Gå til innhold

[Løst] Man er ikke fattig om man lever på 225 kroner i uke


Gjest Bruker-292501

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

 

Slike artikler bryr meg fint lite, det er bare tull og fjas...

 

Ikke rart du ikke lærer.
Hva vet du om hva jeg lærer å ikke lærer? Man lærer ikke en dritt av slike artikler. Om ikke annet så blir man bare dummere...

 

Hva med å skrive noe seriøst og relevant i tråden min josecuervo?

Lenke til kommentar

 

 

Slike artikler bryr meg fint lite, det er bare tull og fjas...

Ikke rart du ikke lærer.
Hva vet du om hva jeg lærer å ikke lærer? Man lærer ikke en dritt av slike artikler. Om ikke annet så blir man bare dummere...

 

Hva med å skrive noe seriøst og relevant i tråden min josecuervo?

 

Du kommer bare med påstander, intet mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke noe man skal stole blindt på sånne tester. Ser du en test hos en annen avis, kan de ha omtrent stikk motsatt resultat.

 

Tror heller ikke der er noen sånn vanvittig forskjell helsemessig på brødene. Brød er brød og består i grove trekk av det samme. :shrug:

Lenke til kommentar

Det stemmer ikke. Brød består av flere komponenter og disse kan være bedre enn andre, som hvetemel er det gjerne enorme mengder av i de billigere brødene, og til gjengjeld så er de ikke like bra ernæringsmessig. Det sier seg selv at hvis du tilsetter grovere mel og frø og sånt i brøddeigen jo mer vil du få ut av å spise det også.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Gikk ned i IQ av denne tråden. Takk, trådsarter! 

Hele tråden har egentlig bare blitt tull, om jeg kunne slette den så hadde jeg gjort det...

 

Jeg skrev jo løst også i tittelen slik folk skulle skjønne at dette ikke var noe jeg lurte på lenger men men...

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Kan fint leve på 225kr i måneden også, en venn av meg levde i 8 måneder kun på ris med krydder. Hvis man ikke regner med alkohol da, han spise ris for å kunne drikke resten av måneden.

 

Uansett har jeg selv levd på:

Havegryn som koster 15kr, putt vann og gjør det om til havregrøt.

Knekkebrød koster 15kr og holder leenge.

Ris koster ned til 15kr for 2 kg.

Tunfisk koster vel 2-3kr boksen av de billigste.

 

Osv.

 

225kr i uken er mer en nok for å holde noenlunde variert kosthold. Eneste problemet blir å få i seg kjøtt/fisk, men grønnsaker er ofte billig. Ofte kan man få fiskeboller/kaker billig.

Endret av PgUp
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Billig mat. Invester halvparten i bønner og resten i ris.

 

Eller enda bedre; bruk halvparten på bønner og ris, og resten på grønnsaker. Hvis du klarer å spise opp alt på en uke er du god!

 

Edit: Sleng på en pakke egg for aminosyrer og "kjøtthet" så er du trygg og.

Endret av w.andreassen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er man dum når man kjøper kneip? Brød er jo vanlig å spise hver dag. Jeg hadde ikke klart meg med 225 kroner i uke ihvertfall, sist gang jeg kjøpte kina mat så brukte jeg nesten 225 kroner...

 

- Man er ikke dum bare fordi man kjøper kneipp, men hvis planen er å ha et fullverdig kosthold for en billig penge, så er ikke kneipp og pålegg veien å gå, verken ernæringsmessig eller prismessig...

 

- Ja de fleste spiser nok brød hver dag, men det handler nok mye om at det er praktisk og en vane. Antageligvis ville folkehelsen hatt endel å hente på å redusere inntak av siktet hvetemel.

 

- Det eneste alternativet til kneipp er ikke "kinamat". :p Leste du det jeg skrev tidligere her, om varer som kikerter, billige grønnsaker og havregryn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Herregud som du tuller nå. Jeg har ikke sammenlignet kneip med kinamat. Jeg sa at sist gang jeg kjøpte kinamat så brukte jeg nesten like mye. Les kommentarer før du svarer på dem ;)

Denne tråden er så dum som den kan være, like greit at den blir slettet...

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...