Gå til innhold

TEST: Logitech MX Master


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Men Logitech har en tendens til å alltid gjøre én feature dårligere enn forrige modell, slik at de vet de har noe å gå på, som eierne vil ha fiksa i neste generasjon. :| Til dags dato har vel ikke et eneste av tastaturene jeg har kjøpt derfra, og det begynner å bli noen etterhvert, manglet å ha minst én irriterende særegenhet. 

Og likevel fortsetter du å kjøpe logitech crap?

Fins SÅ mye andre merker som er bedre.

 

 

Dine sannheter er subjektive. Grunnen til at jeg kjøper Logitech tastaturer er at jeg ikke klarer oppdrive bedre scissor switch tastaturer, og at også alt annet er en drøy meter unna perfekt.

Lenke til kommentar

Har de klart å fjerne alle  problemene som var med peferance med Master modellen ?

 

det er veldig friterende å solorolle en siden ned av ganger nedover og en linje opp når jeg bare skal solorolle en linje  , når jeg bruke open office

 

 

for øvrig så liker jeg lite at man ikke kan bytte ut batteriene.

det er som å sette en kunstig grense på hvor lenge den skal brukes , noe alla blekkpatroner med telleverk

Ser ingen grunn for at man ikke skal kunne bytte batter  i denne musen..

Står jo til og med i intruksjonene hvordan man demonterer musen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ja, men ikke vanlige opplad bare stavbatterier som man får tak i  ,  i butikken

 

fjernkontrollen one som også logitech star bak benytter seg av et spesialbatteri

Da denne var en ny modell så kunne man bestille et nyt batteri, men etter 3 år eller noe i den duren har jeg ikke funne det batteriet der

 

da betyr det at når batteriet i musen er utslitt ,( etter 3 til 5 år )  og man skal forlenge livet til den så eksister ikke batteriet man trenger

jeg har heller ikke sett disse spesielle batteriene til salgs i de butikken som selg logitech produkter

 

 

med perferance kan jeg bruke vanlig stavbatterier .

jeg gjorde det med den musen jeg har . da økte jeg også kapasiteten på batteriet en del , slik at den ikke må laddes flere ganger i uken

 

Noe jeg har lagt merke til er at det virker som datamus som bruker engangs batterier har en byttesyklus på ca 12 måneder .

Mens mus som bruker opplad-bare batteri virke konsekvent laget for å gå tom etter noen dager .

det er besynderlig

Lenke til kommentar

ja, men ikke vanlige opplad bare stavbatterier som man får tak i  ,  i butikken

 

fjernkontrollen one som også logitech star bak benytter seg av et spesialbatteri

Da denne var en ny modell så kunne man bestille et nyt batteri, men etter 3 år eller noe i den duren har jeg ikke funne det batteriet der

 

da betyr det at når batteriet i musen er utslitt ,( etter 3 til 5 år )  og man skal forlenge livet til den så eksister ikke batteriet man trenger

jeg har heller ikke sett disse spesielle batteriene til salgs i de butikken som selg logitech produkter

 

 

med perferance kan jeg bruke vanlig stavbatterier .

jeg gjorde det med den musen jeg har . da økte jeg også kapasiteten på batteriet en del , slik at den ikke må laddes flere ganger i uken

 

Noe jeg har lagt merke til er at det virker som datamus som bruker engangs batterier har en byttesyklus på ca 12 måneder .

Mens mus som bruker opplad-bare batteri virke konsekvent laget for å gå tom etter noen dager .

det er besynderlig

 

1) Batteri til din fjk. Her:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XLogitech+one+batter.TRS0&_nkw=Logitech+one+battery&_sacat=0

 

tok meg 3 sekunder.

 

2) Batterier til Logitech MX får man snart tak i på logitechs reservedel butikk, hvor man også finner batterier til andre produkter dem har laget, eller andre reservedeler.

 

3) PC mus som bruker engangs batterier, varer lengre pga det er utrolig enkle mus, som ikke er avansert i det heletatt. En avansert gaming mus snakker med PCen veldig mye mer enn de enkle billig variantene. Ellers varer batteriet rundt 1-2 uker med normal bruk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

ok , men jeg bruker fj.k. harmony 555

hvis man må ty til ebay for å få ta i et produkt så gir det signaler om at dette produktet er på museum

 

 

forøvrig så var poenget at man ikke skal kunne vente en uke eller mere ( den tiden forsendelsen tar )  når batteriet er for svakt til at disse enheten funger slik de skal.

 de burde være tilgjengelig i den samme butikken der man kjøpte produktet

dessuten så er det mange som kvier seg å bestille noe fra utenlandske butikker

 

 

mener du at de avanserte musene enten selges med hale , eller med oppadbare batteri .  ikke med engangs batteri.?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ok , men jeg bruker fj.k. harmony 555

hvis man må ty til ebay for å få ta i et produkt så gir det signaler om at dette produktet er på museum

 

 

forøvrig så var poenget at man ikke skal kunne vente en uke eller mere ( den tiden forsendelsen tar )  når batteriet er for svakt til at disse enheten funger slik de skal.

 de burde være tilgjengelig i den samme butikken der man kjøpte produktet

dessuten så er det mange som kvier seg å bestille noe fra utenlandske butikker

 

 

mener du at de avanserte musene enten selges med hale , eller med oppadbare batteri .  ikke med engangs batteri.?

1) Som du selv sier, så hadde du et gammelt, utgått produkt. Hvorfor i alle dager skal en butikk beholde batterier til et produkt som er utgått \ ikke lenger i produksjon? Sånn at de 2 andre personene i landet kan få skaffet seg batteri? Vel, det gir jo mening.. eller nei.

 

 

2) De aller fleste enheter bruker forskjellig batterier (feks telefoner, kameraer, osv). Butikker kan ikke ta seg råd til og kjøpe inn til disse da dette er ting som vanligvis ikke blir solgt i særlig stor grad.

 

3) Ja, tror ikke det finnes en avansert PC mus som benytter seg av engangs batteri som standard. av det jeg vet hvertfall.

Lenke til kommentar

1 jeg har en god grunn til det.

men hovedargumentet var at de aldri har hatt reservebatteri fra starten av , da produktet kom ut i butikken

 

det jeg reagerer på er at stadig flere produkter for kalkulert brukstid

du kjenner sikkert til eller har hørt om blekkpatroner som er tomme selv om de bare er halvfulle fordi produsenten skal tvinge oss til å kjøpe nye ?

 

Det samme kan man si om produkter man ikke får lov til å bruke i mere en 3 år fordi de er gjort avhenging av en spesiell del som man ikke får takk i , selv om produktet ellers er helt i orden

 

Dette er bare enda et eksempel i listen over produkter som tvinges til å bli gammel før tiden , som i for seg er sløsing med resurser i dette bruk og kast samfunnet vi lever i 

 

 

jeg hadde en logitch muse med hale i 7 år før den var utslitt

Endret av den andre elgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1) Som du selv sier, så hadde du et gammelt, utgått produkt. Hvorfor i alle dager skal en butikk beholde batterier til et produkt som er utgått \ ikke lenger i produksjon? Sånn at de 2 andre personene i landet kan få skaffet seg batteri? Vel, det gir jo mening.. eller nei.

 

Et gammelt og "utgått" produkt kan ofte være fullt fungerende.

 

Da kan det for mange være smått irriterende at ting som f.eks. batterier kun kan anskaffes via tredjepart og at det trengs et minimum av tommeltotter for å bytte dette.

 

Jeg er langt på vei enig med elgen her. Det kunne i en rekke produkter vært brukt mer standariserte løsninger som hadde utvidet bruks og levetiden til en hel rekke produkter. Spesielt når det gjelder batteriløsninger.

 

Men i dag er det bruk og kast som gjelder. Det er ikke lenger som med gamle Volvoer hvor man den dag i dag enkelt får kjøpt originale deler til en modell fra både 60 og 70 tallet.

Lenke til kommentar

1 jeg har en god grunn til det.

men hovedargumentet var at de aldri har hatt reservebatteri fra starten av , da produktet kom ut i butikken

 

det jeg reagerer på er at stadig flere produkter for kalkulert brukstid

du kjenner sikkert til eller har hørt om blekkpatroner som er tomme selv om de bare er halvfulle fordi produsenten skal tvinge oss til å kjøpe nye ?

 

Det samme kan man si om produkter man ikke får lov til å bruke i mere en 3 år fordi de er gjort avhenging av en spesiell del som man ikke får takk i , selv om produktet ellers er helt i orden

 

Dette er bare enda et eksempel i listen over produkter som tvinges til å bli gammel før tiden , som i for seg er sløsing med resurser i dette bruk og kast samfunnet vi lever i 

 

 

jeg hadde en logitch muse med hale i 7 år før den var utslitt

 

Joda, man har alltid kunne fått tak i batterier til din fjk. selvom ikke alle butikker ikke selger det, så er det ikke produsentens (logitech) sin skyld.

 

Ingen (av de store hvertfall), som selger tomme, eller "halvfulle". Det er "Starter"-blekkpatroner, som er en prøve. ikke noe annet.

Lenke til kommentar

 

1 jeg har en god grunn til det.

men hovedargumentet var at de aldri har hatt reservebatteri fra starten av , da produktet kom ut i butikken

 

det jeg reagerer på er at stadig flere produkter for kalkulert brukstid

du kjenner sikkert til eller har hørt om blekkpatroner som er tomme selv om de bare er halvfulle fordi produsenten skal tvinge oss til å kjøpe nye ?

 

Det samme kan man si om produkter man ikke får lov til å bruke i mere en 3 år fordi de er gjort avhenging av en spesiell del som man ikke får takk i , selv om produktet ellers er helt i orden

 

Dette er bare enda et eksempel i listen over produkter som tvinges til å bli gammel før tiden , som i for seg er sløsing med resurser i dette bruk og kast samfunnet vi lever i 

 

 

jeg hadde en logitch muse med hale i 7 år før den var utslitt

 

Joda, man har alltid kunne fått tak i batterier til din fjk. selvom ikke alle butikker ikke selger det, så er det ikke produsentens (logitech) sin skyld.

 

Ingen (av de store hvertfall), som selger tomme, eller "halvfulle". Det er "Starter"-blekkpatroner, som er en prøve. ikke noe annet.

 

nå var det ikke akkurat det jeg skrev da .

det jeg skrev var at noen produsenter hadde lagt inn en slags form for telleverk i blekk patronene slik at man bare fikk 250 utskrifter fra dem selv om det siket hadde holdt til 100 til.

 

å gå på "bruktmarkedet" for å kjøpe  ny batterier er ikke den rette måten 

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

 

 

1 jeg har en god grunn til det.

men hovedargumentet var at de aldri har hatt reservebatteri fra starten av , da produktet kom ut i butikken

 

det jeg reagerer på er at stadig flere produkter for kalkulert brukstid

du kjenner sikkert til eller har hørt om blekkpatroner som er tomme selv om de bare er halvfulle fordi produsenten skal tvinge oss til å kjøpe nye ?

 

Det samme kan man si om produkter man ikke får lov til å bruke i mere en 3 år fordi de er gjort avhenging av en spesiell del som man ikke får takk i , selv om produktet ellers er helt i orden

 

Dette er bare enda et eksempel i listen over produkter som tvinges til å bli gammel før tiden , som i for seg er sløsing med resurser i dette bruk og kast samfunnet vi lever i 

 

 

jeg hadde en logitch muse med hale i 7 år før den var utslitt

 

Joda, man har alltid kunne fått tak i batterier til din fjk. selvom ikke alle butikker ikke selger det, så er det ikke produsentens (logitech) sin skyld.

 

Ingen (av de store hvertfall), som selger tomme, eller "halvfulle". Det er "Starter"-blekkpatroner, som er en prøve. ikke noe annet.

 

nå var det ikke akkurat det jeg skrev da .

det jeg skrev var at noen produsenter hadde lagt inn en slags form for telleverk i blekk patronene slik at man bare fikk 250 utskrifter fra dem selv om det siket hadde holdt til 100 til.

 

å gå på "bruktmarkedet" for å kjøpe  ny batterier er ikke den rette måten 

 

Ebay er på ingen måte noe "bruktmarked". Er hovedsaklig bedrifter som selger sine varer der, da de får muligheten til og gå ut til hele verden. Er såklart mange privatpersoner der også, men ekstremt mange bedrifter.

 

Ellers kan jeg ikke huske at det er noen av de store printer aktørene (HP, Epson, Lexmark, Canon) at de har en form for sperre i blekkpatronene sine, slik at de kun holder til X antall utskrifter..

Noen av printernee de tilbyr er jo også i flytende veske..da ser man jo fort om det er tomt eller ikke :) men for all del, skal ikke diskutere videre med deg :) har nå sagt min del av saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dine sannheter er subjektive. Grunnen til at jeg kjøper Logitech tastaturer er at jeg ikke klarer oppdrive bedre scissor switch tastaturer, og at også alt annet er en drøy meter unna perfekt.

 

Og dine er ikke subjektive?

 

 

Mine subjektive preferanser er ikke absolutte sannheter. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

s9SPVus.png

 

 

Takker. 

 

På illustrasjonen ser det ut til at batteriets kabel ikke er loddet fast, så da skal det være enklere å bytte den. Til min Revolution MX kjøpte jeg et batteri på eBay, men det viste seg at det fantes (minst) to forskjellige varianter og batteriet passet ikke i min, hvor kabelen også var loddet fast. Glideputene var limt godt fast og ble ødelagte når jeg fjernet dem for å komme til skruene, slik at musen ikke lenger gled like godt. Men man kan jo være mer forsiktig. Foretrekker likevel en løsning som Perfomance Mouse MX hvor det er lagt opp til at man enkelt kan bytte batteriet uten noen form for inngrep. 

Lenke til kommentar

Det er std. for logitech. Alle batterier jeg har måttet bytte har vært utrolige billige å finne på eBay, lette å bytte, og ikke minst har vart utrolig lenge når de først har vært installert. Langt viktigere å støtte batteribytte enn å ha en føkkings supplychain av batterier i hver eneste by i verden - hvis alle produsenter hadde måtte gjøre det hadde vi bare hatt IBM-produkter og to knapper hadde vært den mest avanserte teknologien for mus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...