Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er det en skam å være overvektig?


Gjest Bruker-292501

Anbefalte innlegg

 

Dette er løsninger som knapt funker for noen. Alle mennesker i Norge i dag vet alt dette, og likevel finnes det tjukke folk.

 

 

Really? Atkins-diett, Lindberg-kur, "supermat", slankepiller, vidunderutstyr som gjør at kiloene bare renner av mens man sitter i sofaen - at vrøvl som dette selger sier meg at folk ikke vet en dritt om kosthold, energiregnskap og aktivitet.

 

Right. Prøv å plutselig gå noen dager uten, så merker du avhengigheten.

 

Som jeg har skrevet to ganger nå, så har jeg prøvd med og uten sukker.

 

PS. Jeg er ikke overvektig, og forsvarer ikke overvekt. Men diskuterer mot påstanden om at livet blir mindre toalett hvis man kutter ut usunn mat.

 

Hvis du ikke er overvektig så telles du heller ikke blant de jeg henviste til. Ingenting blir lettere, bokstavelig talt, med overflødige kilo på kroppen.

 

Dette er løsninger som knapt funker for noen. Alle mennesker i Norge i dag vet alt dette, og likevel finnes det tjukke folk.

 

 

Really? Atkins-diett, Lindberg-kur, "supermat", slankepiller, vidunderutstyr som gjør at kiloene bare renner av mens man sitter i sofaen - at vrøvl som dette selger sier meg at folk ikke vet en dritt om kosthold, energiregnskap og aktivitet.

Godt poeng. Folk lures trill rundt(til å bli trill runde) av liksomsunn mat i butikkene i tillegg til bullshit slankemetoder og piller. Og når det ikke funker blir det legen som deler ut lykkepiller med ytterligere vektøkning som bivirkning.

Du har helt rett i at det er et samfunnsproblem og må håndteres deretter. Samtidig må den enkelte ta ansvar for seg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Psykiske problemer vil selvsagt komplisere bildet, men likefullt er det snakk om innstilling og holdning. Det som hvertfall ikke hjelper er forståsegpåere som bare sier stakkars deg.

 

Nei, det kreves i mange tilfeller profesjonell bistand fra helsevesenet (igjen, på samme måte som for benbrudd), og vi burde som samfunn dyrke frem et miljø hvor det fasiliteres å gå til det skrittet og søke hjelp - ikke dyrke frem et miljø hvor man blir hetset og hundset som en udugelig latsabb.

 

Man kommer ikke inn på ortopedisk avdeling og oppfordrer til løkkefotball med vage hentydninger om at "det handler om innstilling" når pasienter velger å bli liggende.

 

Det er ikke sammenlignbart. De som er på ortopedisk er der fordi de er SKADET eller har en sykdom som gjør at de trenger hjelp.. Er du feit er du ikke skadet eller syk. Prøv igjen.

Lenke til kommentar

Når det gjelder sunn mat og vond mat og greier.. WTF?


Sunn mat er DIGG! Tenk deg lapskaus, pasta med salat, PASTASALAT, SALAT (OM NOM NOM NOM NOM), grøøøønnsaker, omg er det noe som er like digg som perfekt stekte grønnsaker, når de ikke er helt mushy men har den lille 'crunchen' igjen?? Laks med agurksalat og ett par poteter? GÅ TA BANEN, har du villaks så blir det til og med ett stort festmåltid!

Folk som sier at sunn mat er vondt vet ingenting om matlaging. Selv min 10år lillesøster RENGJØR tallerknen sin med grønnsaker.

Det som er vondt er hurtigmat som frossenpizza, rett i koppen, hermetisk spagetti og hermetisk lapskaus (!!!!!!!WHY!!!!!). Ikke nok med at det smaker vondt men det er fryktelig usunt for deg.

Godteri går fint i moderasjoner. Så lenge jeg slipper å gafle det i meg så bryr jeg meg ikke, hahah, det er heller ikke den lille ekstra posen med gummigodt i uka som gjør deg sykt overvektig heller.

 

Edit: Glemte å nevne at dette også er en stor grunn til hvorfor folk fortsetter å være overvektige. Den usunne maten inneholder stoffer for å gjøre deg avhengig av den. Den største synderen; SALT. Seriøst. Hurtigmat er det spesielt masse av salt i for å få maten til å faktisk smake godt. Så neste gang du skal til å rekke deg etter grandisen i frysedisken så husk på dette: du kan lage din egen som smaker bedre og som er bedre for din kropp.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Når det gjelder sunn mat og vond mat og greier.. WTF?

 

 

Sunn mat er DIGG! Tenk deg lapskaus, pasta med salat, PASTASALAT, SALAT (OM NOM NOM NOM NOM), grøøøønnsaker, omg er det noe som er like digg som perfekt stekte grønnsaker, når de ikke er helt mushy men har den lille 'crunchen' igjen?? Laks med agurksalat og ett par poteter? GÅ TA BANEN, har du villaks så blir det til og med ett stort festmåltid!

 

Folk som sier at sunn mat er vondt vet ingenting om matlaging. Selv min 10år lillesøster RENGJØR tallerknen sin med grønnsaker.

 

Det som er vondt er hurtigmat som frossenpizza, rett i koppen, hermetisk spagetti og hermetisk lapskaus (!!!!!!!WHY!!!!!). Ikke nok med at det smaker vondt men det er fryktelig usunt for deg.

 

Godteri går fint i moderasjoner. Så lenge jeg slipper å gafle det i meg så bryr jeg meg ikke, hahah, det er heller ikke den lille ekstra posen med gummigodt i uka som gjør deg sykt overvektig heller.

Nå er du bare lost, hurtigmat er ikke vondt. Hva er det som får deg til å tro at alt sunt er godt og alt usunt smaker dritt? Nei du er på ville spor...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Det er ikke sammenlignbart. De som er på ortopedisk er der fordi de er SKADET eller har en sykdom som gjør at de trenger hjelp.. Er du feit er du ikke skadet eller syk. Prøv igjen.

Er man for feit er man syk og kan bli skadet

 


 
Lenke til kommentar

Når det gjelder sunn mat og vond mat og greier.. WTF?

 

 

Sunn mat er DIGG! Tenk deg lapskaus, pasta med salat, PASTASALAT, SALAT (OM NOM NOM NOM NOM), grøøøønnsaker, omg er det noe som er like digg som perfekt stekte grønnsaker, når de ikke er helt mushy men har den lille 'crunchen' igjen?? Laks med agurksalat og ett par poteter? GÅ TA BANEN, har du villaks så blir det til og med ett stort festmåltid!

 

Folk som sier at sunn mat er vondt vet ingenting om matlaging.

Hvis du er så glad i sunn mat, hvordan klarte du å bli så alt for tynn?

 

At jeg ikke kan lage mat vil jeg ha meg frabedt. Jeg er en formidabel kokk. Jeg lager mye bedre mat enn de fleste andre.

 

Rart at du som hadde så forståelse for at det var vanskelig å gå opp i vekt plutselig gjør narr av noen som ikke får i seg vanlig mat, som tross alt er årsaken til at folk ikke går opp i vekt.

 

 

 

omg er det noe som er like digg som perfekt stekte grønnsaker,

Ja, sjokolademelk, rosinboller, saftig marinert kylling, egentlig det meste er bedre enn grønnsaker. Ha litt respekt for at folk er forskjellige.

 

 

 

Edit: Glemte å nevne at dette også er en stor grunn til hvorfor folk fortsetter å være overvektige. Den usunne maten inneholder stoffer for å gjøre deg avhengig av den. Den største synderen; SALT. Seriøst. Hurtigmat er det spesielt masse av salt i for å få maten til å faktisk smake godt. Så neste gang du skal til å rekke deg etter grandisen i frysedisken så husk på dette: du kan lage din egen som smaker bedre og som er bedre for din kropp.
Jeg er ikke overvektig. Og spiser heller ikke mye grandis, ettersom den smaker vondt og er usunn. Skal jeg ha noe usunt bør det smake godt. Endret av Emancipate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når det gjelder sunn mat og vond mat og greier.. WTF?

 

 

Sunn mat er DIGG! Tenk deg lapskaus, pasta med salat, PASTASALAT, SALAT (OM NOM NOM NOM NOM), grøøøønnsaker, omg er det noe som er like digg som perfekt stekte grønnsaker, når de ikke er helt mushy men har den lille 'crunchen' igjen?? Laks med agurksalat og ett par poteter? GÅ TA BANEN, har du villaks så blir det til og med ett stort festmåltid!

 

Folk som sier at sunn mat er vondt vet ingenting om matlaging. Selv min 10år lillesøster RENGJØR tallerknen sin med grønnsaker.

 

Det som er vondt er hurtigmat som frossenpizza, rett i koppen, hermetisk spagetti og hermetisk lapskaus (!!!!!!!WHY!!!!!). Ikke nok med at det smaker vondt men det er fryktelig usunt for deg.

 

Godteri går fint i moderasjoner. Så lenge jeg slipper å gafle det i meg så bryr jeg meg ikke, hahah, det er heller ikke den lille ekstra posen med gummigodt i uka som gjør deg sykt overvektig heller.

Nå er du bare lost, hurtigmat er ikke vondt. Hva er det som får deg til å tro at alt sunt er godt og alt usunt smaker dritt? Nei du er på ville spor...

 

Jo! Jeg syns det smaker vondt, og de fleste jeg kjenner er helt enig. Som jeg sa; avhengighet. Men her er hvorfor du burde holde deg unna drittmat..:

Da jeg var yngre (117 17 -18 år gammel, ikke 117 :p) var jeg glad i hurtigmat og spiste det titt og ofte (selv om jeg veide rundt 40 kilo på den tiden, I liked me some salt, lol) men følte meg jævla crappy og så ganske crappy ut. Fikk også masse kviser, jeg som fikk en kvise kanskje to ganger i året før da!

Så skjedde noe i livet mitt. Jeg ble glad i å lage mat, og jeg likte å tilberede alt mulig, ''Grønnsaker er kjempegodt og kjempeenkelt å lage'', fant jeg ut av, og ''herregud jeg må ha mer grønnsaker i den retten neste gang!'' fordi det var SÅ godt. Ikke bare nok med at det smakte godt, men jeg begynte å FØLE MEG BEDRE. Huden min klarnet igjen og jeg fikk tilbake porselenshuden min, humøret mitt ble mer stabilt, jeg ble gladere, tenk deg, jeg var GLAD, for første gang i mitt liv var jeg faktisk lykkelig, og jeg kunne se på meg selv og si ''Du er vakker!''.

 

Jeg sier ikke at hvis du spiser sunt så blir du automatisk lykkeligere, men du er faktisk hva du spiser. Spiser du dritt vil du føle deg som dritt, og hva hjelper det når du skal prøve å for eksempel gå ned i vekt? Ja, du kan fortsette å spise dritt hvis du vil du og gå ned i vekt, ikke no problem, bare å minske porsjonene dine og sånt. Men ikke tro at du er sunn, selv hvis du klarer å gå ned. Det å være tynn er ikke det samme som sunn. Har du lyst til å være SUNN så spis god, sunn mat som nærer både din fysiske kropp og din psykiske helse.

 

Sier på ingen måte at jeg ikke spiser dritt noensinne, jeg spiser kanskje en kebab en sjelden gang og jeg eeeeelsker sjokolade og spiser litt av det nesten daglig faktisk, og hey en hamburger på MAX innimellom er DRITDIGG (har dere prøvd luksusshaken deres? den er to diiiieeee for, men jeg klarer bare sånn halvparten før jeg føler meg sjuk, lol), men jeg spiser til vanlig relativt ok fordi jeg bryr meg om kroppen min OG min psykiske helse (grønnsaker, kjøtt og karbohydrater ved hver middag, frokost, lunsj og småspising varierer).

 

Edit: I tillegg vil du kunne spise mye mye mye mer av den sunne maten enn den usunne maten, så det å spise SUNT er faktisk veldig viktig hvis man prøver å gå ned i vekt. Poenget er ikke at du skal sulte deg selv til idealvekta.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når det gjelder sunn mat og vond mat og greier.. WTF?

 

 

Sunn mat er DIGG! Tenk deg lapskaus, pasta med salat, PASTASALAT, SALAT (OM NOM NOM NOM NOM), grøøøønnsaker, omg er det noe som er like digg som perfekt stekte grønnsaker, når de ikke er helt mushy men har den lille 'crunchen' igjen?? Laks med agurksalat og ett par poteter? GÅ TA BANEN, har du villaks så blir det til og med ett stort festmåltid!

 

Folk som sier at sunn mat er vondt vet ingenting om matlaging.

Hvis du er så glad i sunn mat, hvordan klarte du å bli så alt for tynn?

 

At jeg ikke kan lage mat vil jeg ha meg frabedt. Jeg er en formidabel kokk. Jeg lager mye bedre mat enn de fleste andre.

 

Rart at du som hadde så forståelse for at det var vanskelig å gå opp i vekt plutselig gjør narr av noen som ikke får i seg vanlig mat, som tross alt er årsaken til at folk ikke går opp i vekt.

 

 

omg er det noe som er like digg som perfekt stekte grønnsaker,

Ja, sjokolademelk, rosinboller, saftig marinert kylling, egentlig det meste er bedre enn grønnsaker. Ha litt respekt for at folk er forskjellige.

 

 

 

Edit: Glemte å nevne at dette også er en stor grunn til hvorfor folk fortsetter å være overvektige. Den usunne maten inneholder stoffer for å gjøre deg avhengig av den. Den største synderen; SALT. Seriøst. Hurtigmat er det spesielt masse av salt i for å få maten til å faktisk smake godt. Så neste gang du skal til å rekke deg etter grandisen i frysedisken så husk på dette: du kan lage din egen som smaker bedre og som er bedre for din kropp.
Jeg er ikke overvektig. Og spiser heller ikke mye grandis, ettersom den smaker vondt og er usunn. Skal jeg ha noe usunt bør det smake godt.

 

''Hvis du er så glad i sunn mat, hvordan klarte du å bli så alt for tynn?''

 

Hørt om spiseforstyrrelser? Nok om person kanskje? Enig? Flott.

 

''At jeg ikke kan lage mat vil jeg ha meg frabedt. Jeg er en formidabel kokk. Jeg lager mye bedre mat enn de fleste andre.

 

Rart at du som hadde så forståelse for at det var vanskelig å gå opp i vekt plutselig gjør narr av noen som ikke får i seg vanlig mat, som tross alt er årsaken til at folk ikke går opp i vekt.''

 

Hadde du vært flink så kunne du fått hvem som helst til å like maten din. Jeg har nesten lyst til å invitere deg over på middag, men bare nesten.

Jeg har full forståelse for folk som IKKE KLARER å få det i seg, å få ord lagt i munnen min vil jeg ha meg frabedt.

 

''Ja, sjokolademelk, rosinboller, saftig marinert kylling, egentlig det meste er bedre enn grønnsaker. Ha litt respekt for at folk er forskjellige.''

Sjokolademelk elsker jeg også, kylling er heaven (spesielt med ovnsbakte grønnsaker til, omg), rosinboller er MEH, men det er fordi jeg ikke liker rosiner.

 

''Jeg er ikke overvektig. Og spiser heller ikke mye grandis, ettersom den smaker vondt og er usunn. Skal jeg ha noe usunt bør det smake godt.''

 

Det var ikke rettet til deg, men der ser du, vi er til og med enige, for jeg har aldri sagt at jeg ikke liker usunne ting overhode.

Lenke til kommentar

Godt poeng. Folk lures trill rundt(til å bli trill runde) av liksomsunn mat i butikkene i tillegg til bullshit slankemetoder og piller. Og når det ikke funker blir det legen som deler ut lykkepiller med ytterligere vektøkning som bivirkning.

Du har helt rett i at det er et samfunnsproblem og må håndteres deretter. Samtidig må den enkelte ta ansvar for seg selv.

Du glemte de som tar magesekkoperasjoner. Det er ekstremt det. Snakk om å ødelegge seg uten mulighet for å kunne snu.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Godt poeng. Folk lures trill rundt(til å bli trill runde) av liksomsunn mat i butikkene i tillegg til bullshit slankemetoder og piller. Og når det ikke funker blir det legen som deler ut lykkepiller med ytterligere vektøkning som bivirkning.

Du har helt rett i at det er et samfunnsproblem og må håndteres deretter. Samtidig må den enkelte ta ansvar for seg selv.

Du glemte de som tar magesekkoperasjoner. Det er ekstremt det. Snakk om å ødelegge seg uten mulighet for å kunne snu.

 

Er bare folk som tar en dårlig snarvei det, magesekken vil utvide/skrumpe seg inn av seg selv basert på hvor mye man spiser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Godt poeng. Folk lures trill rundt(til å bli trill runde) av liksomsunn mat i butikkene i tillegg til bullshit slankemetoder og piller. Og når det ikke funker blir det legen som deler ut lykkepiller med ytterligere vektøkning som bivirkning.

Du har helt rett i at det er et samfunnsproblem og må håndteres deretter. Samtidig må den enkelte ta ansvar for seg selv.

Du glemte de som tar magesekkoperasjoner. Det er ekstremt det. Snakk om å ødelegge seg uten mulighet for å kunne snu.

 

Man ødelegger ikke seg

 

 

 

 

Godt poeng. Folk lures trill rundt(til å bli trill runde) av liksomsunn mat i butikkene i tillegg til bullshit slankemetoder og piller. Og når det ikke funker blir det legen som deler ut lykkepiller med ytterligere vektøkning som bivirkning.

Du har helt rett i at det er et samfunnsproblem og må håndteres deretter. Samtidig må den enkelte ta ansvar for seg selv.

Du glemte de som tar magesekkoperasjoner. Det er ekstremt det. Snakk om å ødelegge seg uten mulighet for å kunne snu.

 

Er bare folk som tar en dårlig snarvei det, magesekken vil utvide/skrumpe seg inn av seg selv basert på hvor mye man spiser.

 

Ikke om man holder seg til måte

Lenke til kommentar

Jo! Jeg syns det smaker vondt, og de fleste jeg kjenner er helt enig. Som jeg sa; avhengighet. Men her er hvorfor du burde holde deg unna drittmat..:

Da jeg var yngre (117 17 -18 år gammel, ikke 117 :p) var jeg glad i hurtigmat og spiste det titt og ofte (selv om jeg veide rundt 40 kilo på den tiden, I liked me some salt, lol) men følte meg jævla crappy og så ganske crappy ut. Fikk også masse kviser, jeg som fikk en kvise kanskje to ganger i året før da!

Så skjedde noe i livet mitt. Jeg ble glad i å lage mat, og jeg likte å tilberede alt mulig, ''Grønnsaker er kjempegodt og kjempeenkelt å lage'', fant jeg ut av, og ''herregud jeg må ha mer grønnsaker i den retten neste gang!'' fordi det var SÅ godt. Ikke bare nok med at det smakte godt, men jeg begynte å FØLE MEG BEDRE. Huden min klarnet igjen og jeg fikk tilbake porselenshuden min, humøret mitt ble mer stabilt, jeg ble gladere, tenk deg, jeg var GLAD, for første gang i mitt liv var jeg faktisk lykkelig, og jeg kunne se på meg selv og si ''Du er vakker!''.

 

Jeg sier ikke at hvis du spiser sunt så blir du automatisk lykkeligere, men du er faktisk hva du spiser. Spiser du dritt vil du føle deg som dritt, og hva hjelper det når du skal prøve å for eksempel gå ned i vekt? Ja, du kan fortsette å spise dritt hvis du vil du og gå ned i vekt, ikke no problem, bare å minske porsjonene dine og sånt. Men ikke tro at du er sunn, selv hvis du klarer å gå ned. Det å være tynn er ikke det samme som sunn. Har du lyst til å være SUNN så spis god, sunn mat som nærer både din fysiske kropp og din psykiske helse.

 

Sier på ingen måte at jeg ikke spiser dritt noensinne, jeg spiser kanskje en kebab en sjelden gang og jeg eeeeelsker sjokolade og spiser litt av det nesten daglig faktisk, og hey en hamburger på MAX innimellom er DRITDIGG (har dere prøvd luksusshaken deres? den er to diiiieeee for, men jeg klarer bare sånn halvparten før jeg føler meg sjuk, lol), men jeg spiser til vanlig relativt ok fordi jeg bryr meg om kroppen min OG min psykiske helse (grønnsaker, kjøtt og karbohydrater ved hver middag, frokost, lunsj og småspising varierer).

 

 

 

Edit: I tillegg vil du kunne spise mye mye mye mer av den sunne maten enn den usunne maten, så det å spise SUNT er faktisk veldig viktig hvis man prøver å gå ned i vekt. Poenget er ikke at du skal sulte deg selv til idealvekta.

 

Jeg har blitt veldig glad i kylling og grønnsaker, spesielt brokkoli. Det er veldig godt å steke en kyllingfilet, med diverse krydder, lage en god bretagne saus, og koke opp masse grønnsaker, og litt ris. Jeg fant ut på Søndag at jeg har gått ned ca 10-13 kilo, og veier nå rundt 103kg. Så jeg er på god vei nedover. Jeg har vært i godt humør siden jeg fant ut at jeg har gått ned i vekt, er er bare enda mer motivert.

Det som fungerer for meg for å gå ned i vekt er dette:

  • Spise mindre og oftere
  • Ikke lag mye middag
  • Hold deg til en porsjon
  • Ingen dessert
  • Spis kun 2 brødskiver til frokost og lunsj
  • Dropp kveldsmaten
  • Er du fortsatt sulten etter å ha kun spist 2 brødskiver eller kun en porsjon middag, IKKE spis noe ekstra, kroppen vender seg fort til å få mindre mat enn det den er vandt til
  • Brus og godteri kun i helgene
  • Spis godteri/drikk brus i moderate mengder i helgene.
  • Ikke drikk 2 1.5L med brus på én dag
  • Ikke spis en hel sjokoladeplate, del heller den opp i fire, og fordel de fire bitene på 2 helger
  • Hvis du er småsulten, spis et eple eller en banan
  • Bytt ut  søt godteri med f.eks bringebær eller annen søt frukt, jeg syns selv at bringebær smaker MYE bedre enn all slags annet søtt, salt og fett godteri.
  • Spis også frukt og bær i moderate mengder da de innholder også endel sukker
  • Drikk vann på hverdagene
  • Gå en tur hver dag, min 30 min med masse oppoverbakker, man forbrenner mye mer å gå oppover enn på flata
  • Kos deg på turen, ta med litt frukt, litt kjeks, vann/saft. Gåturen skal IKKE være et ork, men en rutine, noe du gleder deg til. Etterhvert så kommer man til å tenke; "På tide med en gåtur, jeg kan ikke gå glipp av gåturen i dag".
  • Hvis det er noe "viktig" på TV som du MÅ se på, når du har planlagt gåtur, dropp det programmet, og sett den heller på opptak om du har mulighet.
  • Ha gåturen til et fast tidspunkt hver dag, da er det lettere for at den blir en rutine etterhvert.
  • Å komme seg ut og i bevegelse er underverker for psyken, jeg har fått mye mindre angst og uro etter at jeg har kommet meg mye mer ut.
  • Hvis du er av den sosiale typen, så er det sikkert en eller annen gå/trim-gruppe i nærmiljøet.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

 

Nå er du bare lost, hurtigmat er ikke vondt. Hva er det som får deg til å tro at alt sunt er godt og alt usunt smaker dritt? Nei du er på ville spor...

 

Men vi kan være enig i at hjemmelagd laksemiddag/kjøttkaker er bedre enn en frossen pizza? Personlig blir jeg kvalm og generelt dårlig om jeg spiser usunn mat i flere dager, proppet full i E-stoffer og det gasser ut konstant (hehe). 

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

 

 

Nå er du bare lost, hurtigmat er ikke vondt. Hva er det som får deg til å tro at alt sunt er godt og alt usunt smaker dritt? Nei du er på ville spor...

 

Men vi kan være enig i at hjemmelagd laks/kjøttkaker er bedre enn en frossen pizza? Personlig blir jeg kvalm og generelt dårlig om jeg spiser usunn mat i flere dager, proppet full i E-stoffer og det gasser ut konstant (hehe). 

 

Lager noen ganger pasta og laks med brodern (fullkornspasta), elsker det!. Og når jeg lager skikkelige middager istedenfor frossenpizza, mikromat o.l. Så merker jeg at jeg nyter maten mye mer, det smaker så himla mye bedre. Og jeg mikromat og frossenpizzaer seg ikke alltid så veldig delikat ut heller, ser nesten ut som dyremat som man får på boks.

Men hvis jeg er veldig sliten, så er frossenpizza eller mikromat et greit alternativ. Det er bare i fjor som jeg begynt å lage skikkelig mat, det tar til og med i noen tilfeller kortere tid en å steke en frossen pizza (<25 min, forvarme ovn 10 min, steke pizza 15 min). :D

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar

Hørt om spiseforstyrrelser? Nok om person kanskje? Enig? Flott.

 

Er spiseforstyrrelser forbeholdt de som er for tynn?

De som er for tynn har spiseforstyrrelser, mens de som er overvektig er bare lat?  

 

hm...  underlig perspektiv på medmennesker..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...