Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Koble til lys på loftet


Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Nå har foreldrene mine bodd der de bor i 15 år, og enda ikke fått opp lys på loftet - så hvis ikke jeg gjør det, kommer ingen til å gjøre det. Det har seg slik at ledningene som stikker ut ikke helt likner på de jeg har brukt før til å koble til lamper, etc.

Det er en svart, en blå og en kobbertråd uten noe isolasjon rundt (av en eller annen grunn). Huset stod ferdig i 2000, om det har noe å si.

 

Er det tilfeldigvis noen som har noen ideer om hva i all verden jeg kan gjøre for å få lys opp ditt? Har til nå brukt en jobblampe fra Maxbo, men kunne vært fint å få til noe skikkelig.

 

Takker for svar!

 

 

 

post-379187-0-64837100-1430500253_thumb.jpg

post-379187-0-00251500-1430500256_thumb.jpg

post-379187-0-33910400-1430500258_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ring elektriker ja, du har åpenbart ikke peiling på det du driver med. Sånne det er ledninger der fra før blir det nok ikke så dyrt, alt etter hva du vil gjøre da, men det letteste og billigste er nok å sette opp en vanlig kontakt og ha en lampe du kan plugge inn i kontakten...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bør ikke være mer enn 1 lapp om du bare setter opp en kontakt der og ledningen er der fra før, det varierer da, kan være både mer og mindre. Du kan nok få en nøyaktig pris på det ettersom det er en veldig lite jobb om du tar kontakt med noe...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...