Gå til innhold

Microsofts nye nettleser heter «Edge»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De siste testene lover ihvertfall svært bra med tanke på ren javascript ytelse. Folk har målt scores på under 90ms i Sunspider og bedre enn Firefox og Chrome i deres egne tester (Kraken og Octane).

 

Den gjør det bedre i Apple sin JetStream-test også: http://www.itavisen.no/nyheter/edge-banker-chrome-og-firefox-386794

 

Win10 (mer eller mindre) likt på alle enheter, Universal Apps, enkel og rask portering av apps fra iOS og Firefox, Edge nettleser. Tror vi kan snakke om "som fugl Fønix opp av asken" snart. :-) Jeg har trua!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her lukter det bing og søppel lang vei. Skal du for eksempel ha google som standard søkemotor er det bare å forvente at Edge vil sende deg i rettning av den minst brukervennlige siden microsoft noen gang har klart å lage, samtidig som det ikke finnes noen mulighet der til å få google som søkemotor.

 

Kanskje Edge også har den forbedringen at Bing ikke lar seg fjerne som søkemotor?

Lenke til kommentar

Kanskje Edge også har den forbedringen at Bing ikke lar seg fjerne som søkemotor?

 

Ja det ville jo vært en klar "fordel"...

 

Nei, kjører helst norskt (Opera), og funker ikke den på siden, tester jeg i følgende rekkefølge til jeg finner en som virker: Chrome, Firefox og til slutt IE.

 

Webutviklere som ikke klarer å lage sidene kompatible med de 4-5 store (Får vel ta med Safari for Apple-brukere), burde vært offentlig pisket. Er ikke sidene testet i alle browsere, har man rett og slett ikke gjort jobben sin godt nok.

Lenke til kommentar

Utseendemessig synes jeg Edge ser veldig bra ut og muligheten til å ta notater/tegne dirkete i nettleseren tror jeg kan være veldig praktisk i mange tilfeller.

 

Blir spennende å se om Edge kan bli en reell utfordrer til Firefox, Chrome og Opera selv om jeg har mine tvil..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Microsoft er 10 år for sent ute til å være utfordrer på nettleserfronten.

 

 

Da må de gjore radikale endringer fra IE10, IE11 og alle tidligere versjoner av IE. De har kun kopiert andre og lagt på elendig brukervennlighet og bing.

 

Skal si du virkelig ikke bryr deg om hvordan du briljerer med dine kunnskaper.

 

 

 

 

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

"Prøv vår nye nettleser, oppkalt teknologien kun denne nettleseren kan matche, Edge!" :wee:

 

Synes det er merkelig at alle tenker på Egde nettverk. Ingen som tenker på cutting egde teknologi? Tror det er en del fordommer ute mot IE her.

 

Vel, jeg tenkte på nye samsungen :p

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...