Gå til innhold

"- Jeg kunne kanskje hatt litt mer penger, men ellers er det topp å leve livet"


Gjest Slettet+2534

Anbefalte innlegg

Jeg gikk på arbeidsutredning i høsten og fe skaffa meg 2 jobber, som jeg ikke greide å fullføre pga. sykdommen min. Men de skaffa meg de på kort tid, og har høy suksess med å finne jobb til de som klarer å gjøre en jobb.

 

Men dette var oslo, selv med svensker og andre utlendinger som vil ha jobb, er det bedre muligheter enn i Notodden(jobb muligheter er elendig i hele Telemark )

 

Når broren min gikk på uføretrygd måtte han selge bilden, fordi den var en luksus uføre ikke skulle ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk på arbeidsutredning i høsten og fe skaffa meg 2 jobber, som jeg ikke greide å fullføre pga. sykdommen min. Men de skaffa meg de på kort tid, og har høy suksess med å finne jobb til de som klarer å gjøre en jobb.

 

Men dette var oslo, selv med svensker og andre utlendinger som vil ha jobb, er det bedre muligheter enn i Notodden(jobb muligheter er elendig i hele Telemark )

 

Når broren min gikk på uføretrygd måtte han selge bilden, fordi den var en luksus uføre ikke skulle ha.

 

Ledigheten i Norge kommer jo til å øke med 5000 neste år og 5000 til året etter. Fordi Norge skal ha nye landsmenn. Hvis Arbeiderpartiet får Stortingsmakt ved neste valg. Lurer på hvor alle jobbene kommer fra? Oljebransjen er jo snart konkurs. Ledigheten går jo opp på grunn av manglende olje. Også skal disse idiotene kanskje melde Norge inn i EU.

http://e24.no/jobb/inntil-140-maa-gaa-i-frontica/23462670

 

Også har arbeidsledigheten i olje byen økt med 49%. Det er veldig høyt da.

http://e24.no/privat/eiendom/leieprisene-i-stavanger-stuper/23462682

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

 

Jeg gikk på arbeidsutredning i høsten og fe skaffa meg 2 jobber, som jeg ikke greide å fullføre pga. sykdommen min. Men de skaffa meg de på kort tid, og har høy suksess med å finne jobb til de som klarer å gjøre en jobb.

Men dette var oslo, selv med svensker og andre utlendinger som vil ha jobb, er det bedre muligheter enn i Notodden(jobb muligheter er elendig i hele Telemark )

Når broren min gikk på uføretrygd måtte han selge bilden, fordi den var en luksus uføre ikke skulle ha.

 

 

Ledigheten i Norge kommer jo til å øke med 5000 neste år og 5000 til året etter. Fordi Norge skal ha nye landsmenn. Hvis Arbeiderpartiet får Stortingsmakt ved neste valg. Lurer på hvor alle jobbene kommer fra? Oljebransjen er jo snart konkurs. Ledigheten går jo opp på grunn av manglende olje. Også skal disse idiotene kanskje melde Norge inn i EU.

http://e24.no/jobb/inntil-140-maa-gaa-i-frontica/23462670

 

Også har arbeidsledigheten i olje byen økt med 49%. Det er veldig høyt da.

http://e24.no/privat/eiendom/leieprisene-i-stavanger-stuper/23462682

Herregud hør på deg selv, det er flyktninger det er snakk om. Ikke slaver...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Herregud hør på deg selv, det er flyktninger det er snakk om. Ikke slaver...

 

 

Betyr ikke at alle automatisk kommer til å integrere seg, skaffe seg utdanning og få jobb vel? Betyr heller ikke at de automatisk blir bonde som politikerne sier. Menneske som ikke har jobb og utdanning vil jo selvfølgelig begynne å klage.

 

 

Min første prioritet er Nasjonen Norge og de som allerede bor i landet. Å ta inn flyktninger som fører til at landet kollapser ønsker jeg ikke å være med på. Den første dagen Norge kollapser flykter jeg til Asia hvor framtids utsiktene er bedre. Grunnen til at jeg i framtiden kommer til å forlate Norge. Er fordi jeg ikke ønsker å finansiere politikernes udugelighet når landet går til helvete.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

 

Herregud hør på deg selv, det er flyktninger det er snakk om. Ikke slaver...

 

 

Betyr ikke at alle automatisk kommer til å integrere seg, skaffe seg utdanning og få jobb vel? Betyr heller ikke at de automatisk blir bonde som politikerne sier. Menneske som ikke har jobb og utdanning vil jo selvfølgelig begynne å klage.

 

 

Min første prioritet er Nasjonen Norge og de som allerede bor i landet. Å ta inn flyktninger som fører til at landet kollapser ønsker jeg ikke å være med på. Den første dagen Norge kollapser flykter jeg til Asia hvor framtids utsiktene er bedre.

Nå styrer du denne posten i helt feil retning, og snakk om krisemaksimering. Uansett ikke ødelegg TS sin post med slikt vas. Gleder meg til du og flere med samme tankesett flykter:) forhåpentligvis møter dere noen som er litt hyggeligere enn dere selv der borte slik at dere slipper inn. Dere er jo trossalt flyktninger..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå styrer du denne posten i helt feil retning, og snakk om krisemaksimering. Uansett ikke ødelegg TS sin post med slikt vas. Gleder meg til du og flere med samme tankesett flykter:) forhåpentligvis møter dere noen som er litt hyggeligere enn dere selv der borte slik at dere slipper inn. Dere er jo trossalt flyktninger..

 

 

Jeg ødelegger ikke noe som helst. Temaet er forsatt arbeidsledighet og NAV. Jeg skriver om faktorer som bidrar til økt arbeidsledighet hos NAV og Norge.

 

Er du uenig så bare si det, men ikke kom med falske anklagelser på at jeg ødelegger tråden.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

 

Også har arbeidsledigheten i olje byen økt med 49%. Det er veldig høyt da.

http://e24.no/privat...stuper/23462682

 

NAV Rogaland: Det er gledeleg å sjå at talet arbeidslause har gått ned den siste månaden, men samanlikna med mai i fjor har arbeidsløysa auka med 49 prosent i Rogaland. Signal me får gjer at me framleis trur på auke i arbeidsløysa.

 

Arbeidsløsheten i fylket utgjorde i mai 3,0 prosent av arbeidsstyrken. Nedgangen i arbeidsløsheten den siste måneden viser igjen i flere yrkesgrupper, men størst reduksjon har bygg- og anlegg, og industriarbeid. Arbeidsløsheten blant ingeniører holder seg stabil.

Arbeidsløsheten i landet var 2,7 prosent.

 

Kilden til artikkelen din.

 

Med andre ord, Rogaland har hatt så godt med arbeid at de kun har ligget på ca. 2-2,1% arbeidsløshet, nå er det ikke så godt med arbeid som det har vært på den siden av landet så det er nå økt til 3,0%, landsgjennomsnittet er 2,7%.

 

Det er nok ikke verdens undergang :)

Lenke til kommentar

Med andre ord, Rogaland har hatt så godt med arbeid at de kun har ligget på ca. 2-2,1% arbeidsløshet, nå er det ikke så godt med arbeid som det har vært på den siden av landet så det er nå økt til 3,0%, landsgjennomsnittet er 2,7%.

 

Det er nok ikke verdens undergang :)

 

 

Du må huske på at mange arbeidsledige, er ikke registrert som arbeidsledige. Grunnen til at de ikke registrert seg, er fordi mange har ikke rett til dagpenger.

 

Mens den registrerte arbeidsledigheten er på 2.7%, så er den ifølge Arbeidskraftundersøkelsen (AKU) på 4.1%. Skal vi f.eks. sammenligne vår arbeidsledighet med f.eks. Sverige og Danmark, så er det AKU-ledigheten vi må bruke.

 

Det betyr at Rogaland har en arbeidsledighet på ca 4.6%.

Lenke til kommentar

Om de ikke kan jobbe, og ikke har rett til dagpenger så er de ikke en del av gruppen potensielle arbeidere og burde ekskluderes fra statistikkene. På samme grunnlag så er ikke barn, pensjonister og uføre medregnet.

 

Bruk Nav's statistikk fra artikkelen eller AKU's, resultatet blir det samme.

 

Om du insisterer på AKU's tall selv om det opprinnelige argumentet er bygget på NAV sine så har de fortsatt ligget 1% under lands snittet tidligere, og økt til 0.5% over lands snittet.

 

Lands snittet: 4.1% ledighet.

Gode tider i Oljebyen: 3.1% ledighet.

Etter sprekken: 4.6% ledighet.

Økning 49%.

Lenke til kommentar

Om de ikke kan jobbe, og ikke har rett til dagpenger så er de ikke en del av gruppen potensielle arbeidere og burde ekskluderes fra statistikkene. På samme grunnlag så er ikke barn, pensjonister og uføre medregnet.

De kan jobbe, og de er absolutt del av gruppen potensielle arbeidere. Grunnen til at de ikke får dagpenger er fordi de ikke har opparbeidet seg rettigheter til dagpenger, eller de har mistet rettighetene.

 

Dagpenger er basert på hva du tjente ifjor. Hvis du tjente mindre enn 135K kroner, så får du ingenting. Hvis du er en nyutdannet, eller ikke har jobbet på en stund, så får du også ingenting. I f.eks. Danmark så får nyudannete arbeidsledighetstrygd. Men de er da like arbeidsløse i begge land. Derfor må vi bruke AKU arbeidsledigheten, fordi den måler alle som aktivt søker arbeid.

 

Ergo, Norges U3 arbeidsledighet er på 4.1%. Vi har også noe som heter U5 arbeidsledighet, og da tar man med alle som ønsker arbeid. Norges U5 arbedsledighet er på 9%, noe som er bedre enn mesteparten av europa men høyere enn i USA.

 

Om du insisterer på AKU's tall selv om det opprinnelige argumentet er bygget på NAV sine så har de fortsatt ligget 1% under lands snittet tidligere, og økt til 0.5% over lands snittet.

 

Lands snittet: 4.1% ledighet.

Gode tider i Oljebyen: 3.1% ledighet.

Etter sprekken: 4.6% ledighet.

Økning 49%.

 

 

Det er jeg enig i, jeg ville bare nevne at registrert arbeidsledighet, er ikke sammenlignbart med våre naboland.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Kan også love dere at NAV kurs hos private kurs selskaper koster mer enn arbeidsledigheten hos NAV tilsammen. Det rimelige å gjøre nå er å droppe alle NAV kurs. Da sparer man masse penger og kan bruke pengene på å skape arbeidsplasser istedenfor.

 

Kunne vell puttet alle disse pengene til veibygging og ansatt en god del til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...