Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hatt M3 noen timer nå, og foreløpig er jeg rimelig fornøyd.

 

Pluss i boka for:

 

+ Konfigurerbar visning på skjerm under bruk, jeg liker eks. kun å ha virtuell horisont på, alt annet av

+ Søkeren har godt bilde og samme fargetemp. som skjermen

+ Søkeren virker veldig solid

+ Lett å finne kritisk skarphet med søkeren, selv uten fokus peaking (som forøvrig fungerer bra)

+ Gode kontroller (vs. M/M2)

+ Camera Connect appen fungerer bra

+ Bildekvaliteten ser veldig bra ut m/22mm, men her må det mer jobb til før jeg trekker en endelig konklusjon

+ Behagelig grep, og fortsatt et forholdsvis kompakt kamera

+ Godt å få eksp.-komp.hjul, samme med direkteknapp for å gå til manuell fokus

 

- Set-knappen knirker litt

- Litt vanskelig å føle fram til start/stopp av videopptak

 

Alt i alt er jeg veldig fornøyd, såpass at jeg kommer til å kjøp ett til. Dette eks. uten optikk men med EVF kom på 5000,- blank ink. frakt/moms og strømadapter til laderen. Det er jeg fornøyd med.

 

 

 

Hvitt M2 + 18-55mm Selges!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hatt M3 noen timer nå, og foreløpig er jeg rimelig fornøyd.

 

Pluss i boka for:

+ Behagelig grep, og fortsatt et forholdsvis kompakt kamera

Gratulerer med kameraet, tror nok ikke bildene blir til og skuffe, skal være samme kvalitet som på 760D.

Ser at det er fler som er fornøyd med grepet så Canon har nok gjort noe riktig der.

Lenke til kommentar

 

Hatt M3 noen timer nå, og foreløpig er jeg rimelig fornøyd.

 

Pluss i boka for:

+ Behagelig grep, og fortsatt et forholdsvis kompakt kamera

Gratulerer med kameraet, tror nok ikke bildene blir til og skuffe, skal være samme kvalitet som på 760D.

Ser at det er fler som er fornøyd med grepet så Canon har nok gjort noe riktig der.

 

 

Takk, kan fortelle at jeg har akkurat sendt noen testbilder gjennom ACR, og detaljnivået er veldig bra, fargene virker å være Canonske, og bildene svarer veldig godt til sort/hvitt konvertering.

 

Jeg må også få sagt at det er noe helt magisk med 22mm f/2 STM, dette objektivet har snudd opp-ned på min oppfatning av hva jeg egentlig behøver.

 

Veldig glad for at jeg tok denne sjansen, skal ned til Nürburgring i helgen, og trengte et lite kamera for å dokumentere hist og her, samt å ha med i bagen på sykkelturen rundt på morran.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"[....] men selv om man foretrekker APS-C så er det mange speilløse konkurrenter, hvorfor velge dette?"

Nemlig. Selv har jeg byttet til FujiFilm.

Jeg har også valgt Fuji, men de har jo (heldigvis) ikke100% markedsandel, kanskje bare 10% for å ta et tall. Dermed skal jo 90% velge noe annet, noen av de Canon (ganske mange tenker jeg...).

 

Jeg tipper at de som velger å kjøpe dette kamera gjør det av samme grunn som at jeg valgte Fuji; de liker dette litt bedre enn de andre alternativene i markedet, eller de har noe greier fra før som gjør at Canon er det smarteste valget...:-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

En nisje hvor Canon sitt system er unikt, er for fotoentusiaster som vil bruke kameraet til profesjonell corporate/ENG-video og lignende.

 

Grunnen er enkel - M3 har mikrofoninngang! Det er nesten ingen andre APS-C-kamera som har.

 

Det betyr at du kan kjøpe en rimelig myggmik/lav fra ebay og kjøre intervjuer med et vanvittig bra resultat, hvor lyden altså blir ordentlig hørbar. Jeg vurderte det lenge, men orket ikke to systemer (Jeg har Nikon fullformat fra før).

Lenke til kommentar

En nisje hvor Canon sitt system er unikt, er for fotoentusiaster som vil bruke kameraet til profesjonell corporate/ENG-video og lignende.

 

Grunnen er enkel - M3 har mikrofoninngang! Det er nesten ingen andre APS-C-kamera som har.

 

Det betyr at du kan kjøpe en rimelig myggmik/lav fra ebay og kjøre intervjuer med et vanvittig bra resultat, hvor lyden altså blir ordentlig hørbar. Jeg vurderte det lenge, men orket ikke to systemer (Jeg har Nikon fullformat fra før).

 

Jo, men samtidig ser ikke APS-C ut til å være så veldig hjelpsomt på video? Har har jo mFT-løsningene hatt bedre bildekvalitet? (ihvertfall tradisjonelt)

 

AtW

Lenke til kommentar

M3 er fremdeles ett av de rimeligere alternativene i kategorien "systemkamera med mikrofoninngang". Du har Panasonic G6 som ligger i omtrent samme prisleie. Av nyere modeller, så er de rimeligste alternativene jeg fant i farten Panasonic G7 og Nikon 1 V3 som begge skraper oppunder 7000.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...