Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Psykologi 2 vg3, eksamen


Anbefalte innlegg

 

Noen som kan forklare hva en gruppefenomen er ? Og nevne ulike gruppefenomener. Jeg finner det ikke på boka. Jeg har psykologi 2 av gjøsund huseby Cappelen Damm. 

 

Noen som kan forklare hva en gruppefenomen er ? Og nevne ulike gruppefenomener. Jeg finner det ikke på boka. Jeg har psykologi 2 av gjøsund huseby Cappelen Damm. 

Slik jeg har forstått det, så er gruppetenkning, gruppepolarisering, gruppepress og konformitet ulike gruppefenomener.

 

Jeg har dessverre den andre boka, så kan ikke gi deg noen bestemte sidetall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Noen som kan forklare hva en gruppefenomen er ? Og nevne ulike gruppefenomener. Jeg finner det ikke på boka. Jeg har psykologi 2 av gjøsund huseby Cappelen Damm. 

 

Noen som kan forklare hva en gruppefenomen er ? Og nevne ulike gruppefenomener. Jeg finner det ikke på boka. Jeg har psykologi 2 av gjøsund huseby Cappelen Damm. 

Slik jeg har forstått det, så er gruppetenkning, gruppepolarisering, gruppepress og konformitet ulike gruppefenomener.

 

Tusen takk for svar ;P

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan Eriksons psykososiale utviklingsteori er med på å gjøre det enklere å stå imot sosial påvirkning? 

kanskje hvis man har klart seg gjennom livskrisene og har klart å finne sin identitet, så står du sterkere fordi da vil ikke andre folk påvirke deg like mye, og du vil ikke oppleve rolleforvirring. haha jeg bare skriver det jeg tenker :D

Lenke til kommentar

 

Noen som vet hvordan Eriksons psykososiale utviklingsteori er med på å gjøre det enklere å stå imot sosial påvirkning? 

kanskje hvis man har klart seg gjennom livskrisene og har klart å finne sin identitet, så står du sterkere fordi da vil ikke andre folk påvirke deg like mye, og du vil ikke oppleve rolleforvirring. haha jeg bare skriver det jeg tenker :D

 

 

Ja, noe sånt tenkte jeg også. Man har kanskje sterkere holdninger og meninger som er vanskeligere å påvirke. Jeg er ærlig talt ikke helt sikker på denne, altså  :confused:

Lenke til kommentar

Hei!

Skal ha eksamen i morgen og lurte på om noen kunne ramse opp litt faglige psykologiske ord/begreper? sliter med å formulere meg og hadde vært fint om sensor ikke tror det er en barnehage unge som har skrevet oppgaven.

se bakerst i boka, er som regel et register der over psykologiske begreper og definisjoner. hvis ikke står de jo i kapitlene 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...