Gå til innhold

Livet etter døden


Anbefalte innlegg

"Spiritual Wisdom on Life After Death" er en ny, spennende bok som tar for seg et spørsmål som de fleste mennesker er opptatt av: Hva skjer når vi dør? Gjennom historier og fortellinger får vi eksempler på hvordan det kan oppleves når man går over til den andre siden, permanent eller på "besøk". Marion (s. 38) fikk en overraskende erfaring når hun erkjente: "Hei, jeg er Sjel. Det (der) er kroppen min". Lenny en sterk opplevelse av fred og en kjærlighet større enn ord kan beskrive (s. 2). En mann møtte igjen sin hund Zeke som takket for all kjærlighet den hadde fått (s. 23).

 

Boken gir et vell av informasjon av åndelig karakter. Den tar opp hvordan reinkarnasjon kan forklare at mennesker er ulike. Den gir også et levende og ganske dramatisk bilde på hvordan tilbake farten til jorden kan skje når det er tid for en ny inkarnasjon i denne verden (s. 16-17). I spørsmål og svar delen gis det nyttige tips om hvordan man best kan forholde seg til familie, venner og andre bekjente som har mistet en av sine kjære.

 

I tillegg til det som er nevnt over gir boken også en enkel innføring i Eckankars lære. Den viser et kart over de verdener som møter en på den andre siden og en åndelig øvelse som den nysgjerrige kan bruke for å besøke disse stedene. Den introduserer og forklarer hvilken åndelig hjelp Eckankars indre guide kan gi, også ved overgangen til den andre siden når dette livet tar slutt. Hvis du leter etter svar på de store spørsmål i livet om hvor vi kommer fra og går hen, kan dette være boken du søker!

 

"Spiritual Wisdom on Life After Death" av Harold Klemp. 80 sider.

(Boken er på engelsk).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...

Det er genialt å skrive en slik bok. Den spiller på forhåpningene til alle religiøse og alle andre med et "åpent sinn". I tillegg baserer den seg ikke på fakta siden dette selvfølgelig er ukjent. Dermed kan boka inneholde nøyaktig hva man vil at den skal inneholde.
 

Jeg håper det er noe mer der ute etter døden. Det kan ikke være slutten. Jeg håper på noe vidunderlig og jeg er kristen og tror på Gud. Jeg stoler på at Herren hjelper meg.


Men dersom det ikke finnes noe etter døden, så ville du uansett ikke blitt skuffet. Dersom det ikke finnes noe etter døden, går man ikke "glipp" av noe som helst, fordi man ikke opplever dette "tapet" av forventningen man kanskje hadde før man døde. Dermed kan man jo si at i det tilfellet hvor det ikke eksisterer noen form for tilværelse for individet etter døden, så er dette det perfekte alternativet fordi det er umulig å bli skuffet.

Lenke til kommentar

Og poenget gikk over hodet ditt. Dersom det ikke er noe liv etter døden så vil ens tilstand være den samme som før du ble født. Har du vonde minner fra tiden før du ble født?

Ja jeg har dessverre det, Er ikke lett å forklare men slik er det. Jeg tror på et liv etter døden, noe jeg har nevnt lenger oppe. Det må være noe mer. Men det er ikke godt å si. Livet er som en lungemos, du vet aldri hva det inneholder. Man må ha trua på noe bedre. 

Lenke til kommentar

Men dersom det ikke finnes noe etter døden, så ville du uansett ikke blitt skuffet. Dersom det ikke finnes noe etter døden, går man ikke "glipp" av noe som helst, fordi man ikke opplever dette "tapet" av forventningen man kanskje hadde før man døde. Dermed kan man jo si at i det tilfellet hvor det ikke eksisterer noen form for tilværelse for individet etter døden, så er dette det perfekte alternativet fordi det er umulig å bli skuffet.

 

Dersom Bibelen har rett (og det har den), vil du utan omvending og tru på Jesus ende i helvete, staden med eld og svovel, staden med gråt og tenners gnissel. Straffa er rettferdig fordi vi alle er syndarar, avla i synd, og har desperat behov for Jesus som vår frelsar og stedfortreder innfor Gud. Han tok straffa som du skulle ha, det er absolutt ingen grunn for at du skal seie nei til Jesus og gå evig fortapt. Likevel er det så altfor mange som velgjer Highway to hell.

Lenke til kommentar

Er vel ingen som er så opptatt og glad i å dra frem helvete som de religiøse er.

 

Min venn - eg unnar deg ikkje å kome dit.

Ei heller ønskjer Gud at du skal gå fortapt.

1. Tim 2:4 - "han som vil at alle menneske skal verta frelste og læra sanninga å kjenna."

Helvete var ikkje laga for menneske, men for Satan og alle hans demonar.

Gud har ein plan med ditt liv! Den begynner her nede på vår forgjengelege jord, og held fram i den himmelske sæla for all æve.

Kristne som snakkar om helvete er ofte meir kjærlege enn dei som sankar tilhøyrarar for underhaldning.

Alle fortener ei åtvaring. Deretter er din evige lagnad i dine eigne hender.

Lenke til kommentar

Joda, mye nyttig lesestoff etter å ha filtrert vekk alt det unyttige. Og jo, jeg ser gjerne ned på folk som tror på X, avhengig av hva X er for noe. Ja, vi har religionsfrihet og tankefrihet, så du må gjerne tro på det du vil. Jeg respekterer din rett til det. Men ikke forveksle det med at jeg respekterer det du tror på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, mye nyttig lesestoff etter å ha filtrert vekk alt det unyttige. Og jo, jeg ser gjerne ned på folk som tror på X, avhengig av hva X er for noe. Ja, vi har religionsfrihet og tankefrihet, så du må gjerne tro på det du vil. Jeg respekterer din rett til det. Men ikke forveksle det med at jeg respekterer det du tror på.

Det gjør jeg ikke, du får tro hva du vil. Flott at du respekterer min tro. Vi er alle forskjellige. Og det er mange troende på vår klode. Selv tror jeg på kristendommen. Vet at det har skjedd mye stygt i årenes løp, men det har det vel i alle religoner. 

Lenke til kommentar

Hva du tror på er egentlig ganske likegyldig for meg, og uinteressant. Jeg sier ikke dette med en frekk undertone, men bare for å si at grunnen til at du tror det du tror er for meg mye mer interessant. Hvis du har en god grunn, eller flere gode grunner, til å tro det du tror så ville jeg gjerne visst om det slik at jeg kunne trodd også. For jeg vil gjerne tro på det som er korrekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror på gravitasjon, fordi jeg kan holde en blyant, slippe den, og se den falle. Jeg kan også komme til deg og utføre samme øvelse, og vi vil (aller mest sannsynlig) se samme resultat der.

Var det en spøk? Eller gjør du narr av meg, ble usikker nå. Håper ikke det stemmer. For du virker som en bra mann. 

Lenke til kommentar

Det var ingen av delene, og takk for komplimentet. Jeg prøver så godt jeg kan. Jeg tok det bare opp som et eksempel på hvorfor man tror på ting. Såklart har du dine grunner for at du tror, ellers hadde du ikke trodd. Men jeg lurer bare på om det er gode nok grunner til å overbevise andre enn deg selv, og hvis de ikke er det; burde de være gode nok til å overbevise deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for det. Men jeg er overbevist og urokkelig. Det er flere en meg som tror, selv om det blir færre. 

Det var ingen av delene, og takk for komplimentet. Jeg prøver så godt jeg kan. Jeg tok det bare opp som et eksempel på hvorfor man tror på ting. Såklart har du dine grunner for at du tror, ellers hadde du ikke trodd. Men jeg lurer bare på om det er gode nok grunner til å overbevise andre enn deg selv, og hvis de ikke er det; burde de være gode nok til å overbevise deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...