Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Posten (Apple Watch)


yoloswaggar

Anbefalte innlegg

Hei. Min Apple Watch som jeg bestilte på eBay ankom i dag Gardemoen flyplass. Den ble sendt fra Japan og kostet 4500 kr. Når jeg sporer den får jeg opp:

 

 

Sendingen er under importbehandling 
11.05.2015 12:40 OSLO EMS OFFICE OF EXCHANGE  

 

Hva betyr dette? Betyr det at den ble stoppet av "custom"? At jeg må betale moms? Eller er det en mulighet for at den går gjennom og at jeg slipper å betale 1000 kr ekstra.. ?

 

Den er markert som en gave, og det står "Apple Watch" utenpå esken, og elektronikk betales det jo ikke mva. på? Er takknemlig for alt som kan hjelpe meg med å forstå mere om det, vil helst bare slippe å betale enda mere enn det jeg har gjort.

Om jeg må betale moms, hvordan blir det gjort? Får den levert i postkassen/døren. Må jeg betale det til posten der og da eller får jeg en regning?

 

Også; den skal leveres til Bergen, hvor lang tid tror dere det tar? Får jeg den innen denne uken? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det betales mva på elektronikk, så du skal ikke se bort fra at du må betale 25% + avgift. I såfall skal det betales til Posten. Om den er sendt med ikke-reell pris må du kanskje sende inn kvittering før den fortolles.

 

Også; den skal leveres til Bergen, hvor lang tid tror dere det tar? Får jeg den innen denne uken?

Neppe om ikke rett pris er oppgitt, siden torsdag er fridag.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Tollen har stort sett kontroll på hva slike ting koster, så selv om pakken er merket med feil sum vil nok "apple watch" få det til å ringe noen bjeller. Stor risiko for å måtte betale MVA, som vil si 1125 NOK (forutsatt at du har betalt 4500 NOK) + fortollingsgebyr i størrelsesorden 200 NOK. Posten opererer så vidt jeg vet med forhåndsbetaling, du får ikke ut pakken uten å betale. Fedex leverer ut og sender regning. Det er mva på elektronikk, hvor har du det fra at det ikke er det?

Lenke til kommentar

Apple Watch selges ikke i Norge.

 

Åja... Hva med å sjekke fakta før du kommenterer?

 

http://www.ps.no/APPLE-Watch-Sport-White--38mm/cat-p/c/p10631326

http://www.multicom.no/APPLE-Watch-Sport-Blue--38mm/cat-p/c/p10631327

 

Siden jeg er en naiv Nordmann, så velger jeg å stole på to forskjellige leverandørers antatte lagerstatus, som er om to dager. 

 

Edit: Påfallende like nettsider og varenummer,antar at det er samme eier bak de to sidene. 

Endret av mreinha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...