Gå til innhold

"Snåsamannen er synsk" fastslår høyesterettsadvokat.


Anbefalte innlegg

 

 

Frarådes det å bruke evnene til glede og hjelp for andre også?

 

AtW

Jeg har svart på det spørsmålet opptil flere ganger, hva er det som feiler?

 

 

Nei, du forsøker å vri deg unna spørsmålet med å svare på andre deler av det, eller andre spørsmål. Så jeg tar gjerne imot svaret, frarådes det å bruke evnene til å hjelpe andre også? La oss si å hjelpe en uskyldig å ikke bli dømt.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Neida. egentlig er det helt naturlig, om man bare har vilje å tenke litt etter.

 

Jeg tenker etter, og utifra er konklusjonen at denne ekstremt spesifikke naturloven som du konstruer bare for å underbygge dine egne meninger er særdeles usannsynlig. Hva med å begynne å tenke litt selvstendig?

 

AtW

 

 

Det er ikke noe jeg har konstruert. Tusener på tusener av andre sanser noe av dette, og det er nettopp ved å ikke la seg forblinde

for mye av opplysningstidens skog av trær og dagens tabloide korte hukommelse. Men å kunne være i stand til å utvikle bevisstheten.

 

 

Tusener av andre sanser denne rare naturloven din?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Frarådes det å bruke evnene til glede og hjelp for andre også?

 

AtW

 

Jeg har svart på det spørsmålet opptil flere ganger, hva er det som feiler?

 

Nei, du forsøker å vri deg unna spørsmålet med å svare på andre deler av det, eller andre spørsmål. Så jeg tar gjerne imot svaret, frarådes det å bruke evnene til å hjelpe andre også? La oss si å hjelpe en uskyldig å ikke bli dømt.

 

AtW

Ingenting frarådes, men de jeg snakker om er ikke Supermann som flyr rundt .., og det er faktisk ulovlig å vise frem evner, men alt kan forklares hvis man er villig til å sette seg inn i læren. Du kan få forslag til linker, men lesingen får du selv ta. Som jeg har nevnt x ant ganger før I tråden, så er ikke dette noe som ligger under menneskelig kontroll og bruk og ikke minst, misbruk!!

Lenke til kommentar

det er faktisk ulovlig å vise frem evner

For meg høres det ut som en dårlig unnskyldning for å slippe å bevise påstandene om sine magiske evner. Men du må gjerne sette meg på plass med en referanse til lovdata.no

 

Som jeg har nevnt x ant ganger før I tråden, så er ikke dette noe som ligger under menneskelig kontroll og bruk og ikke minst, misbruk!!

Hvis det ikke kan kontrolleres, brukes eller misbrukes av mennesker mener du da at disse evnene bare er observert? I så fall, hva er det Snåsamannen drev med?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg kommer ikke til å gjenta meg selv, og holder fast ved at svar er allerede postet. Hva angår ulovlig, så har de jeg snakker om langt verre eller bedre regelverk å forholde seg til enn nl. Link kan gis, lesing får du selv ta

Lenke til kommentar

Barnslig av en såpass "voksen" mann å fiske etter ufred på den måten. Men du er jo også barnslig lett å lese, så du får vel en liten takk for den ..

 

Ufred ?

Det er jo spot on - du har jo ikke kommet med noe annet enn magi drøm, for n'te gang.

Så tankeleser, hva tenker jeg på nå?

Nei nettopp, du har bare en drøm om å kunne det - men det er kun som eksemplet jeg ga deg.

Kom med noe saklig istedet for bare drømmer og håp på magi - Du er i et barns fantasiverden

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

En helt passiv men oppmerksom bevissthet får så klart med seg mer enn en aktiv og tenkende bevissthet. Øvelse gir en sånn stabil bevissthet, men graden av balanse er avhengig av ytre faktorer. Man kan ikke sitte på ett kjøpesenter å være i en slik subtil tilstand, det burde være innlysende. Når en passiv observerer en aktiv, får den passive med seg alt, mens den aktive tenker 1 tanke i gangen, og den kan altså "leses"

 

Mye øvelse og passe forutsetninger

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke til å gjenta meg selv, og holder fast ved at svar er allerede postet. Hva angår ulovlig, så har de jeg snakker om langt verre eller bedre regelverk å forholde seg til enn nl. Link kan gis, lesing får du selv ta

Link til et annet lands lovverk er irrelevant for trådens tema, norske snåsamannen som er bosatt i Norge og angivelig skal ha utført overnaturlige ting i Norge. Greit nok med link til et annet lands lover som en slags sidenote. Lesingen og google translate skal jeg nok klare.

Lenke til kommentar

Alt hadde vært greit så lenge det hadde fungert, hadde det det så kunne han også tatt patent på det (hadde han ønsket) og kunne rettmessig tjent så mye penger at han kunne spådd seg en fremtid svømmende i en helbredende pengebinge og det hele hadde vært vinn-vinn for oss alle.

 

Men tilbake til virkeligheten. Den er gjerne ikke så enkel og som vanlig så er det bare siste biten der med pengene og skrytet som faktisk er tilfelle. Han tjener altså penger men uten det helt avgjørende i forkant noe som betyr at produktet han selger/gir/forfekter er en illusjon. Ikke bare det men også en potensielt farlig praksis som kan føre til at hans etterhvert så hjernevaskede følgere kan få alvorlige konsekvenser av å nedprioritere offisielle godkjente behandlinger. Det er irrelevant om han tror det selv eller bare er en sleip jævel som lurer desperate stakkarer med problemer på slep, jeg håper og tror på det første men som sagt betyr det uansett ingenting hvor jovial kvakksalveren måtte være.

 

Gjeninnfør kvakksalverloven og beskytt de svake. Da tenker jeg vi får se tidenes nedgang i tryllerier og andre spåmenn, og verden har da fått litt mer fokus på de ting som tar oss videre, fjernet unødig og forvirrende støy, og vi sitter igjen med behandlinger som kan dokumenteres at faktisk hjelper. Er ikke dette en god ting?

 

Og før noe svar om at hva vet jeg om dette hjelper? siden det var en mann som bla bla bla.... frisk.

Jeg og andre er ikke interessert i noen sin tro på noe, jeg vil ha dokumenterte effekter godtkjent av relevant faglært. Alt annet er støy og bortkasta tid. Ha det gjerne som hobby men slik som jeg ikke bryr andre med min, ønsker ikke jeg heller å indoktrineres i din.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det har relevans til hvordan evner håndteres, inkludert det snåsakallens påståtte

 

Ikke av verdslig lover, men selvpålagte restriksjoner av profesjonelle fagfolk

Lenke til kommentar

Det har relevans til hvordan evner håndteres, inkludert det snåsakallens påståtte

.. hvis Snåsamannen levde i det landet som opererte etter disse lovene og hvis han levde den gangen det var landets lover, ja. Men han gjorde jo ikke det. Så jeg spør retorisk igjen, hvilken relevans har det til Snåsamannen? Svaret er selvsagt ingen. Jeg venter på relevante linker der du dokumenterer at det er ulovlig å vise frem overnaturlige evner. Du må altså A. kunne referere til hvilket relevant lovverk du mener Snåsamannen bryter om han viser sine evner, B referere til de relevante paragrafene etc.

Lenke til kommentar

Du påsto det var ulovlig å vise sine overnaturlige evner og det evnet du ikke å gjøre.

 

Påstanden var oppsiktsvekkende fordi den var lite trolig i utgangspunktet. Jeg lot tvilen komme deg til gode og du fikk mulighet til å bevise påstanden. Siden du roter deg langt bort fra relevante og gyldige lover så antar jeg at påstanden ikke holder vann, at den er svada. DET er ikke så oppsiktsvekkende fra alternativfolket. At de sitter og røyker sandaler og har en helt annen oppfatning av hva lov, ulov og lovverk er for noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bekreftet for meg. Jeg "fikk bekreftet", ingen andre. Det er ikke vanskelig

 

Ellers er det nok bare at en ikke skjønner. Ikke at jeg skjønner helt heller, men hvertfall litt tror jeg. Sånn er det bare. :shrug:

Din definisjon av bekreftet låter for meg som at hjernen tror det hjernen vil tro.

 

Jeg lar ikke hjernen min få fritt spillerom på den måten.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du påsto det var ulovlig å vise sine overnaturlige evner og det evnet du ikke å gjøre.

 

Påstanden var oppsiktsvekkende fordi den var lite trolig i utgangspunktet. Jeg lot tvilen komme deg til gode og du fikk mulighet til å bevise påstanden. Siden du roter deg langt bort fra relevante og gyldige lover så antar jeg at påstanden ikke holder vann, at den er svada. DET er ikke så oppsiktsvekkende fra alternativfolket. At de sitter og røyker sandaler og har en helt annen oppfatning av hva lov, ulov og lovverk er for noe.

Ikke vet jeg hva du mener å debunke, eller hva som ellers feiler deg, men jeg setter lite pris på personangrep, spesielt når man liksom skal være moderator. Og hva du personlig finner som relevante lover, er uinteressant. Jeg dokumenterer at de jeg snakker for, følger ett lovverk som ligger skyhøyt over det den vanlige mann følger, hva gjelder etisk/moralske leveregler og hvordan de samme skal forholde seg til den vanlige verden. Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...