Gå til innhold

Den store syklister-i-trafikken-tråden


SeaLion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det verste er at jeg nesten lot meg provosere av det. Men så tenkte jeg at sånne stakkarslige mennesker som Bond007, bare skal få lov til å kaste bort masse energi på å irritere seg over andre. 

 

Jeg var hos frisøren for noen uker siden hvor jeg kom til å diskutere et veiprosjekt som er i gang i kommunen der jeg bor.Man kan si at det er et noe omstridt veiprosjekt, hvor de gjør veien bredere og dermed gi plass til syklister og fortau på begge sider. Skapt masse frustrasjon på grunn av dårlig håndtering fra kommunen sin side osv, bla bla bla. Under klippen, så kom vi til å diskutere dette prosjektet, hvor da frisøren klarer å lire av seg at "hvis hun ser en syklist i veibanen nå, så skal hun gledelig mose den jævlen ned i asfalten". Det var ikke måte på hvordan hun hisset seg opp og kom med masse forskjellige metoder til hvordan hun skulle ta disse syklistene, hvis de skulle finne på å sykle i veien og ikke på sykkelfeltet. Skal nevnes at fartsgrensen er heftige 50km/t. Fant ut at det var like greit å ikke si at jeg sykler selv. Heldigvis sykler jeg på en stisykkel med mye demping og breie dekk, så jeg trenger ikke sykle i veibanen. Men dog  :huh:

 

Hva folk klarer å bruke energi på, helt utrolig! 

Lenke til kommentar

Det verste er at jeg nesten lot meg provosere av det. Men så tenkte jeg at sånne stakkarslige mennesker som Bond007, bare skal få lov til å kaste bort masse energi på å irritere seg over andre. 

 

Jeg var hos frisøren for noen uker siden hvor jeg kom til å diskutere et veiprosjekt som er i gang i kommunen der jeg bor.Man kan si at det er et noe omstridt veiprosjekt, hvor de gjør veien bredere og dermed gi plass til syklister og fortau på begge sider. Skapt masse frustrasjon på grunn av dårlig håndtering fra kommunen sin side osv, bla bla bla. Under klippen, så kom vi til å diskutere dette prosjektet, hvor da frisøren klarer å lire av seg at "hvis hun ser en syklist i veibanen nå, så skal hun gledelig mose den jævlen ned i asfalten". Det var ikke måte på hvordan hun hisset seg opp og kom med masse forskjellige metoder til hvordan hun skulle ta disse syklistene, hvis de skulle finne på å sykle i veien og ikke på sykkelfeltet. Skal nevnes at fartsgrensen er heftige 50km/t. Fant ut at det var like greit å ikke si at jeg sykler selv. Heldigvis sykler jeg på en stisykkel med mye demping og breie dekk, så jeg trenger ikke sykle i veibanen. Men dog  :huh:

 

Hva folk klarer å bruke energi på, helt utrolig! 

 

Ja, det er ganske forunderlig hvor ekstremt hissige enkelte blir med tanke på syklister og forsåvidt også fotgjengere. Direkte trusler om vold og drap er liksom greit. Jeg ser nesten aldri myke trafikanter true med liknende ovenfor bilister. Det er så vanlig at det ikke virker som folk tenker over det, fikk selv en advarsel på forumet fordi jeg påpekte at noen kom med trusler mot meg i en tråd der de sa de med glede skulle kjøre meg ned. Det illustrerer litt hvor vant folk er til slikt. Er det noe med å kjøre vil som gjør folk ekstra hissige?

 

AtW

Lenke til kommentar

Ref nylig diskusjon om syklister I veibanen.

 

Her er fasiten på hvordan håndtere idiotiske syklister som våger seg til å bruke veibanen...se og lær :)

 

Og for å holde oss på samme nivå, her er syklistens revansje (husk: syklister kan bruke smale luker og har ikke regnummerskilt):

 

Lenke til kommentar

Ja, aggresjonen går begge veier.  Det som er tragisk når denne aggresjonen går over I fysisk vold og man påfører hverandre matrielle skader og enda verre...skader den andre parten. Det er enkelt å finne eksempler på dette på Youtube så det er dessverre ganske vanlig.

 

Det jeg undres mest på er vedkommende bilist I videoen jeg postet...er han like rabiat I andre hverdagslige situasjoner, eller er det kun bilist/syklist situasjonen som gjør at han fullstendig mister hodet?

Endret av Bond007
Lenke til kommentar

Biler som stopper eller svinger inn i sykkelfeltet uten å ense noe er ikke uvanlig. Mange bilister har tydeligvis ikke respekt for at sykkelfeltet regnes som et eget felt, og at regler for vikeplikt ved feltskifte faktisk gjelder. En klassiker er jo at en bilist nesten uten forvarsel vrenger inn i et sykkelfelt og bråbremser, uten å sjekke om det er klart. Har opplevd den der mer enn en gang. Det jeg gjør da er å stoppe, banke hardt på ruta og si hva jeg mener om slik oppførsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han oppfører seg jo som en komplett idiot han syklisten da. 

 

Gjør han? Oppførelsen fra sjåføren er jo modus operandi, "jeg skal bare", og det er liksom greit, når folk ikke engang har skam nok til å rask rette feilen når det blir påpekt at de driver med lovbrudd, så skjønner jeg godt at han begynner å kjefte.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Han oppfører seg jo som en komplett idiot han syklisten da. 

 

Gjør han? Oppførelsen fra sjåføren er jo modus operandi, "jeg skal bare", og det er liksom greit, når folk ikke engang har skam nok til å rask rette feilen når det blir påpekt at de driver med lovbrudd, så skjønner jeg godt at han begynner å kjefte.

 

AtW

 

https://www.youtube.com/watch?v=NotmSwWBBlY samme her? begynne å sparke i bilen vet du, da er du gal.. fy faen glad det ikke var merca mi han sparka i.

Lenke til kommentar

 

Han oppfører seg jo som en komplett idiot han syklisten da.

 

Gjør han? Oppførelsen fra sjåføren er jo modus operandi, "jeg skal bare", og det er liksom greit, når folk ikke engang har skam nok til å rask rette feilen når det blir påpekt at de driver med lovbrudd, så skjønner jeg godt at han begynner å kjefte.

 

AtW

 

Jeg foreslår at du sjekker youtube-kanalen til den aktuelle syklisten.

Du vil fort oppdage at han er en kronidiot.

Lenke til kommentar

 

 

Han oppfører seg jo som en komplett idiot han syklisten da.

 

Gjør han? Oppførelsen fra sjåføren er jo modus operandi, "jeg skal bare", og det er liksom greit, når folk ikke engang har skam nok til å rask rette feilen når det blir påpekt at de driver med lovbrudd, så skjønner jeg godt at han begynner å kjefte.

 

AtW

 

Jeg foreslår at du sjekker youtube-kanalen til den aktuelle syklisten.

Du vil fort oppdage at han er en kronidiot.

 

 

Det er mulig, men jeg kommenterte videoen spesifikt, aner ikke hvem fyren er og hvor idiot han er.

 

AtW

Lenke til kommentar

Godt mulig. Men den bilen har absolutt ingenting på en ren sykkelvei å gjøre.

 Joda, mange idioter på sykkel. Men det er det pokker meg også blant bilister. Og eieren av Mercedes'en er en av dem.

Det aktuelle stedet finnes det gode grunner til å kjøre bil, særlig siden det er parkeringsplasser for servicebilene tilhørende en av båtforeningene innover veien der, og det er den eneste måten å få gjort nødvendig varetransport til båtene som ligger langs bryggene.

 

Tar jeg ikke helt feil er det også teknisk mulig å komme seg inn dit med bil uten å kjøre inn forbi noe skilt som viser at det er gang- og sykkelvei, men dette er jeg altså ikke helt sikker på.

Lenke til kommentar
Det aktuelle stedet finnes det gode grunner til å kjøre bil, særlig siden det er parkeringsplasser for servicebilene tilhørende en av båtforeningene innover veien der, og det er den eneste måten å få gjort nødvendig varetransport til båtene som ligger langs bryggene.

 

Tar jeg ikke helt feil er det også teknisk mulig å komme seg inn dit med bil uten å kjøre inn forbi noe skilt som viser at det er gang- og sykkelvei, men dette er jeg altså ikke helt sikker på.

Jeg vet også godt hvor det er, har syklet forbi der mange ganger. Biler har ingenting på en sykkelvei å gjøre, ferdig med saken. Da får båtforeningen ordne seg på andre måter.

Lenke til kommentar

 

Det aktuelle stedet finnes det gode grunner til å kjøre bil, særlig siden det er parkeringsplasser for servicebilene tilhørende en av båtforeningene innover veien der, og det er den eneste måten å få gjort nødvendig varetransport til båtene som ligger langs bryggene.

 

Tar jeg ikke helt feil er det også teknisk mulig å komme seg inn dit med bil uten å kjøre inn forbi noe skilt som viser at det er gang- og sykkelvei, men dette er jeg altså ikke helt sikker på.

Jeg vet også godt hvor det er, har syklet forbi der mange ganger. Biler har ingenting på en sykkelvei å gjøre, ferdig med saken. Da får båtforeningen ordne seg på andre måter.

 

Her bør heller kommunen ordne seg på andre måter, det har vært tillatt å kjøre bil der inntil relativt nylig.

Båtforeningene på stedet ble etablert allerede før E18 ble etablert der, og har altså hatt dette som transportvei i mange år.

Lenke til kommentar

 

 

Det aktuelle stedet finnes det gode grunner til å kjøre bil, særlig siden det er parkeringsplasser for servicebilene tilhørende en av båtforeningene innover veien der, og det er den eneste måten å få gjort nødvendig varetransport til båtene som ligger langs bryggene.

 

Tar jeg ikke helt feil er det også teknisk mulig å komme seg inn dit med bil uten å kjøre inn forbi noe skilt som viser at det er gang- og sykkelvei, men dette er jeg altså ikke helt sikker på.

Jeg vet også godt hvor det er, har syklet forbi der mange ganger. Biler har ingenting på en sykkelvei å gjøre, ferdig med saken. Da får båtforeningen ordne seg på andre måter.

 

Her bør heller kommunen ordne seg på andre måter, det har vært tillatt å kjøre bil der inntil relativt nylig.

Båtforeningene på stedet ble etablert allerede før E18 ble etablert der, og har altså hatt dette som transportvei i mange år.

 

 

Synd for de, da får de opprette en egen tilkomstvei, det er ikke bare å ta seg til rette og kjøre ulovlig, og om du gjør det, så bør tåle at folk konfronterer deg også.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...