Gå til innhold

"Snåsamannen er synsk" fastslår høyesterettsadvokat.


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Tror ikke vi skal gå inn på den derre profet hypotesen din her igjen. Å ta lære av en intellektuell er vel nær sagt det stikk motsatte av det å høre på en "profet". Hold religion langt unna Mr. Hitchens eller så står han opp ifra de døde og frelser deg inn i vitenskapen. :p

Poenget er at DU vet pøkk og ingenting, og sutter på puppen til nærmeste profet.

 

Men meninger, ja det har du i fullt monn. Men de er null verd I denne sammenhengen, Sorry ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Tror ikke vi skal gå inn på den derre profet hypotesen din her igjen. Å ta lære av en intellektuell er vel nær sagt det stikk motsatte av det å høre på en "profet". Hold religion langt unna Mr. Hitchens eller så står han opp ifra de døde og frelser deg inn i vitenskapen. :p

Poenget er at DU vet pøkk og ingenting, og sutter på puppen til nærmeste profet.

 

Men meninger, ja det har du i fullt monn. Men de er null verd I denne sammenhengen, Sorry ...

 

 

Akkurat like mye verdt som dine tenker jeg, og akkurat det er litt moro å tenke på.

 

Og om sant skal sies så var det vel aldri jeg som framsatte usakeligheter uten noe form for beviser her, eller?

 

Som sagt, "What can be asserted without evidence, can be dissmissed without evidence"

 

Inntil vi da ser noe matnyttig i denne forbindelse så framstår du og munkeordenen som desperate løgnere, evnt fantasifulle babyer som plasker rundt i verdens grunneste sølepytter uten å imponere andre enn dere selv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nå blir du rett og slett barnslig, og da kan du rulle deg i sølepytten din alene

 

Jeg har praktisert, trent og øvd på metodikken i 3 år. Det er mer enn alle geniene i denne tråden har gjort, men prate gjør de ..

 

God middag!

Lenke til kommentar

Nå blir du rett og slett barnslig, og da kan du rulle deg i sølepytten din alene

 

Jeg har praktisert, trent og øvd på metodikken i 3 år. Det er mer enn alle geniene i denne tråden har gjort, men prate gjør de ..

 

God middag!

 

Besyndelig å bruke så mye tid på noe som er helt fritt for noe som helst av resultater å vise til, men alikevel anta at andre skal gå god for det hele. Det er bare det jeg sier.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

A shaman enters into ecstasy or altered states of consciousness at will, and induces them in others for ritual or healing purposes and like a shaman, the Buddha did exactly that.

 

He taught his followers how to enter altered states of consciousness (e.g., i.a., the jhānas) or trans-consciousness in order to become healed of Suffering, craving, attachment and other aspects of the human condition that lead to unhappiness, and to become liberated

from rebirth. His method can be clearly demonstrated through an examination of his Teaching on anattā - “No-self”.

 

The style of this Teaching provides the method through which his followers could auto-induce a particular altered state of consciousness – the “No-self” state, at will. I will not enter into the details of the controversy among scholars concerning the teaching of anattā – whether the Buddha actually taught that there was a permanent Self or that there was not one: there is already an enormous literature on this subject and I have nothing to contribute to it as it is argued. The “No-self” controversy is usually battled out between scholars on philological grounds. I propose to take a “shaman’s eye” view of this Teaching, in particular by considering how the concept of “No-Self” was taught.

Lenke til kommentar

Feil, jeg bryr meg ikke om dine eller andre sine personlige meninger som baseres på fravær av egen direkte erfaring med det vi snakker om her, eller forsøker å snakke ... Først kan du og dere sette dere inn i hva det betyr, så kan det hende du har noe relevans.

Ingenting baseres på fravær av egen direkte erfaring loka.
Lenke til kommentar

Og du får det ikke inn at det er bare sånne som deg som mener dette er voldsomt fantastisk. Hvor mye må til for å fatte at de få typene som øver seg opp til sånne mentale nivåer, er også ferdig med å blande seg med det vanlige samfunnet, og det nytter ikke å lokke hverken med berømmelse eller idealisme

Da er ikke snåsamannen en av de du snakker om, fordi han har aldri jobbet seg opp til et slikt mentalt nivå, han er ikke ferdig med samfunnet og han kan nok aldri få nok berømmelse og rikdom.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Og du får det ikke inn at det er bare sånne som deg som mener dette er voldsomt fantastisk. Hvor mye må til for å fatte at de få typene som øver seg opp til sånne mentale nivåer, er også ferdig med å blande seg med det vanlige samfunnet, og det nytter ikke å lokke hverken med berømmelse eller idealisme

Da er ikke snåsamannen en av de du snakker om, fordi han har aldri jobbet seg opp til et slikt mentalt nivå, han er ikke ferdig med samfunnet og han kan nok aldri få nok berømmelse og rikdom.

Du vet alt om dette du, og det uten å ha erfaring. Ganske fantastisk bare det.

 

Han har levd som gratis medisinmann så lenge jeg kan minnes, men hva han nå er for deg bryr meg heller lite i sånne sammenligninger.

 

Du kommer neppe til å plages av media for å ha vært til særdeles hjelp for noen ...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Feil, jeg bryr meg ikke om dine eller andre sine personlige meninger som baseres på fravær av egen direkte erfaring med det vi snakker om her, eller forsøker å snakke ... Først kan du og dere sette dere inn i hva det betyr, så kan det hende du har noe relevans.

Ingenting baseres på fravær av egen direkte erfaring loka.

Det vet jeg, det er derfor jeg påpeker dette

Lenke til kommentar

Du vet alt om dette du, og det uten å ha erfaring. Ganske fantastisk bare det.

 

Han har levd som gratis medisinmann så lenge jeg kan minnes, men hva han nå er for deg bryr meg heller lite i sånne sammenligninger.

 

Du kommer neppe til å plages av media for å ha vært til særdeles hjelp for noen ...

Jeg har da like mye erfaring som deg!

 

Gratis er en illusjon burde du vite.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

På tross av at man legger ut adekvat med dokumentasjon for hvordan den typen erfaringer innhentes, kommer likevel sånne tøvete påstander som den over her .. Jeg har ikke tid til å dra hjem til hver biidige, og bedrive høytlesing og kontemplering, så fremdeles får folk være såpass etterrettelige at de først er villig til å sette seg inn i saken, som betyr å innhente direkte erfaring 

 

Før det skjer, er det ikke noe å diskutere

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Og hvor sier jeg noe om at erfaringen må være slik eller sånn?

 

Der du påstår at folk ikke "setter seg inn i saken", fordi de ikke henter inn erfaring på den måten tøvet ditt tilsier.

 

AtW

 

 

Hva er det du forsøker å få frem her?

 

Og hva er grunnen for den frekke tonen du holder?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...