Gå til innhold

Destilert vann?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå må man huske at selv destillert vann inneholder bakterier, selv om det sikkert er ganske rent når det blir tappet. Det står trossalt i varme butikkhyller ganske lenge...

Men selv om man kjøper sterilt vann på apoteket, så vil det være bakterier i slangene, pumpen osv før du fyller vann på... Men nå er vi på professor nivå, og der vil vel ingen være? ;)

Hvis det destilerte vannet fylles på en tett beholder som er ren så vil det ikke bli noen bakterier der. Det er ingen bakterier der, altså ingenting kan oppstå. I pc'en derimot er det bakterier når du heller på vannet.

Lenke til kommentar
Neinei, kjør til torshov og kjøp for 12 (eller som noen av oss må, for 36). Torshov har garantert, her (i asker) hadde ingen av de to bensinstasjonene jeg sjekket batterivann. Latterlig når jeg skal fylle vannkjølingen rundt midnatt fredag.

Hva er det du sier? Hadde ikke bensinstasjonene batterivann? Sikker på at det ikke bare var du som var litt trøtt rundt midnatt fredag da? :roll:

 

Da blir altså konklusjonen som følger:

 

Kjør til torshov og kjøp batterivann hvis du har mulighet til det og at du synes de 7 kronene du sparer er ganske viktige penger som har stort innspill i ditt fremtidige økonomiske liv, eller hvis torshov faktisk bare ligger lettere tilgjengelig i forhold til bensinstasjonene i ditt nærmiljø. Hvis det ikke finnes noen torshov-butikk der du bor, så kjør til nærmeste bensinstasjon og kjøp batterivann der.

 

Kjøp batterivann.

Lenke til kommentar
vann fra springen kan ofte være svakt surt... mao mer korrosjon enn med destillert...

Hallo! Vet du hvor lite surt det er snakk om? I hvertfall ikke nok til at du skal kunne etse noe mer enn destilert vann gjør. Vi snakker jo tross alt om kobber/messing her.

 

Mitt tips: Bruk gjerne springvann, men unngå bakterier ved å ha i noe som dreper dem. F.eks en tesje klor-vaskemiddel. Det er heller ikke farlig for systemet, korrosjon eller om du skulle drikke det. (=bassengvann)

Lenke til kommentar
Hvis det destilerte vannet fylles på en tett beholder som er ren så vil det ikke bli noen bakterier der. Det er ingen bakterier der, altså ingenting kan oppstå. I pc'en derimot er det bakterier når du heller på vannet.

Det er korrekt. Men ren og steril er to vidt forskjellige ting. Så hvis du kan fastslå at flaskene og tankene før tapping av "batterivannet" er sterilt til enhver tid, så skal ikke jeg si noe. Men det tviler jeg STERKT på. Og det skal ørsmå mengder bakterier til før disse formerer seg og blir i stort antall, å spesielt under så gunstige forhold som rundt 20 grader og svært godt lys. :yes:

Lenke til kommentar
hva er best mellom vann???

eks.. baterivann???

er det noe forskjell??

stelisert og destillert??hva er forsellen??

Wow.

Jeg vet ikke helt om jeg skjønner hva du spør om, men sterilt er _helt_ rent. Destillert vann (batterivann) er kjemisk rent, eller avmineralisert (avionisert) og har veldig lav elektrisk ledningsevne.

Lenke til kommentar
brude jeg kjøpe algedrepere i tilleg til baterivann??

Ja, det hjelper ikke med rent vann, du må også unngå at de få bakteriene som finnes i slanger, koblinger, lufta osv begynner å blomstre opp.

 

Og så lenge du likevel skal bruke algefjerner så kan du like godt bruke springvann siden algefjerneren dreper det som måtte være i vannet.

 

PS. Jeg holder en knapp på klor-basert vaskemiddel siden saltvann har en veldig korroderende effekt.

Lenke til kommentar
salt er mer effektivt enn klor...de nyeste bassengene inneholder salt istedenfor fordi det er renere...

 

i tillegg lukter det bedre

Salt ville jeg vært litt skeptisk til siden det får de fleste metall til å korrodere. Noe som vil føre til dårlig varmeoverføring.

Nå er ikke min kjemikunnskaper så gode så jeg skal ikke være så altfor bastant.

På sjøen heter det seg at det er ingenting som heter "rustfritt stål" men bare mindre rustfullt

 

Batterivann og frostvæske vil vel gjøre susen. Frostvæskedamp er kreftfremkallende så om bakteriene er seige å ta livet av med samme, så lider de en lang og smertefull død.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...