Gå til innhold

Hvor kan man leie en programmerer? Ønsker å videreutvikle en statistisk applikasjon i C#, SQL og Excel.


Gjest Bruker-239845

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Web er på ingen måte tregt, jeg kan ikke fatte hvor noen i det hele tatt får det i fra. Når jeg skriver kode som manipulerer DOM så skjer det alltid på millisekundet! Til og med hundretusenvis av DOM elementer i sekundet er ikke et problem. Det gjelder også telefoner.

 

Slutt heller å lage websider med tullerammeverk som Angular og heller lær dere HTML skikkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ellers ingen tanker om hvor jeg kan leie en programmerer?

 

Skal du kjøpe timer fra et konsulentselskap i Norge vil en programmerer koste 1000 per time, sannsynligvis litt mer fra et seriøst selskap. Alternativet (i Norge) er enkeltpersoner eller veldig små firma som muligens er mer fleksibel på pris. Men kjøper du fra en enkeltperson blir du helt avhengig av denne. Det gjelder selvsagt om du kjøper fra enkeltpersoner i utlandet også.

 

Som andre her har kommentert skal det veldig mye til å konkurrere på pris med de som har laget koden opprinnelig da de kjenner både domene og kode. Jeg kjenner ikke programmerer-priser i Polen, men det er nok vanskelig å finne noen i Norge som kan konkurrere på pris.

 

Googler du "leie programmerer" får du en god del treff på det.

 

Du kan også sjekke med vikarbyråer, men går du gjennom dem kommer du nok raskt opp i høyt timepris.

 

Har du en god beskrivelse av endringene og en ide om størrelse på oppdraget er det nok lettere å få gode svar fra folk.

Lenke til kommentar

Web er på ingen måte tregt, jeg kan ikke fatte hvor noen i det hele tatt får det i fra.

Det er jo bare å prøve en hvilken som helst web app, gmail, Atom eller hva som helst. Vis meg heller noe som ikke er tregt. Selv om Atom (editoren) kjører 100% offline, og jeg regner med at de har jobbet endel med den, får kritikk for å være treg med store filer fra folk som bruker den.

 

Du kan jo selv teste det med denne siden (lagre som html): http://www.ecma-international.org/ecma-262/5.1/

 

Den åpner på 0.5 sekunder i Geany. Atom bruker 25 sekunder på å åpne fila ferdig (sjekk det ved å prøve å scrolle med scrollbaren). Sånn er det med absolutt alt jeg har vært borti av ting som er lagd med web-teknologier.

 

Gmail: treig å åpne sida. Treig å åpne en mail. Treig å gå tilbake til inbox. Treig å åpne vinduet for å skrive ny mail. Treig når man trykker på andre labels. Misforstå meg ikke, det tar under et sekund, under et halvt sekund, kanskje under et kvart sekund. Men det er nok til at det er irriterende i lengden. Og når noe som kan gjøres på 1 millisekund native tar nærmere halvsekundet så er det faktisk sabla treigt. Og i gmail snakker vi om lister på 100 mail per side. Tenk om TS skal ha datasett på et par gigabyte...

 

Nå har jeg kommet med to konkrete eksempler. Kom gjerne med et mot-eksempel.

Lenke til kommentar

 

Web er på ingen måte tregt, jeg kan ikke fatte hvor noen i det hele tatt får det i fra.

Det er jo bare å prøve 

 

But why? Kan du forklare hvorfor noen skal gidde å prøve dét? Dobblet irrelevant blir det når eksemplene dine er så på bærtur ... men det trenger vi jo ikke henge oss opp i. Foreslår heller å la diskusjonen ligge til TS evt. kommer opp med noe relevant informasjon å bygge på...

Endret av quantum
Lenke til kommentar

I det konkrete tilfellet var det snakk om eksempler for å underbygge en påstand jeg kom med. Grunnen til at jeg bruker gmail og har prøvd Atom er at begge deler ble skrytt veldig mye av. Rett og slett.

 

Og det er klart, når siDDis gjør det, så blir det kanskje bedre. Men det virker som om det er veldig enkelt å lage treige ting for nettleseren.

 

Javascript har for øvrig en begrensning i tallformater (double er den eneste numeriske typen). Det er viktig å være klar over før man begynner på et prosjekt der man skal behandle tall.

Lenke til kommentar

I det konkrete tilfellet var det snakk om eksempler for å underbygge en påstand jeg kom med. Grunnen til at jeg bruker gmail og har prøvd Atom er at begge deler ble skrytt veldig mye av. Rett og slett.

 

Og det er klart, når siDDis gjør det, så blir det kanskje bedre. Men det virker som om det er veldig enkelt å lage treige ting for nettleseren.

 

Javascript har for øvrig en begrensning i tallformater (double er den eneste numeriske typen). Det er viktig å være klar over før man begynner på et prosjekt der man skal behandle tall.

 

Nå er det jo ofte sånn at forretningslogikken ikke ligger i gui-koden, men bortsett fra dét, så ja, du har et slags poeng ift. topic mht. javascript og hva det er egnet til og ikke. Utover dét så går det ikke egentlig an å generalisere så veldig over hva som er "raskest" av web og native, det kommer an på så mye. Kanskje ikke noe vits i å svi av kruttet før TS klarer å informere om problemstillingen er interessant eller ikke?

Lenke til kommentar

Tull og fjas, du sammenligner lokalt lagret data i minnet mot forespørsler som gjerner reiser fram og tilbake fra statene. Javascript også rimelig bra på tallknusing, men en skrivebords PC med en desktop applikasjon er uansett begrenset til en prosessor mens en serverside tallknusingsapplikasjon har gjerne tusenvis av prosessorer. Du kan få akkurat samme følelsen som native apps med å laste inn data og ekstra kode dynamisk i bakgrunnen og ikke alt på en gang. Det samme gjelder typiske desktop applikasjoner.

 

Uansett, så lenge dette funker i en nettleser så kan du ikke klage på web er tregt. Her er et mer vanlig eksempel og et mer avansert eksempel.

Lenke til kommentar

Tull og fjas, du sammenligner lokalt lagret data i minnet mot forespørsler som gjerner reiser fram og tilbake fra statene.

Nei, de tingene jeg gjør i gmail som jeg mener er tregt er ting som lastes inn første gang man gjør det. Den kontakter ikke server hver gang.

 

Javascript også rimelig bra på tallknusing, men en skrivebords PC med en desktop applikasjon er uansett begrenset til en prosessor mens en serverside tallknusingsapplikasjon har gjerne tusenvis av prosessorer. Du kan få akkurat samme følelsen som native apps med å laste inn data og ekstra kode dynamisk i bakgrunnen og ikke alt på en gang. Det samme gjelder typiske desktop applikasjoner.

 

Uansett, så lenge dette funker i en nettleser så kan du ikke klage på web er tregt. Her er et mer vanlig eksempel og et mer avansert eksempel.

Javascript er entrådet (ikke bare en prosessor, men en tråd), native kan man bruke 8 kjerner.

 

Quake:

Prøvde du i det hele tatt å bevege musa? Merker du ikke hvordan pekeren lagger skikkelig? Det er helt uspillbart. Umulig å sikte. Det er heller ikke relevant for problemstillingen, hvis det er WebGL.

 

Auth:

Funker greit, men det er et degenerert eksempel. Jeg gidder ikke legge til 10000 nøkler for å sjekke om det fortsatt funker bra.

 

Autodesk formit:

Ja, det er et avansert eksempel. Igjen umulig å vite om det blir treigt med mange elementer, selv om dette også ser ut til å være WebGL.

 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

 

Takk for avklaringen, men vet ikke om jeg er helt med. Jeg skal ikke designe en webside? :)

 

Det høres da vitterlig ut som du skal ha et grafisk brukergrensesnitt? "webside" er en teknologi velegnet til å lage brukergrensesnitt, uten at du blir "innelåst" i en bestemt teknologi fra en bestemt leverandør. Alt fra mobil-apper, via desktop-apper og til - selvsagt - websider baserer seg på "webside"-teknologi i dag, dvs. er basert på html5. Om det ville egnet seg for din applikasjon avhenger av hvem som skal bruke den til hva. Men det er absolutt ikke noe krav med "server", "hosting" og allverdens for å distribuere den til et vidt publikum, teknologien kan like godt brukes til å lage en desktop-app som kun kjører lokalt på en desktop. Det kan gjøres meget enkelt med f.eks. spring-boot og et bra spa/ria-rammeverk. (.net-stack'en kan sikkert hoste opp noe tilsvarende)

 

Når det gjelder utvikler kan jeg ikke hjelpe, egentlig. Det opplagte er jo å prøve et av konsulenthusene. Men det koster nok. Hva med å annonsere? Google etter tekstfraser du selv ville brukt i din annonse og se hva som dukker opp. Det blir nok en del stilling-ledig, men du finner nok også noen fora hvor du kunne annonsert.

 

 

Takk for forklaringen! :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Er igjen inne på en god dialog med polakkene. Ratene deres er visst 200 GBP per dag og de anslår jobben til å ta 4-5 dager. I tillegg ville de gi meg 10% avslag. Dvs, 900 GBP = roughly 11.500 NOK med dagens kurser.

 

Så jeg heller nok mot å la de få gjøre jobben. :)

Endret av Bruker-239845
Lenke til kommentar

Det finnes en side hvor programmerere kan leies og du kan se referanser osv. Rett og slett legge jobben på anbud. 

Jeg fikk laget en kommersiell side av noen helt SINNSYKE indere for noen år siden og det var rett og slett imponerende hvor gode de var.

endte opp med å betale totalt 25000 eller så men da var det en jobb som tok flere måneder å fullføre og den var sql basert. 

De fiksa design, databaser og det hele

 

Husker ikke helt hva den het.. prøve å se hva jeg finner, men det var en stor side. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...