Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Fikk ikke jobb pga dama


Grievdus

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Min bror fikk beskjed om å komme på ett jobbintervju.

 

Men da de fikk greie på at kjæresten hans jobba der fikk han beskjed om at han ikke trengte og møte til intervjuet, da han ikke kom til og få jobben fordi dem hadde dårlig erfaring med kjærestepar.

 

Er dette mulig?

Syns dette hørtes veldig rart ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen har rett på jobb etter å ha vært på intervju. Så arbeidsgiver kan oppgi hva slags grunn de vil for avslag egentlig. 

 

Vanligvis får man ikke en grunn engang, bare hører ikke mere fra dem etter intervjuet, eller får et avslagsbrev i posten et par uker senere.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jepp jeg har selv vært kollega med et par som ble uvenner støtt og stadig. De dro forviklingene sine med seg på jobb og lagde masse styr og drama som påvirket oss andre også.

 

Å jobbe med sin kjæreste ender sjeldent bra. Det høres sikkert romantisk ut å være sammen hele dagen på jobb i tillegg til hjemme, men folk trenger de timene fra hverandre hver dag for å ikke gå drittlei av hverandre. Pluss at det skjer ting i jobbsituasjon som ikke tar hensyn til forholdet.

Endret av Bytex
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hei!

 

Min bror fikk beskjed om å komme på ett jobbintervju.

 

Men da de fikk greie på at kjæresten hans jobba der fikk han beskjed om at han ikke trengte og møte til intervjuet, da han ikke kom til og få jobben fordi dem hadde dårlig erfaring med kjærestepar.

 

Er dette mulig?

Syns dette hørtes veldig rart ut.

Minner meg om en engelsk TV-serie som gikk på NRK da jeg var barn, 70 eller 80 tallet. Om et ektepar som jobbet i samme firma. Men de måtte holde skjult at de var gift for det var vist ikke lov for ektepar og jobbe samme sted.

Lenke til kommentar

Dette tror jeg faktisk er vanlig. En gang fikk jeg en jobb fordi den eneste som var bedre kvalifisert enn meg var en venn av de som jobbet der. Som andre sier, handler dette gjerne om kontroll og profesjonalitet.

De fleste blir jo gode kompiser med de som jobber der etterhvert uansett, så forstår ikke helt hvordan enkelte bedrifter kan tenke slik

 

Hankjønn sjef? Sikker på at de ikke har andre intensjoner med dama til din bror?

http://www.liveleak.com/view?i=c45_1435240143

Det var creepy as...

 

 

 

 

 

Hei!

 

Min bror fikk beskjed om å komme på ett jobbintervju.

 

Men da de fikk greie på at kjæresten hans jobba der fikk han beskjed om at han ikke trengte og møte til intervjuet, da han ikke kom til og få jobben fordi dem hadde dårlig erfaring med kjærestepar.

 

Er dette mulig?

Syns dette hørtes veldig rart ut.

Minner meg om en engelsk TV-serie som gikk på NRK da jeg var barn, 70 eller 80 tallet. Om et ektepar som jobbet i samme firma. Men de måtte holde skjult at de var gift for det var vist ikke lov for ektepar og jobbe samme sted.
Mener jeg har sett noe av det samme.

 

Beste er vel og holde det skjult en tid, for så og fortelle at man har blitt sammen etter en stund.

Endret av Grievdus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...