Gå til innhold

de "kule" er plutselig ikke så kule lenger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner mange som sklir mer eller mindre i beskrivelsen til TS, men så vet jeg om andre som var av de "kule" på ungdomskolen/vgs som idag 8-5 år senere som har alt, drømmejobben, utseendet, penger, hus, fet bil osv. 

 

Er jo uansett ikke vits i å fokusere så mye andre, da er det bedre og fokusere på hva man selv kan gjøre for å utrette de tingene man selv vil utrette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er veldig vanskelig å finne en sammenheng mellom hvor populære noen var på videregående og hvordan de gjør det senere i livet. Det er ingen ting som tyder på at livet ditt er bestemt av hvor kul du er når du er 17.

 

Er nok noen unntak, for eksempel ekstrem mobbing, men i det store og det hele gjør ikke de kule det noe bedre eller dårligere enn de ukule.

 

Ikke på allmen, ikke på idrett og ikke engang i Bærum.

Endret av Flin
Lenke til kommentar

Det er veldig vanskelig å finne en sammenheng mellom hvor populære noen var på videregående og hvordan de gjør det senere i livet. Det er ingen ting som tyder på at livet ditt er bestemt av hvor kul du er når du er 17.

 

Er nok noen unntak, for eksempel ekstrem mobbing, men i det store og det hele gjør ikke de kule det noe bedre eller dårligere enn de ukule.

 

Ikke på allmen, ikke på idrett og ikke engang i Bærum.

nei er helt enig..poenget var mer hvordan de mister mye av sin sosiale "status" når man komme rut av den boblen man lever i der..

Lenke til kommentar

Det jeg har funnet ut er at de som var drittsekker på ungdomsskolen for det meste fortsatt er det i dag også. Det virker som de ikke vokser opp. Det er ikke akkurat som på film der alle plutselig er det motsatte av det de var på ungdomsskolen/videregående etter at de blir voksne, slik som i "Just Friends" f.eks. der han feite taperen blir tynn og rik og suksessfull mens han kule drittsekken på fotballaget er en full taper som bare sitter alene i baren. Jeg håper miljøene i dagens skoler er litt bedre, men jeg har mine tvil.

Lenke til kommentar

Det jeg har funnet ut er at de som var drittsekker på ungdomsskolen for det meste fortsatt er det i dag også. Det virker som de ikke vokser opp. Det er ikke akkurat som på film der alle plutselig er det motsatte av det de var på ungdomsskolen/videregående etter at de blir voksne, slik som i "Just Friends" f.eks. der han feite taperen blir tynn og rik og suksessfull mens han kule drittsekken på fotballaget er en full taper som bare sitter alene i baren. Jeg håper miljøene i dagens skoler er litt bedre, men jeg har mine tvil.

hahah dette var tilfelle med et par stykker jeg kjenner ! det høres kanskje banalt ut men det er ikke langt i fra

Lenke til kommentar

"Han kule" på videregående kunne jo gjerne være han som hadde slakket et par år og derfor var eldre, gammel og kul nok til å kjøpe øl til de andre i klassen, kul nok til å skulke tilstrekkelig for å ikke få karakterer, kul nok til å snakke ubehøvlet til lærerne...

 

Det sier seg selv at nevnte egenskapers kulhet avtar drastisk i det man skal ut i voksenlivet og prøve å holde en jobb.

 

Kim Frank ("Han kule") har ikke endret seg, men din oppfatning av hva som er kult har. Kim er sikkert fortsatt å anse som kul av 17-åringer(helt til månen skimtes og beltet blir litt for kort), men kult for 17-åring kan ofte være synonymt med taper for 25-åring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...