Gå til innhold

Destilert vann?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ALtså, når du har brukt et par tusen på vannkjøling så er 12kr for en liter baterivann billig. Det var torshov. Litt dyrere på bensinstasjoner hvis de har. Jeg bruker det fordi det koster så lite. I prinsippet skal ikke det lede strøm, men gjør nok det i praksis (alltid noe skitt som vil blande seg osv)

Lenke til kommentar
ALtså, når du har brukt et par tusen på vannkjøling så er 12kr for en liter baterivann billig. Det var torshov. Litt dyrere på bensinstasjoner hvis de har. Jeg bruker det fordi det koster så lite. I prinsippet skal ikke det lede strøm, men gjør nok det i praksis (alltid noe skitt som vil blande seg osv)

men hvis jeg har sån korrosionsschutz (sikkert tyskt) er det ikke sån jeg skal ha i vanlig vann da?

 

kjøpte en slik en på microplex

Lenke til kommentar

Om jeg skal ta meg den frihet og si det, så har jeg litt erfaring med vannkjøling. Og jeg kan pinlig nok si jeg bruker springvann i kjølingen akkurat nå. MEN jeg anbefaler det ikke. Jeg gjør det på eget ansvar. Jeg bytter også vann ofte, og har veldig god kvalitet på springvannet fra før. Derfor så har jeg tatt meg den frihet. Men for den som setter systemet i sammen, og ikke har tenkt å røre det de neste årene er det _dumt_ og ikke bruke destillert vann eller tilsvarende.

Lenke til kommentar
Noen andre forslag ??? :shrug:

Tar det så masse å kjøpe litt batterivatn da? E jo til og med billigare enn imsdal pr. liter!

Det er jo faktisk ikke verre enn det!

 

Billigere enn Imsdal? Jeg drikker en del Imsdal... hmm...

Hehe, tok faktisk og smakte på det. Var ikkje gale, berre litt plastsmak fra flaska ;)

Lenke til kommentar

Hvordan vet man at man har alger egentlig?

 

Jeg bruker springvann i vannkjølingen, men har noe dritt i blokkene :(

Tror det er fra første gang jeg fylte kjølinga, da jeg tilsatte anti-alge-greier i pulverform, som ikke løste seg opp, men jeg er ikke sikker.

 

Er det vits i å ha både frostvæske, algedreper +++. Holder det ikke med frostvæske (alkohol dreper...)?

Lenke til kommentar

Nå må man huske at selv destillert vann inneholder bakterier, selv om det sikkert er ganske rent når det blir tappet. Det står trossalt i varme butikkhyller ganske lenge...

Men selv om man kjøper sterilt vann på apoteket, så vil det være bakterier i slangene, pumpen osv før du fyller vann på... Men nå er vi på professor nivå, og der vil vel ingen være? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...