Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kattungen vår hadde stukket av, og noen postet i en gruppe på Facebook at de hadde funnet den. Jeg Googlet adressen og begynte å gå. Vi måtte gå ett stykke, ca 1-1,5 km for å så oppdage at kartet viste feil, og huset lå ca 100 meter fra huset vårt. Takk Google.

Endret av Overmoden2.0
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke vits å lære Tagalog overhodet. Og jeg tar det heller ikke så seriøst. Plukker opp det jeg kan.

 

Så og si alle kan engelsk, og jobber man i butikk så er det påbudt. Engelsk blir sett på som status her, og det er veldig vanlig blandt rike familier å kun snakke engelsk hjemme, slik at barna lærer seg det tidlig.

 

Når man hører filippinere snakke med hverandre, så bytter de mellom Tagalog (eller et av de andre språkene her nede) og engelsk midt i setninger. Det er helt merkelig å høre på.

 

Lokale språk er sett på som primitive i forhold til engelsk. Det er fascinerende å oppleve et språks død på nært hold. Skjer vell med norsk til slutt også.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

I Sri Lanka så er det og mye engelsk. Og foreldrene snakker engelsk med ungene og blander litt noen ganger, men i Sri Lanka er det jo to språk og så det gjør jo at alle kan kommunisere med alle. Men det er og litt klasse. For ene søstra til min stefar er veldig fattig, og ingen av de kan et kvekk engelsk. Ikke ungene som går på skolen heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...