Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer nok, iogmed at jeg har et annet system, og endel objektiv til det systemet, men hva så?

 

AtW

Tja, du virker bare litt vel interessert i dette kamera til ikke å være i målgruppa...

 

(Og det hadde vært fint om du kunne slutte med den noe nedlatende tonen om "klistremerke", jeg tipper at du også har et system du foretrekker...)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Stemmer nok, iogmed at jeg har et annet system, og endel objektiv til det systemet, men hva så?

 

AtW

Tja, du virker bare litt vel interessert i dette kamera til ikke å være i målgruppa...

 

(Og det hadde vært fint om du kunne slutte med den noe nedlatende tonen om "klistremerke", jeg tipper at du også har et system du foretrekker...)

 

 

Javel, da er jeg vel kanskje i målgruppa da, sånn du definerer den. Er ikke så veldig viktig for meg for å være helt ærlig.

 

Det er klistremerke det er snakk om om man kjøper det kun fordi det er en canon, om man mener at det er noen fordeler canon som merke har på sine kamera (feks jpeg-farger, dog hvor jevnt er det egentlig, de fleste kamera har jo en relativt stor mengde jpeg-presets), så får man eventuelt presisere det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Så med andre ord er dette et kamera som er lite egnet for de som feks ikke har noe spesielt forhold til canon-farger eller "canon-betjening", fordi de ikke er endel av målgruppen du skisserte? Greit nok, uten at jeg helt forstår hvorfor det gjør at de som er utenfor denne målgruppen ikke skal kunne føre kritikk. Tvert imot, slik du presenterer det vil jeg si det er relativt hard kritikk av kameraet, om målgruppen kun er de som liker "canon-måten". At det ikke klarer å levere bedre enn at målgruppen blir så snever vil jeg si er strengere enn feks min vurdering av kameraets kvaliteter.

 

EDIT: men det kan kanskje forklare den litt underlige anmeldelsen også, et kamera som ikke er aktuelt for andre de som allerede er canon-fans?

 

AtW

 

 

Som sagt - jeg tror ikke dette kameraet er det Canon vinner verden med. Målgruppen jeg skisserer er ikke snever i den forstand at den er liten, dette pga Canons høye markedsandel på spesielt dSLR, og tildels fortsatt på kompaktkameraer. Og som jeg også skrev tidligere, jeg tror mange nybegynnere spør bekjente "eksperter" før de kjøper kamera, mange av disse er Canon-dSLR-brukere. Dette bidrar også til rekruttering til Canon generelt, og også M-serien.

 

Du kan bare kritisere alt du vil, du. Forumet er åpent for alle meninger så lenge man holder seg "innenfor". Men jeg må innrømme at jeg har problemer med å få tak i hva du egentlig ønsker å oppnå med dine innlegg i denne tråden, jeg har riktignok ikke har finlest alle. Kanskje er vi ikke en gang spesielt uenige, men jeg tror/håper min argumentasjon og begrunnelser er enklere å følge og mer relevant for andre lesere og aktuelle kjøpere.

 

Jeg kan også undre meg over at folk bruker tid og krefter på å kritisere et produkt man ikke vil ha, når det åpenbart ikke har den funksjonalitet man selv ønsker. Når jeg bruker tid på å oppdatere meg om andres meninger, er det mer relevant for meg å lytte til andre i liknende situasjon som meg, evt. noen som har prøvd det aktuelle kameraet selv.

 

Hvis det er noe mer du ønsker jeg skal utdype, send meg gjerne en PM. Jeg er usikker på verdien for andre på denne korrespondansen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg foreslår vi holder oss til produktet, og ikke spekulerer i hverandres intensjoner eller andres disponering av hva de ønsker å diskutere, det er ikke så veldig spennende.

 

Kan godt hende canon får rekruttert folk basert på merkevaren, men det er jo da antakelig folk som får dårlige råd, om det er den eneste grunnen. Jeg mener canon bør få ut et produkt som står godt for seg selv. De bør klare å levere noe som frister på det funksjonsmessige og tekniske plan uansett hva slags system du har eller ikke har før. Konkurrentene klarer dette. De har musklene til å levere noe bra, de burde klare å levere noe på nivå med olympus, sony og fuji. Jeg synes ikke det virker som de når helt opp. Jeg deler på et vis ditt syn, det virker ikke som det er noe som trekker mot dette systemet om man ser bort ifra merket, det er greit, men det konkurrerer mot systemer som er bra.

 

AtW

Lenke til kommentar

I stedet for å gjenta meg selv eller forsøke å presisere presiseringene mine -- det er nok veldig kjedelig for de fleste å lese, og jeg prøver å poste bare ting som andre forumister har nytte av, er mine siste ord i denne tråden følgende:

 

Dersom noen vurderer å kjøpe et M eller M3, kan de gjerne spørre meg om min erfaringer med kameraene i bruk. Oppsummert er de bra kameraer med god bildekvalitet som har fordeler for mange, men de er ikke perfekte, og som alle andre kameraer passer de ikke for alle. Sistnevnte bør i seg selv ikke være et argument for å ikke kjøpe.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg foreslår vi holder oss til produktet, og ikke spekulerer i hverandres intensjoner eller andres disponering av hva de ønsker å diskutere, det er ikke så veldig spennende.

 

Kan godt hende canon får rekruttert folk basert på merkevaren, men det er jo da antakelig folk som får dårlige råd, om det er den eneste grunnen.

AtW

Men du kan spekulere ?, har folk dårlig råd kjøper de et billig 4/3 kamera hvis de vil ha speilløst systemkamera og ikke et middelsdyrt speilløst Canon kamera med middels prestanda.

 

Jeg forstår godt at hoveddelen av verdens befolkning fortsatt kjøper Canon siden det faktisk er den mest allsidige produsenten på fotoutstyr og har en meget god portefølje, at enkelte ikke liker at andre personer fortsatt handler inn Canon er uforståelig for meg siden alle personer har egne preferanser på hva de ønsker og kjøper utfra det handler inn ønsket kameraet.

 

Jeg personlig vil nok aldri kjøpe et speilløst kamera siden det ikke fungerer for meg selv om det står Canon på det, har funnet ut at 100D gjør jobben mye bedre på flere områder "utifra mine preferanser selvfølgelig".

Endret av Nautica
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg foreslår vi holder oss til produktet, og ikke spekulerer i hverandres intensjoner eller andres disponering av hva de ønsker å diskutere, det er ikke så veldig spennende.

 

Kan godt hende canon får rekruttert folk basert på merkevaren, men det er jo da antakelig folk som får dårlige råd, om det er den eneste grunnen.

AtW

Men du kan spekulere ?, har folk dårlig råd kjøper de et billig 4/3 kamera hvis de vil ha speilløst systemkamera og ikke et middelsdyrt speilløst Canon kamera med middels prestanda.

 

Jeg forstår godt at hoveddelen av verdens befolkning fortsatt kjøper Canon siden det faktisk er den mest allsidige produsenten på fotoutstyr og har en meget god portefølje, at enkelte ikke liker at andre personer fortsatt handler inn Canon er uforståelig for meg siden alle personer har egne preferanser på hva de ønsker og kjøper utfra det handler inn ønsket kameraet.

 

Jeg personlig vil nok aldri kjøpe et speilløst kamera siden det ikke fungerer for meg selv om det står Canon på det, har funnet ut at 100D gjør jobben mye bedre på flere områder "utifra mine preferanser selvfølgelig".

 

 

Jeg sa "folk som får dårlige råd", råd som i synonym til "tips" i denne sammenhengen, og det er jo faktisk et dårlig råd til folk som skal ha et nytt system om det er slik at hovedgrunnen til å velge det er at man er "vant med canon" og de får rådet ene og alene basert på merkevaren. 

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

I stedet for å gjenta meg selv eller forsøke å presisere presiseringene mine -- det er nok veldig kjedelig for de fleste å lese, og jeg prøver å poste bare ting som andre forumister har nytte av, er mine siste ord i denne tråden følgende:

 

Dersom noen vurderer å kjøpe et M eller M3, kan de gjerne spørre meg om min erfaringer med kameraene i bruk. Oppsummert er de bra kameraer med god bildekvalitet som har fordeler for mange, men de er ikke perfekte, og som alle andre kameraer passer de ikke for alle. Sistnevnte bør i seg selv ikke være et argument for å ikke kjøpe.

 

Jeg tror ikke noen her inne har brukt hverken "kameraet er ikke perfekt" eller "kameraet passer ikke for alle" som et argument.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Hvilken kameraer er direkte utfordrere ?, for meg ser det ut som Samsung NX500 er den nærmeste både på oppløsning, sensor og pris.

Fuji X-A2 og X-E2 muligens?

 

Jeg mistenker at EOS M serien får såpass mye drit fordi det er mange Canon brukere som innerst inne vil ha noe tilsvarene µ-4/3 og Fuji X serien. Enten som erstatning for DSLR riggen eller som tilleggsutstyr. Ut i fra det, så er serien mangelfull.

 

Her tror jeg du traff spikeren på hodet tomsi :-)

Lenke til kommentar

Det sagt så er vel det også sagt hundre ganger at Nikon og Canon er rimelig konservative og det er vel som forventet.

 

 

Jeg følger ikke så mye med på kamera, men kjenner til en del japanske ting fra andre industrier, og de er vel mye slik som Tyskerne er - de mekker og driver med et produkt til det er _ferdig_, det er ikke noe public beta testing. Da blir det fort konservativt, men ofte veldig høy fit & finish på japanske produkter. Innenfor maskinering og mekanikk er japanske greier så utrolig top shelf at det er nesten ikke moro engang.

 

Jeg fikk forøvrig EOS-M til 1800 kroner med 18-55 kit i desember 2012, og det må vel sies å ha truffet meg som målgruppe midt i blinken.

Lenke til kommentar

 

Da er M3 m/EVF u/optikk bestilt, fra Japan. Blir spennende å se hvordan dette er å bruke.

 

Hvor bestilte du fra ? Link ? Evt PM meg om det ikke er noe du vil legge ut :) Lyst på en jeg også fant jeg ut.

Kjøpte fra butikken du linket til. Har allerede kjøpt M2 derfra, frakten tok bare 4dager.

Endret av fcuk_IT
Lenke til kommentar

 

Det sagt så er vel det også sagt hundre ganger at Nikon og Canon er rimelig konservative og det er vel som forventet.

 

Jeg følger ikke så mye med på kamera, men kjenner til en del japanske ting fra andre industrier, og de er vel mye slik som Tyskerne er - de mekker og driver med et produkt til det er _ferdig_, det er ikke noe public beta testing. Da blir det fort konservativt, men ofte veldig høy fit & finish på japanske produkter. Innenfor maskinering og mekanikk er japanske greier så utrolig top shelf at det er nesten ikke moro engang.

 

Jeg fikk forøvrig EOS-M til 1800 kroner med 18-55 kit i desember 2012, og det må vel sies å ha truffet meg som målgruppe midt i blinken.

 

 

At kameraet er produsert i Japan merker man, byggekvaliteten på EOS M er veldig veldig bra.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...