Gå til innhold

Vi tar tempen på The Gathering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg skulle likt om dere hadde målt decibel nivået i salen sånn for nysjerrighetens skyld. Med alle disse decibel-dustene kan det ikke være mye bra for helsa å tilbringe en uke der :)

Lenke til kommentar

Jeg skulle likt om dere hadde målt decibel nivået i salen sånn for nysjerrighetens skyld. Med alle disse decibel-dustene kan det ikke være mye bra for helsa å tilbringe en uke der :)

Obs: En enkel lydmåling gir egentlig ikke så mye. Lydkildene er avært varierte, og avhengig om scenen brukes til noe lydrelatert eller ei. Men aller mest så er hovedfrekvensene viktige i å avgjøre hvor mye det vil føles. Det er mest dype frekvenser, som hverken føles av ørene eller skader hørselen like mye.

 

Men vil nok kunne slå tungt inn på et lydmeter. Disse er på den andre siden mye vanskeligere å "beskytte" seg mot (men skal som sagt mye mer for en basslyd å skade hørselen). Og anbefaler uansett ørepropper eller hørselvern. :)

 

Synes det var vesentlig mer stille i år vel og merke. Langt færre med anlegg. Og mest scenen som lagde bråket.

Men ja, selv om en dBa måling hadde vært fint, så vil det være vanskelig å si så fryktelig mye ut fra det. 

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Å være foreldre er det samme som å være bekymret.

TG deltagelse i seg selv er jeg ikke bekymret for, er mer at poden får i seg mat osv. :)

 

Ikke send med barnet ditt med mindre du er sikker på han/hun er i stand til å ta ansvar for slik selv, eller har med noen som passer på. Det er gode muligheter for å spise skikkelig mat, og det er gode muligheter for å drikke energidrikker til du kollapser på tastaturet ditt.

Lenke til kommentar

Logges det hvor mange ulykker eller lignende det skjer med TG?

Jeg ser ikke helt for meg at det å sitte hele påsken foran en maskin er så ekstremt sunt hvis du legger til at det fordøyes en del bokser med energidrikk hver dag og sin dose med junkfood. Har TG-folka noen tall på hvor mange som må ha hjelp av sykepersonell i eller annen grad?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

 

Jeg skulle likt om dere hadde målt decibel nivået i salen sånn for nysjerrighetens skyld. Med alle disse decibel-dustene kan det ikke være mye bra for helsa å tilbringe en uke der :)

Decibelduster?

 

 

Du vet, de som skrur volumet opp til maks, uten å avse en tanke på alle andre som sitter rundt og ikke er interessert i bråket ;)

 

@Andrull: Ja, du har noen gode poenger der. Jeg har ikke noen formening om hvordan det skulle bli målt, eller om det er mulig. Jeg så bare for meg at det er godt med støy, men nå har jeg aldri vært der heller, så jeg kan jo ta feil.

Lenke til kommentar

Ser frem til å være bekymret foreldre til en 15 åring neste år.

Ikke noe å bekymre seg for. Gutta mine på 13 og 11 ville gjerne dit, så da dro vi sammen for første gang i år. Det er noe av det flotteste jeg har vært med på selv om jeg ikke er interessert i data. Fantastisk atmosfære, trygge omgivelser, flott crew, hyggelige deltagere, supert organisert. Jeg tok med campingvogn for å ha et sted å trekke meg tilbake, men den ble stort sett brukt til å sove i. Mine barn er for små til å organisere seg selv mht soving og spising, derfor ble jeg med som deltager. Heldige meg!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Jeg skulle likt om dere hadde målt decibel nivået i salen sånn for nysjerrighetens skyld. Med alle disse decibel-dustene kan det ikke være mye bra for helsa å tilbringe en uke der :)

Obs: En enkel lydmåling gir egentlig ikke så mye. Lydkildene er avært varierte, og avhengig om scenen brukes til noe lydrelatert eller ei. Men aller mest så er hovedfrekvensene viktige i å avgjøre hvor mye det vil føles. Det er mest dype frekvenser, som hverken føles av ørene eller skader hørselen like mye.

 

Men vil nok kunne slå tungt inn på et lydmeter. Disse er på den andre siden mye vanskeligere å "beskytte" seg mot (men skal som sagt mye mer for en basslyd å skade hørselen). Og anbefaler uansett ørepropper eller hørselvern. :)

 

Synes det var vesentlig mer stille i år vel og merke. Langt færre med anlegg. Og mest scenen som lagde bråket.

Men ja, selv om en dBa måling hadde vært fint, så vil det være vanskelig å si så fryktelig mye ut fra det. 

Jeg synes lydnivået var nokså passe i år, utenom scenen! De skrudde bassen på 500% sånn at alle pcene hoppet og selv de støydempende hodetelefonene mine poppet fordi de vibrerte så mye. Alle sangene ble skurrete og hørtes elendige ut. Har hørt at de har gjort dette tidligere år også, men jeg ser ikke poenget. Kanskje de tenker "kidsa liker mye bass, la oss skru det opp til 11".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg skulle likt om dere hadde målt decibel nivået i salen sånn for nysjerrighetens skyld. Med alle disse decibel-dustene kan det ikke være mye bra for helsa å tilbringe en uke der :)

Obs: En enkel lydmåling gir egentlig ikke så mye. Lydkildene er avært varierte, og avhengig om scenen brukes til noe lydrelatert eller ei. Men aller mest så er hovedfrekvensene viktige i å avgjøre hvor mye det vil føles. Det er mest dype frekvenser, som hverken føles av ørene eller skader hørselen like mye.

 

Men vil nok kunne slå tungt inn på et lydmeter. Disse er på den andre siden mye vanskeligere å "beskytte" seg mot (men skal som sagt mye mer for en basslyd å skade hørselen). Og anbefaler uansett ørepropper eller hørselvern. :)

 

Synes det var vesentlig mer stille i år vel og merke. Langt færre med anlegg. Og mest scenen som lagde bråket.

Men ja, selv om en dBa måling hadde vært fint, så vil det være vanskelig å si så fryktelig mye ut fra det. 

Jeg synes lydnivået var nokså passe i år, utenom scenen! De skrudde bassen på 500% sånn at alle pcene hoppet og selv de støydempende hodetelefonene mine poppet fordi de vibrerte så mye. Alle sangene ble skurrete og hørtes elendige ut. Har hørt at de har gjort dette tidligere år også, men jeg ser ikke poenget. Kanskje de tenker "kidsa liker mye bass, la oss skru det opp til 11".

 

Jupp. Har noen passivt dempede fra Beyerdynamic, men funker ikke særlig bra. Prøvde hørselvern og aktivt dempede ørepropper fra Bose (QC20), og det funket derimot helt topp. Verste bassen ble dog absorbert via resten av kroppen uansett, så den kommer man ikke unna, men lyden ble ikke forvridd i alle fall. De små elementene og hørselvernet forhindret det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var noe meget kjent med maskinen på første side må jeg si. :D

 

TG var konge i år også, men er jeg den enste som er litt misfornøyd med hva scenen hadde å tilby? Ikke noe å si på konsertene (bortsett fra det idiotiske bassnivået), men resten var ganske mangelfullt sammenlignet med tidligere år synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Satt 2-3 rader fra senen, hadde med bose-dempe-sett.

De klarte ikke den heftigste bassen og sprakk opp i smell, satte på andre headsett og lyden på 100% , men kunne fortsatt ikke høre pcen.

Men det gjorde jo ikke noe, for jeg så ikke noe på skjermen uansett da den ristet så mye av bassen at jeg likså godt bare kunne stille meg for å se på showet.

 

Skulle remote-logge inn fra hotellet, fikk det ikke til da musa hoppet rundt fra bassen hehe .

 

Det var heftig trykk til tider når hørselsværene blåser av skallen av bassen og skjermen nesten velter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ser frem til å være bekymret foreldre til en 15 åring neste år.

Ikke noe å bekymre seg for. Gutta mine på 13 og 11 ville gjerne dit, så da dro vi sammen for første gang i år. Det er noe av det flotteste jeg har vært med på selv om jeg ikke er interessert i data. Fantastisk atmosfære, trygge omgivelser, flott crew, hyggelige deltagere, supert organisert. Jeg tok med campingvogn for å ha et sted å trekke meg tilbake, men den ble stort sett brukt til å sove i. Mine barn er for små til å organisere seg selv mht soving og spising, derfor ble jeg med som deltager. Heldige meg!

 

 

Ser faktisk for meg å bli med jeg og. Bor 30 minutter unna Hamar, og vil nok trekke hjem for å sove. Men jeg ser virkelig frem til å dele opplevelsen med ungene. Tipper det finnes flere 45 åringer som går på TG..hehe

Lenke til kommentar

Var noe meget kjent med maskinen på første side må jeg si. :D

 

TG var konge i år også, men er jeg den enste som er litt misfornøyd med hva scenen hadde å tilby? Ikke noe å si på konsertene (bortsett fra det idiotiske bassnivået), men resten var ganske mangelfullt sammenlignet med tidligere år synes jeg.

 

Jeg har selv vært på TG hvert år sida 2009 og TG15 er uten tvil det kjipeste TG jeg har vært på, men det var still epic. Veldig lite underholdning fra scena i år, savnet spesielt "fun and games" med Kim Daniel på kveldene. Må også si jeg er sjokkert over å ikke se Komplett på TG, de har jo vært der hvert år sida mitt første år, og der har det alltid vært mye leik og moro, noe som har vært veldig greit etter mange timer foran skjermen.

 

Til alle dere som klager på høyt lydnivå: Det finnes stillesoner i skipet. Ikke sett dere i partysona hvis dere ikke tåler litt lyd. Jeg satt selv på rad 32 med direkte sikt til scena og det var ikke annet enn awesome. Lydanleggene på TG er en del av sjarmen og atmosfæren. Hvis dere bare drar på TG for å sitte stuck foran skjermen i stillhet i 5 dager så kan dere like gjerne bli hjemme eller dra på Dreamhack istedenfor.

Lenke til kommentar

 

Jeg skulle likt om dere hadde målt decibel nivået i salen sånn for nysjerrighetens skyld. Med alle disse decibel-dustene kan det ikke være mye bra for helsa å tilbringe en uke der :)

 

Decibelduster?

Som en med tinnitus forstår jeg godt uttrykket. Hørselen tåler litt mindre enn det mange tror. Skaden min skjedde på en rave i '93.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...