Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Å klare å være venner med en eks som dumpet deg. Klarer du det?


Anbefalte innlegg

Jeg har en eks som dumpet meg. Årsaken var ganske merkelig. Han sier at årsaken går på at han var redd for at jeg ikke hadde følelser for han. Og dermed så mistet han interessen for et forhold med meg, og vil at vi kun skal være venner for resten av livet. Jeg synes forklaringen er merkelig, og dermed har jeg problemer å være venner med han. Vi var sammen i ett år, så det ble litt tøfft. 

 

Han ønsker å være venner på facebook, treffes som venner, og ha sex i tillegg. 

 

Han forstår ikke helt at jeg er oppgitt over å ha blitt dumpet, og sliter med det i seg selv. Er det forståelig at jeg sliter med vennskapet? 

Jeg er redd for hvilke vonde følelser jeg vil få av å kanskje være vitne til at han finner seg en ny dame, via facebook osv. Samtidig vil jeg sitte med forhåpninger om at han vil ha meg tilbake. 



Anonymous poster hash: 6b3e3...4c6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Han ønsker å være venner på facebook, treffes som venner, og ha sex i tillegg. 

Dumpe deg fordi han var usikker, men vil fortsatt ha godbitene av et forhold? Ehm..

Det går an å være kjæreste, og mangen har "friends with benefits", men å friendzone deg uten grunn, også forvente "benefits" blir for teit. Han skjønner tydelig ikke at du preges av å bli dumpet, som er helt naturlig.

 

Jeg hadde en eks en gang, forholdet var merkelig. Hun var care og virket ikke helt til å bry seg. Vi gikk i samme klasse til "forholdet" var slutt, og enkelte av mine venner var venner med henne. Situasjonen ble klein. Vi ble enige om å kunne være venner, men har egentlig aldri hatt kontakten. En sjelden gang møtes vi tilfeldig i person og vi pleier ikke å snakke mer enn å si hei i forbifarten. Jeg har ikke noe i mot henne, vi to bare går ikke sammen i ettertid.

 

Alle forhold er unike, og valget står på deg. Jeg klarte ikke å menges med min eks, og føler du det blir rart, teit, urettferdig at han dumper deg for å ønske å være venner, så lar du vær.

 

Det er fult forståelig at du sliter med vennskapet, og det er helt vanlig når du er den som blir dumpet.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en prat med ham, og sagt at enten så er vi sammen, eller ikke. Jeg hadde ikke tolerert å blitt dyttet vekk for så å møte kravene hans. Da føler jeg meg brukt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

TS. Tviler litt på forklaringen til din eks. :( Men uansett grunn, det er jo opp til deg om du fortsatt ønsker å ha han som venn og elsker, eller trekke deg unna. Slik du forklarer deg, anbefaler jeg deg å trekke deg unna den karen, både fordi han utnytter deg og fordi jeg tror det tar lengere tid for deg å fri deg fra han psykisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke klandre mannen for å prøve, men hva ønsker du da trådstarter?

 

Hvis du ønsker ett forhold med mannen(selv etter at han dumpet deg), ville jeg anbefale å holde litt avstand og ikke fortsette som venner.

 

Hvis du ønsker bare en fast sexpartner skader det ikke få fortsette en "fuckbuddy" ordning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Han ønsker å være venner på facebook, treffes som venner, og ha sex i tillegg. 

Dumpe deg fordi han var usikker, men vil fortsatt ha godbitene av et forhold? Ehm..

Det går an å være kjæreste, og mangen har "friends with benefits", men å friendzone deg uten grunn, også forvente "benefits" blir for teit. Han skjønner tydelig ikke at du preges av å bli dumpet, som er helt naturlig.

 

Jeg hadde en eks en gang, forholdet var merkelig. Hun var care og virket ikke helt til å bry seg. Vi gikk i samme klasse til "forholdet" var slutt, og enkelte av mine venner var venner med henne. Situasjonen ble klein. Vi ble enige om å kunne være venner, men har egentlig aldri hatt kontakten. En sjelden gang møtes vi tilfeldig i person og vi pleier ikke å snakke mer enn å si hei i forbifarten. Jeg har ikke noe i mot henne, vi to bare går ikke sammen i ettertid.

 

Alle forhold er unike, og valget står på deg. Jeg klarte ikke å menges med min eks, og føler du det blir rart, teit, urettferdig at han dumper deg for å ønske å være venner, så lar du vær.

 

Det er fult forståelig at du sliter med vennskapet, og det er helt vanlig når du er den som blir dumpet.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en prat med ham, og sagt at enten så er vi sammen, eller ikke. Jeg hadde ikke tolerert å blitt dyttet vekk for så å møte kravene hans. Da føler jeg meg brukt.

 

Ja, jeg er preget av å bli dumpet. Det virker ikke alltid ut som om han forstår at jeg går rundt og føler meg såret over at han dumpet meg. Jeg har litt problemer å være venner med han, for han virker ganske sur ut når jeg prater med han. 

 

Anonymous poster hash: 6b3e3...4c6

Lenke til kommentar

TS. Tviler litt på forklaringen til din eks. :( Men uansett grunn, det er jo opp til deg om du fortsatt ønsker å ha han som venn og elsker, eller trekke deg unna. Slik du forklarer deg, anbefaler jeg deg å trekke deg unna den karen, både fordi han utnytter deg og fordi jeg tror det tar lengere tid for deg å fri deg fra han psykisk.

På grunn av forklaringen håper jeg at han fortsatt er interessert, og at det er håp, men jeg tviler også litt på forklaringen hans. 

 

Anonymous poster hash: 6b3e3...4c6

Lenke til kommentar

 

Han sier at årsaken går på at han var redd for at jeg ikke hadde følelser for han.

I følge hans forklaring, så er han redd for å bli såret, og ender dermed opp med å såre deg i steden.

 

 

Ja, jeg er preget av å bli dumpet. Det virker ikke alltid ut som om han forstår at jeg går rundt og føler meg såret over at han dumpet meg. Jeg har litt problemer å være venner med han, for han virker ganske sur ut når jeg prater med han. 

Igjen, om han er redd for å bli såret, velger å såre deg i steden for så å gi inntrykk for at han ikke en gang ser det, så gir det tegn på at det kanskje ikke er en god idè og ha et forhold med ham.

 

Et forhold er ikke enkelt, men om man må kjempe for å holde sammen så er det et tidlig tegn på at det kanskje ikke er en god match. Problemet er bare at vi alle vil ikke innse det før det er for sent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Han sier at årsaken går på at han var redd for at jeg ikke hadde følelser for han.

I følge hans forklaring, så er han redd for å bli såret, og ender dermed opp med å såre deg i steden.

 

 

Ja, jeg er preget av å bli dumpet. Det virker ikke alltid ut som om han forstår at jeg går rundt og føler meg såret over at han dumpet meg. Jeg har litt problemer å være venner med han, for han virker ganske sur ut når jeg prater med han. 

Igjen, om han er redd for å bli såret, velger å såre deg i steden for så å gi inntrykk for at han ikke en gang ser det, så gir det tegn på at det kanskje ikke er en god idè og ha et forhold med ham.

 

Et forhold er ikke enkelt, men om man må kjempe for å holde sammen så er det et tidlig tegn på at det kanskje ikke er en god match. Problemet er bare at vi alle vil ikke innse det før det er for sent.

 

Forklaringen er slik at han sier nettopp det. Han sier at det ikke er noe jeg bør bli såret over, selv om han forstår at jeg kunne føle meg såret. Forklaringen er sånn at forelskelsen hans gikk over, på grunn av hans usikkerhet på mine følelser for han. Han sa at han opplevde sin beste date i livet da han møtte meg. Han synes at personligheten, og utseende mitt er helt topp. Han liker meg er glad i meg, og er tiltrukket til meg. Jeg har betydd, og jeg betyr mye for han. Itillegg så har jeg gitt han den beste sexen han har hatt i sitt liv. Det er mye komplimenter i det, men jeg har gått rundt å vært usikker på meg selv på grunn av at han sier at forelskelsen gikk over. Har spurt han om det, og han sier at det har ingenting med annet å gjøre enn hans egen usikkerhet. 

Hva synes du om forklaringen? Er det tilgivende og verdig nok til å kunne beholde han som venn? 

 

Jeg mener at han kunne jobbe mer for det hvis han er glad i meg og verdsetter meg så høyt som han sier. Men han er ikke flink å kommunisere. Og det er situasjoner rundt livet hans som får meg til å tenke at han ikke var klar for et seriøst forhold i utgangspunktet. Men jeg vurderer om det er riktig å beholde han som venn, eller om jeg vil bare sitte der å være vitne til at han finner en ny. Vi møtes som før fortsatt, men det er veldig vondt at vi bare er venner. Han virker veldig stresset og redd hver gang jeg har truet med å ikke være venner med han lenger. Så han viser jo en bra innstilling der. Men å bli dumpet er ikke enkelt følelsesmessig..

 

Anonymous poster hash: 6b3e3...4c6

Lenke til kommentar

Det å være forelsket, innebærer alle følelsene han viser og komplimentene han forteller deg. Jeg synes han snakker mot seg selv.

 

Du skriver "Han virker veldig stresset og redd hver gang jeg har truet med å ikke være venner med han lenger". Ut ifra dette ser det ut som om han er redd for å ikke kunne være vennen din, eller å bli såret for ikke å være vennen din, men ikke glem at du ble såret når han dumpet deg.

Som jeg skrev tidligere, han dyttet deg vekk, men ønsker fortsatt å ha deg i ettertid. Forskjellen er at du mistet noe (han), men han føler ikke det samme tapet fordi han har deg akkurat der han vil ha deg (som en venn).

 

Om du tror han vil finne seg en ny partner om dere er venner eller ikke, og tanken på det er ukomfortabelt, vil du da være vennen hans til han finner seg en ny om du vet det vil såre deg? Men alt i alt, så er dette opp til deg og dere til å finne ut av. Jeg var veldig usikker på min eks, og følte at hun ikke brydde seg nok om meg. Tøft som det var der og da, så slo jeg opp, men den dag i dag angrer jeg ikke i det hele tatt når jeg ser tilbake på det.

 

Slike valg er tøffe, men det er opp til deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det å være forelsket, innebærer alle følelsene han viser og komplimentene han forteller deg. Jeg synes han snakker mot seg selv.

 

Du skriver "Han virker veldig stresset og redd hver gang jeg har truet med å ikke være venner med han lenger". Ut ifra dette ser det ut som om han er redd for å ikke kunne være vennen din, eller å bli såret for ikke å være vennen din, men ikke glem at du ble såret når han dumpet deg.

Som jeg skrev tidligere, han dyttet deg vekk, men ønsker fortsatt å ha deg i ettertid. Forskjellen er at du mistet noe (han), men han føler ikke det samme tapet fordi han har deg akkurat der han vil ha deg (som en venn).

 

Om du tror han vil finne seg en ny partner om dere er venner eller ikke, og tanken på det er ukomfortabelt, vil du da være vennen hans til han finner seg en ny om du vet det vil såre deg? Men alt i alt, så er dette opp til deg og dere til å finne ut av. Jeg var veldig usikker på min eks, og følte at hun ikke brydde seg nok om meg. Tøft som det var der og da, så slo jeg opp, men den dag i dag angrer jeg ikke i det hele tatt når jeg ser tilbake på det.

 

Slike valg er tøffe, men det er opp til deg :)

Takk for bra svar. Jeg tror at han ser hva som kan skje. Han virker veldig alvorspreget ut.

 

Jeg tenker at det kan være en årsak bak det. Og det er en tidligere samboer av han som jeg mistenker at han ikke er ferdig med. Det kan også være en av forklaringene. Og at han derfor egentlig ikke var ute etter en partner. Han vil ikke innrømme det, men jeg har en sterk mistanke om det.

 

Det er en forferdelig vanskelig situasjon. Jeg er såret. Og jeg er lei meg. Jeg har så lyst å bare ha den delen av han som jeg kan få. Altså vennekontakten og nærheten. Men det blir jo egentlig bare sårende. Det er merkelig at han virker så redd ut for å miste meg som venn... men årsaken til det kan jo være at hvis han og hans ekssamboer ikke var ferdig så følte han allikevel så mye for meg at han egentlig ikke ønsker å gi slipp. Nå kan jeg ta helt feil her men det kan virke som om dette er svært vondt for han og. Han er fryktelig sårbar for alt jeg sier nå..

 

Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal tenke og gjøre. Men er enig med deg i at det blir krevende og tøfft å være venner med han. Jeg ønsker vennskapet men jeg føler på så mye. Og derfor er det vanskelig.

 

 

 

Anonymous poster hash: 6b3e3...4c6

Lenke til kommentar

Det å være forelsket, innebærer alle følelsene han viser og komplimentene han forteller deg. Jeg synes han snakker mot seg selv.

 

Du skriver "Han virker veldig stresset og redd hver gang jeg har truet med å ikke være venner med han lenger". Ut ifra dette ser det ut som om han er redd for å ikke kunne være vennen din, eller å bli såret for ikke å være vennen din, men ikke glem at du ble såret når han dumpet deg.

Som jeg skrev tidligere, han dyttet deg vekk, men ønsker fortsatt å ha deg i ettertid. Forskjellen er at du mistet noe (han), men han føler ikke det samme tapet fordi han har deg akkurat der han vil ha deg (som en venn).

 

Om du tror han vil finne seg en ny partner om dere er venner eller ikke, og tanken på det er ukomfortabelt, vil du da være vennen hans til han finner seg en ny om du vet det vil såre deg? Men alt i alt, så er dette opp til deg og dere til å finne ut av. Jeg var veldig usikker på min eks, og følte at hun ikke brydde seg nok om meg. Tøft som det var der og da, så slo jeg opp, men den dag i dag angrer jeg ikke i det hele tatt når jeg ser tilbake på det.

 

Slike valg er tøffe, men det er opp til deg :)

Ja jeg synes også at han snakker imot seg selv. For alt han sier er jo noe man kun sier når man er forelsket. Det er derfor jeg tenker at det er noe som gjør at han må ufrivillig slå opp.

 

Anonymous poster hash: 6b3e3...4c6

Lenke til kommentar

Han fyren høres ut som en nutcase :p 

Greit nok å være venner, men at han vil fortsette å ha sex etter å ha dumpet deg? Der burde vel varsellampene blinke. 

 

Jeg og eksen ble enige om å være venner etter at det ble slutt. Vi var sammen i 6 år. Hun har tatt kontakt en del ganger, jeg har forholdt meg helt stille. Svarer om hun skriver til meg på facebook, snap og sånt. Men jeg tar aldri initiativ. For meg blir det merkelig å henge med henne, det er tross alt slutt, og jeg føler ikke at jeg har interesse for å tilbringe så mye tid sammen med henne. 

 

Jeg skjønner deg veldig godt, i ditt tilfelle synes jeg personlig det høres ut som å kutte kontakten ville vært et greit trekk. 

Lenke til kommentar

De to jeg har vært i et forhold med har jeg stengt ute fra livet mitt så godt som samme øyeblikk det ble slutt. Men jeg tror utfallet hadde vært annerledes om:

1. Jeg kjente personen fra før av og vi var venner før det ble et forhold.

2. Jenta ikke hadde psykiske lidelser som gikk ut over min egen mentale helse.

3. Jenta med familie ikke hadde oppført seg som de gjorde mot meg.

 

Jeg er heldigvis over begge forholdene, men det ene kan jeg si var ekstra tøft uten at jeg ønsker å gå ut med flere detaljer.

Lenke til kommentar

Han fyren høres ut som en nutcase :p

Greit nok å være venner, men at han vil fortsette å ha sex etter å ha dumpet deg? Der burde vel varsellampene blinke.

 

Jeg og eksen ble enige om å være venner etter at det ble slutt. Vi var sammen i 6 år. Hun har tatt kontakt en del ganger, jeg har forholdt meg helt stille. Svarer om hun skriver til meg på facebook, snap og sånt. Men jeg tar aldri initiativ. For meg blir det merkelig å henge med henne, det er tross alt slutt, og jeg føler ikke at jeg har interesse for å tilbringe så mye tid sammen med henne.

 

Jeg skjønner deg veldig godt, i ditt tilfelle synes jeg personlig det høres ut som å kutte kontakten ville vært et greit trekk.

Ja jeg tror at det er en del situasjoner og omstendigheter som han ikke kan fortelle om som gjorde at han dumpet meg. Han er ikke norsk. Og kom hit på grunn av arbeid.

 

Tror at han egentlig kun var ute etter sex selv om han sier noe annet. Men det kan virke som om han fikk mer følelser for meg enn planlagt. Mulig jeg har feil men jeg mener at hadde han ikke hatt følelser så hadde han ikke vist seg så redd for å miste meg som venn heller. Men det å fortsette vennskapet er vanskelig. Han var som en venn og men han var dårlig på å komumisere om viktige ting. Jeg er usikker på om vi klarer å holde et vennskap men jeg er desverre glad i han så jeg forsøker.

 

Anonymous poster hash: 6b3e3...4c6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...