Passaternodritt Skrevet 27. april 2015 Skrevet 27. april 2015 Hei! Eier en passat 2007 2,0 TDI, og har ofte problemer med å få startet bilen. Putter nøkkelen inn, slår på tenninga, venter ca 15sek etter glødelampen er slukket, prøver å starte bilen men da er enten at hele dashbordet helt mørkt eller så starter bilen men stopper med en gang. Noen som har erfaring hva dette kan være?
sedsberg Skrevet 27. april 2015 Skrevet 27. april 2015 Kan høres ut som startsperra. Tviler på det er batteriet, for da skulle den ikke ha starta i det hele tatt.
Passaternodritt Skrevet 27. april 2015 Forfatter Skrevet 27. april 2015 Hvis det er startsperra, hva må byttes ut da? Og hvor mye tror du der vil koste?
sedsberg Skrevet 27. april 2015 Skrevet 27. april 2015 Det er jeg usikker på. Du må sansynligvis på verksted. Hadde det vært lett å fikse selv så er det en crappy startsperre. (Hvis det faktisk er startsperra da).
Zash Skrevet 27. april 2015 Skrevet 27. april 2015 Kan være batteriet i nøkkelen som er flatt. Har du en annen nøkkel du kan prøve?
Passaternodritt Skrevet 28. april 2015 Forfatter Skrevet 28. april 2015 Har en reservenøkkel, men det er ingen forskjell på om jeg bruker hovednøkkel eller den.. :-/
Snylter Skrevet 28. april 2015 Skrevet 28. april 2015 Startsperre på de fleste biler funker vel sånn at bilen starter, men så stopper igjen umiddelbart.. ? Dette er vel en bil med tradisjonell tenningslås? Det kan være feil på den.. Merkeverkstedet kan muligens lese ut feilkoder.
Jarmo Skrevet 28. april 2015 Skrevet 28. april 2015 Bilen min måtte innom VAG-verksted, startsperre klikket (for ca. 3 uker siden). Måtte hentes av Falck, 500,- egenandel(delkasko) Kostet 700,- inkl. MVA ny programmering. Da funket alt, seff.. Husk å ta med deg ALLE nøklene da.
Jarmo Skrevet 28. april 2015 Skrevet 28. april 2015 Startsperre på de fleste biler funker vel sånn at bilen starter, men så stopper igjen umiddelbart.. ? Jepp I alle fall i bilen min, Audi A4.
Mekker`n Skrevet 28. april 2015 Skrevet 28. april 2015 Hvis dashbordet blir mørkt til tider så tipper jeg det er et eller annet rele. Kanskje fler av dem også. De som gjør sånt sitter ofte i motorrommet. Min teori er at det mangler spenning til startsperre/id boksen og mye annet når dette skjer. Prøv å knips litt på rele 306, 406 ellernoe sånt. Kryssbytt dem med noen andre. Napp opp ett og ett rele, se etter irr osv. Sikkert noe grønn elektronikk en plass.
Passaternodritt Skrevet 6. mai 2015 Forfatter Skrevet 6. mai 2015 Da er bilen fikset og det var så enkelt som rattlåsen! 4456kr ble det tilsammen! Takk til alle som har tatt seg tid til å svare meg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå