Gå til innhold

Bør vi forby burka (heldekkende plag) i Norge?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg leste nettopp at Nederland følger delvis etter Frankrike for å forby heldekkende plag i det offentlig rom. Dette fører til at religiøse plagg som muslimske kvinner bruker er forbudt i det offentlige rom, altså ett burkaforbud.

 

I hvilken grad bør Norge følge etter forbudet mot heldekkende plag i det offentlig rom?

 

Edit:

 

Et forbud mot burka strider ikke imot menneskerettighetene slår den europeiske menneskerettighetsdomstolen fast. 

 

Det ser ut til å komme et burka forbud i Norge også - heldigvis (eller uheldigvis) eller hva du måtte gi uttrykk for.

 

- I enkelte læresteder i høgere utdanning i Norge er det forbud mot å bruke burka - i verstefall mister du studieplassen din. 

 

NB: Jeg ser at enkelte bare ramser opp ett tall og diskuterer på bakgrunn av det, vennligst bruk en kilde (slik jeg har gjort det) som bekrefter tallet. Da blir diskusjonen mer saklig istedet for at det bare kommer svada.

Endret av Sommerstund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi kunne satt dem på fly tilbake til midt-østen, ettersom det er klart at de ikke ønsker å integrere seg i samfunnet.

Dersom de oppfører seg, ikke snylter til seg penger, og jobber ser jeg ingen grunn til at de ikke skal få være her. De er mennesker de og. Men når det kommer til å dekke hele ansiktet og kroppen, ser jeg ikke poenget. Er ikke noe som står i koranen engang. Er bare noe folk har funnet på i ettertid.
Lenke til kommentar

 

Vi kunne satt dem på fly tilbake til midt-østen, ettersom det er klart at de ikke ønsker å integrere seg i samfunnet.

 

Dersom de... jobber...

 

I burka? 

 

post-155581-0-06153400-1432327526_thumb.jpg

 

Dersom de skal gå rundt og demonstrerer om at de ikke liker samfunnet vi har, så har de ikke noe her å gjøre. Enkelt som det.

 

 

 

De er mennesker de og.

 

Ser ikke sånn ut med burka på ihvertfall lel

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi kunne satt dem på fly tilbake til midt-østen, ettersom det er klart at de ikke ønsker å integrere seg i samfunnet.

 

Jeg synes ikke folk som rører om å "sette folk på et fly tilbake de kom fra" ivaretar den norske pragmatiske og inkluderende kulturen, de ønsker dermed åpenbart ikke å integrere seg i samfunnet.

 

AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke folk som rører om å "sette folk på et fly tilbake de kom fra" ivaretar den norske pragmatiske og inkluderende kulturen, de ønsker dermed åpenbart ikke å integrere seg i samfunnet.

 

Tør jeg spørre hvorfor det liksom er "rør"? Forøvrig kan du ikke si at de ikke vil integrere seg fordi folk som meg synes de ikke har noe her å gjøre, ettersom jeg synes dette nettopp fordi de ikke vil integrere seg. Det blir en forsterkende effekt på dem, men det er noe de skaper selv.

Lenke til kommentar

 

Jeg synes ikke folk som rører om å "sette folk på et fly tilbake de kom fra" ivaretar den norske pragmatiske og inkluderende kulturen, de ønsker dermed åpenbart ikke å integrere seg i samfunnet.

 

Tør jeg spørre hvorfor det liksom er "rør"? Forøvrig kan du ikke si at de ikke vil integrere seg fordi folk som meg synes de ikke har noe her å gjøre, ettersom jeg synes dette nettopp fordi de ikke vil integrere seg. Det blir en forsterkende effekt på dem, men det er noe de skaper selv.

 

 

Du er ikke så god til å lese norsk, åpenbart ønsker du ikke å integrere deg i det norske samfunnet.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...