Gå til innhold

Hvordan kan pedofile og hebefile bli hjulpet til ikke å begå overgrep?


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-245639

Å bure noen inne på livstid er mer forkastelig enn gapestokk.

Nei. Gapestokk brukes uten en korrekt straffeforfølgelse. Fengsling forutsetter korrekt bruk av lov og dom. da er det i samfunnets interesse at seksuelle overgripere aldri slippes ut igjen. Samfunnet skal ikke betale prisen for at noen er direkte mental feilvare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skrev ingenting om overgripere, men du snakker om gapestokk som om det er verre enn livstid i fengsel. Ville du ha tatt et par uker i gapestokk eller livstid i en celle? Litt offentlig uthenging et sted eller et liv uten sjansen til å dra i skogen og plukke bær? Begrenset besøksrettigheter. Ingen julefeiring med familie.

 

Edit; Etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc.....

 

Overgripere burde heller bli skutt. Mye billigere for samfunnet og mer humant. Et nakkeskudd er rett og slett mer logisk (for meg).

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Ingen skal bures inne ut over det som loven gir rom for. Når straffen er sonet ferdig, er saken oppgjort og vedkommende er fri. Sånn er det, og sånn skal det være. Vi kan ikke begynne å lage særregler for de lovbryterne vi ikke liker; tvert i mot er i det møte med de frastøtende lovbruddene at rettsstaten viser sin styrke.

 

Ingen mennesker er annenrangs eller feilvarer. Hvis en definerer overgrep som sykdom så utløser det pasientrettigheter, og da skal de ha faglig forsvarlig og omsorgsfull behandling. Det er ingen som ønsker dårlig behandling for frastøtende sykdommer. Alle skal i prinsippet behandles likt.

 

Den eneste farbare vei er å betrakter seksualforbrytelser på lik linje med andre lovbrudd og utmåle straff etter vanlig rettspraksis. 

 

Pedofili er mye mulig en normalvariant av menneskelig seksualitet, og behandlere bør nok holde seg unna å forsøke å klusse med noe så grunnleggende. Overgrep er en forstyrrelse som nok kan kan la seg korrigere. Trur eg. 

At loven må forandres, det skal jeg være enig i. Den gir ikke tilstrekkelig beskyttelse mot overgripere i dag.

 

Pedofile ER feilvare. Det er ingenting riktig i en seksuell relasjon mellom to individer som er så lite likeverdige. En vil aldri oppleve en pedofil handling som inneholder likeverd mellom overgriper og offer. Det er ingenting med pedofili som er normalt. Det er et sykelig avvik og en feilvare fra naturen. De som ikke klarer å unngå å begå overgrep må derfor elimineres fra det frie samfunnet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Jeg skrev ingenting om overgripere, men du snakker om gapestokk som om det er verre enn livstid i fengsel. Ville du ha tatt et par uker i gapestokk eller livstid i en celle? Litt offentlig uthenging et sted eller et liv uten sjansen til å dra i skogen og plukke bær? Begrenset besøksrettigheter. Ingen julefeiring med familie.

I gapestokken finner du garantert uskyldige mennesker som aldri vil kunne renvaske seg på noe som helst vis. Dette problemet er betydelig lavere i en tradisjonell rettsstad. Så en gapestokk, der en som konsekvens resten av livet vil bli møtt med avvisning, spott og spe er betydelig verre enn å isoleres fra det frie samfunnet sammen med likesinnede.

Lenke til kommentar

 

Jeg skrev ingenting om overgripere, men du snakker om gapestokk som om det er verre enn livstid i fengsel. Ville du ha tatt et par uker i gapestokk eller livstid i en celle? Litt offentlig uthenging et sted eller et liv uten sjansen til å dra i skogen og plukke bær? Begrenset besøksrettigheter. Ingen julefeiring med familie.

I gapestokken finner du garantert uskyldige mennesker som aldri vil kunne renvaske seg på noe som helst vis. Dette problemet er betydelig lavere i en tradisjonell rettsstad. Så en gapestokk, der en som konsekvens resten av livet vil bli møtt med avvisning, spott og spe er betydelig verre enn å isoleres fra det frie samfunnet sammen med likesinnede.

 

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Morroklumpen.

Lenke til kommentar

Du sauser sammen alt mulig rart og kaller det pedofili. For å gjenta: pedofili er ikke en handling, men en preferanse. Jeg har aldri skrevet at en seksuell relasjon er ok. Pedofili er ikke likt overgrep. 
Du driver å diskuterer noe annet, hva du ønsker å gjøre med overgripere. Det hører til i en annen tråd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...