Gå til innhold

Kan man stole på teleoutlet? Billige demo mobiler.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Jeg kjøpte selv telefon fra dem denne uka. Fikk den igår og alt gikk helt fint. Fikk meg en splitter ny telefon til småpenger. Jeg er i alle fall fornøyd.

 

Hva er det som gjør at dere er skeptiske? Fjerner du 24nb6.srv.ip.no fra webadressen ser det kanskje bedre ut?

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tenkte bare jeg skulle poste min erfaring her. Butikken fortjener det etter hva de gjorde for meg.

 

Bestilte en S6 Edge 32GB Demobrukt, så får jeg mail etter en dag om at de er utsolgt for 32GB så de sendte meg en 64GB istedenfor.

 

Det får man kalle service, og absolutt helt uventet for min del. Er så vant med at butikker kansellerer ordre om de er utsolgt.

 

Mottok telefonen i dag, og den er helt strøken. Eneste som skiller den fra en ny var at esken var åpnet.

Var tilogmed med headset, selv om det sto at det manglet.

 

Så ja, jeg kan gå god for at denne butikken er seriøs, selv om alle såklart ikke kan ha like gode erfaringer hele tiden.

post-3895-0-30731600-1436454840_thumb.jpg

Endret av Apox
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte nylig en iPhone 6 av dem, og ble ganske redd når jeg leste erfaringene folk hadde med One2call på Facebook, men Teleoutlet har så langt bare gitt meg god service: Rask levering, umulig å se at telefonen er brukt. Jeg fikk også med øretelefoner. Alt i alt, et godt kjøp som anbefales.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bestilte en Samsung Note 4 i juni, og fikk den levert 3 dager senere, med faktura tilsendt. Telefonen fremsto for meg som helt ubrukt og komplett bortsett fra brutt segl på esken. Betalte 4090, inkl frakt. På prisjakt.no prises den nå til 5749 - 6579.

Har ikke hatt noen problemer, så kan ikke uttale meg om service ved klager etc, men så langt en positiv erfaring for meg.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Kjøpet gikk bra, så kom problemet....

 

Mobilen fikk en feil etter ett års tid, en opplagt garantisak.

Så kon overraskelsen fra verkstedet Teleoutlet ba meg sende mobilen til. Mobilens garanti hadde gått ut, fordi telefonen hadde byttet deler nesten ett år før jeg kjøpte den fra Teleoutlet. Altså hadde mobilen vært i en reperasjonssyklus veldig lenge før mitt kjøp. Dermed hadde jeg i realiteten kun ca ett års reklamasjonstid igjen når jeg kjøpte den.

 

Håper det ordner seg etter telefoner og mail, men det er unødvendig tid og frustrasjon man burde slippe.

Utfallet gjenstår å se.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Jeg er litt engstelig for utfallet i saken. Verkstedet har gitt frist på søndag (som dem vel har stengt) om å registrere tre valg: Kaste telefon gratis, få den i retur for kr 500 eller rådyr reparasjon for mer en mobilens ny pris. Andre valg tillates ikke.

 

Nå skal jeg ikke ta sorgen på forskudd.

Kjedelig med så mye styr.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Teleoutlet gir deg samme garanti som et nytt produkt sier de selv. Så vis til dette når du klager: https://teleoutlet.no/sider/ofte-stilte-sporsmal

 

Det er ikke ditt problem at telefonen har mistet garanti på grunn av reparasjon før du overtok den. Stå på krava.

Ja. Dem reklamerer så sterkt på dette med samme vilkår som i ordinær butikk m.m.

Satser på at det ordner seg til slutt.

Tråkig å måtte bruke tid på å forklare til verksted om å ikke kasserer telefonen, pluss telefon, chat og mail til Teleoutlet.

Verkstedet ser nok ut fra kvittering sendt med at jeg er den uskyldige part i dette her.

Teleoutlet har ikke avvist min klage og sier dem er innstilt på å løse dette.

 

Poenget mitt så langt er, at man må bruke så mye ekstra tid til to steder i håp om å løse en sak, som ikke burde ha eksistert. Eller som ikke hadde eksistert om mobilen var kjøpt ny i vanlig butikk.

Bare verkstedet er tålmodig, som har gitt meg frist til søndag (i morgen) på avgjørelse.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Det er ikke uvanlig å måtte bruke masse ekstra tid på slike saker med de store butikkene også. Mange eksempler på det her inne så de er nok ikke dårligere enn andre så sant de ikke gir deg fingern.

 

Håper det ordner seg :)

Kan se den, men da er det vel mer på om det er reklamasjonsrett eller ikke, ut fra skaden/feilen (bruker skyld i skaden). Eventuelt tregt verksted. Ikke det at all garanti og reklamasjonsrett er utgått i sin helhet uansett.

Jeg gir på ingen måte slakt av Teleoutlet ennå. Gir dem tid til å ordne opp.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...