 

Bil er jo som kjent tapsprosjekt samme hva. Uansett så er dette en fantastisk bil som jeg tror du vil bli kjempefornøyd med.

Mange som snur seg etter den når man kjører også :)

Lenke til kommentar

Ja det er helt klart mye for pengene å kjøpe sånn mercedes kontra Audi :) Personlig ville jeg ikke kjøpt nybil pg.a fare for stort verditap de første årene, synes det er bedre å vente litt til første eier er ferdig med bilen og man slepper det store tapet. Et eksempel på Audi A7 2012 mod, regna ut kun verditapet er på over 200.000kr pr år!

 

Det er like før jeg kjøper Audien nå, jeg er bare litt små skeptisk til kilometerstanden på 92.000km, på 3år synes jeg det er i overkant mye, selvom det er flere a7 som har kjørt endel mer. Er redd det blir vanskelig å selge i fremtiden når den har passert godt over 100.000km, og dyre reperasjoner som f.eks. turbo, partikkelfilter som (kanskje) må byttes mellom 100.000km-150.000km :hmm:

Det verste prisfallet er helt klart over, den kostet vel antagelig ~900k ny?

30k i året er ikke mye for folk som gjerne kjøper denne typen bil, ofte en form for forretningsmann/selger som stort sett har kjørt langkjøring mellom storbyene i europa.

Sjefen min kjører nok tett på 45k i året, fordi han gjerne skal besøke 3 kunder forskjellige steder i sverige, pluss 2 i danmark og 7 på østlandet er fly/tog totalt uegnet, og da renner km på bilen fortere enn gaula.

 

En godt "servicert" bil vil jeg ikke tro skal trenge turbo-bytte o.l. enda, uansett har du garanti til 2017, og du kjøper selvfølgelig superdekning på forsikringa som dekker motor/gir.

Lenke til kommentar

På luksusbiler så ville jeg regnet hele bilens verdi som tap , kjøper ikke slike biler for å spare mest mulig penger, da kjøper man octavia med utstyrspakke.

Man kjøper de for luksus og for man har råd, og da faller verdifall-opplegget for døve ører.

 

Etter 3-4-5 år så bytter man den inn til en ny modell igjen, det er ingen med slike biler som kjøper en bil for å ha den i 12 år , det passer ikke inn i personligheten til eierene.

Lenke til kommentar

Da var Audi A7 kjøpt, får nøkkene til den i slutten av måneden :) Satser på at det var et bra kjøp!

Det jeg lurte på om noen her visste litt om bluetooth funksjonen på disse bilene. På nettet står det at den ikke støtter media avspilling på bluetooth, og man må kjøpe en egen separat adapter. Noen som vet litt om det? Jeg må få spotifty til å virke via bluetooth :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Nå har ikke akkurat jeg en A7, men en VAG i det minste (Polo  :tease: ) , og jeg måtte ha et slikt stygt adapter i min bil for Bluetooth playback.

Jeg sier stygg, for i mitt tilfellet ble den montert på dashboardet. 

Lenke til kommentar

Da var Audi A7 kjøpt, får nøkkene til den i slutten av måneden :) Satser på at det var et bra kjøp!

Det jeg lurte på om noen her visste litt om bluetooth funksjonen på disse bilene. På nettet står det at den ikke støtter media avspilling på bluetooth, og man må kjøpe en egen separat adapter. Noen som vet litt om det? Jeg må få spotifty til å virke via bluetooth :)

Gratulerer! Hvilken hovedenhet har du(MMI xxx)? Toppmodellene har definitivt A2DB, og har den ikke det har den sannsynligvis AMI, som du kan plugge en enkel ipodkabel+ipoddock>BT-adapter i, i hanskerommet. Har du ingen av delene finnes det fortsatt løsninger(gateways), men da må du påregne 2-5000 uten DIY.
Lenke til kommentar

Takk, jeg har MMI navigasjon pluss, 3G/3G+

Av det jeg fant ut på nettet så ser det ut som den støtter dette: Media: MP3 from CD, SD Card, DVD Audio/video, built-in Hard disk, DVD drive, iPod (MDI), USB, Aux-in, Bluetooth streaming available through aftermarket solutions

 

Så må visstnok ha ettermarked løsning på dette. Er det bare å kjøpe hvilken som helst BT adapter og ipoddock?

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

anngående dieselpartikkelfilter

 

trenges ikke å skifte per 100 - 150 000 km.....om du "rensker" den med jevne mellomrom, ja da snakker eg om å gi litt gass i litt høy fart....i 30-40 km(e6 100-120 holder)   

 

kjørte akkurat en tur til gøteborg i 120-130 heile veien :)(har en A6 2007 , 2.0 tdi)

Lenke til kommentar

Takk, jeg har MMI navigasjon pluss, 3G/3G+

Av det jeg fant ut på nettet så ser det ut som den støtter dette: Media: MP3 from CD, SD Card, DVD Audio/video, built-in Hard disk, DVD drive, iPod (MDI), USB, Aux-in, Bluetooth streaming available through aftermarket solutions

 

Så må visstnok ha ettermarked løsning på dette. Er det bare å kjøpe hvilken som helst BT adapter og ipoddock?

Sjekk hanskerommet om du har AMI(Audi språk for VW MDI) - det er "Audi Music Interface", en proprietær kontakt for tilkobling av eksternt utstyr. Deretter trenger du en AMI>Ipod-kabel, og en dock>BT-dongle, og litt datamaskin-triksing:

 

 

Mer info:

http://www.eftermontera.se/blog/bluetooth-streaming-musik-audi-mmi-a2dp-n27

 

Du kan gå direkte for denne for mindre hassle, men det er endel dyrere enn å kjøpe kabel+BTdongle på amazon e.l.

http://www.eftermontera.se/audi/110-a2dp-audi.html

Endret av toth
Lenke til kommentar

anngående dieselpartikkelfilter

 

trenges ikke å skifte per 100 - 150 000 km.....om du "rensker" den med jevne mellomrom, ja da snakker eg om å gi litt gass i litt høy fart....i 30-40 km(e6 100-120 holder)   

 

kjørte akkurat en tur til gøteborg i 120-130 heile veien :)(har en A6 2007 , 2.0 tdi)

Nå kommer bilen fra Tyskland og har sannsynligvis kjørt mest på motorveien der borte, men har den ligget på lavt turtall så hjelper vel ikke det ? Med 7 gir automat tviler jeg på turtallet ligger høyt om man kjører etter fartsgrensa (110-120kmt).

 

 

Sjekk hanskerommet om du har AMI(Audi språk for VW MDI) - det er "Audi Music Interface", en proprietær kontakt for tilkobling av eksternt utstyr. Deretter trenger du en AMI>Ipod-kabel, og en dock>BT-dongle, og litt datamaskin-triksing:

 

 

Mer info:

http://www.eftermontera.se/blog/bluetooth-streaming-musik-audi-mmi-a2dp-n27

 

Du kan gå direkte for denne for mindre hassle, men det er endel dyrere enn å kjøpe kabel+BTdongle på amazon e.l.

http://www.eftermontera.se/audi/110-a2dp-audi.html

 

 

Takk for hjlepen, har Audi Music Interface på bilen så da får jeg bare kjøpe en sånn adapter pakke :)

 

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...