Gå til innhold

Amerikanerne har kastet seg over Samsungs neste toppmobil


Anbefalte innlegg

Mek det er jo derfor man ikke lager metall mobiler, men de fleste er jo for dumme til å skjønne sånt, metall er ikke mer kvalitet og det at enkelte ser det som en plast leke viser jo litt hvor bortskjemte enkelte er, men hallo må jo tenke på statusen sin i venne gjengen så klart for metall holder jo for evig og alltid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Metall føles mye bedre å holde i. For meg teller iallfall det mye mer enn at den varer evig - har uansett aldri slitt ut materialet i en telefon, det være seg metall, glass eller plast. 

 

Hele bøyemaset er bare tull. Kan ikke se at det har vist seg å være noe problem ute i den virkelige verden etter at alle nett-tullingene hadde fått mast fra seg. 

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjenner jeg driter i det, syns ikke metall er så awesome som folk skal ha det til, metall er jo uansett dyrere og lettere å ødelegge enn plasten de bruker, noe som viser seg gang på gang, folk får nå leke wannabes alt de orker for min del.

 

Ingen brydde seg om slikt før O store apple fikk ideen, jeg hadde metal deksel orginalt på min sony erricsson k700i i sånn 2005 så det var jo ikke akkurat noe nytt, men men.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Antar du kun går i klær av spandex også, siden det er teknisk sett mest solid? Og har interiør av plast med vinylgulv?

 

Innser at smaken er forskjellig, og at noen bryr seg mer om CPU-sykluser enn om dele-toleranser. Men du bør gjøre det samme! For veldig mange har det ingen betydning om skjermen har 250, 300 eller 400dpi eller om telefonen har 1, 2 eller 10gb ram. Den tar bilder, kjører facebook og støtter Candy Crush uansett. Imidlertid bryr de seg om hvordan den er å holde i, siden de gjør det hele tiden. 

 

Deres krav er akkurat like gyldige som dine. Kanskje gyldigere, siden de er så mange fler. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Ja faktisk.

 

Jaja hør på en gjeng med wannabes som tror at en tynn klump aluminium er eksklusivt, jaja vel vel, er også artig at folk maser om noen få gram med vekt på en tlf men metall skal de ha, logisk.

Det er jo også mye man da kunne ha bytta ut som er i diverse typer plast i daglig livet, men jeg melder meg ut, folk får nå tro som de vil.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Antar du kun går i klær av spandex også, siden det er teknisk sett mest solid? Og har interiør av plast med vinylgulv?

 

Innser at smaken er forskjellig, og at noen bryr seg mer om CPU-sykluser enn om dele-toleranser. Men du bør gjøre det samme! For veldig mange har det ingen betydning om skjermen har 250, 300 eller 400dpi eller om telefonen har 1, 2 eller 10gb ram. Den tar bilder, kjører facebook og støtter Candy Crush uansett. Imidlertid bryr de seg om hvordan den er å holde i, siden de gjør det hele tiden. 

 

Deres krav er akkurat like gyldige som dine. Kanskje gyldigere, siden de er så mange fler. 

 

Det er jo greit nok, men det argumenteres jo stadig for at metall også er teknisk bedre. Noe som i beste fall er lite nyansert. Personlig synes jeg ikke det er bedre å holde i heller, det er glatt og har lite behagelig temperatur.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo greit nok, men det argumenteres jo stadig for at metall også er teknisk bedre. Noe som i beste fall er lite nyansert. Personlig synes jeg ikke det er bedre å holde i heller, det er glatt og har lite behagelig temperatur.

 

Teknisk sett har vel begge varianter sine fordeler. Plast er mer solid, ripes lettere, og er vanskeligere å få til å føles bra (selv om det går an, Nokia var kongene her). Metall gir en premiumfølelse men får styggere riper og kan bøyes permanent. Prismessig er det ikke materialet som bestemmer hva som er "premium", da begge deler kan gjøres både billig og dyrt. 

 

Jeg liker helt klart metall (og glass) best, men har i dag en Nexus 6 som føles helt fin den også, så plast er ikke alltid drit. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

 

Det er jo greit nok, men det argumenteres jo stadig for at metall også er teknisk bedre. Noe som i beste fall er lite nyansert. Personlig synes jeg ikke det er bedre å holde i heller, det er glatt og har lite behagelig temperatur.

 

Teknisk sett har vel begge varianter sine fordeler. Plast er mer solid, ripes lettere, og er vanskeligere å få til å føles bra (selv om det går an, Nokia var kongene her). Metall gir en premiumfølelse men får styggere riper og kan bøyes permanent. Prismessig er det ikke materialet som bestemmer hva som er "premium", da begge deler kan gjøres både billig og dyrt. 

 

Jeg liker helt klart metall (og glass) best, men har i dag en Nexus 6 som føles helt fin den også, så plast er ikke alltid drit. 

 

 

Metall føles ikke bra, det er glatt og har ubehagligere temperaturegenskaper. Ingenting der komfort er viktig lages av metall om det ikke er det eneste alternativet.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Metall føles ikke bra, det er glatt og har ubehagligere temperaturegenskaper. Ingenting der komfort er viktig lages av metall om det ikke er det eneste alternativet.

 

 

Deg om det. Jeg foretrekker iallfall å ta på metall fremfor plast. Dette er 100% en smakssak. Min Nexus 6 er vesentlig glattere enn iPhone 6en jeg også har liggende. 

 

Det verste jeg vet er uansett plast som later som den er metall. 

Endret av Audun_K
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Er spent på kordan note 5 blir til høsten eg :)

 

Note 4 hadde allerde ganske bra batteritid med en oppløsning på 1440P. Med Galaxy S6s nye og ganske så energieffektive 14nm Exynos-prosessor (Exynos 7420) vil jeg anta at de kommer til satse på 4K (eller kanskje 1800p?) med Note 5; med den nye prosessoren deres vil jo de ikke ha noen problemer med å gjøre dette og fortsatt få til god batteritid på en mobiltelefon av Notes størrelse og tykkelse.

 

Dessuten vil de ha lite av konkurranse ellers i Android-markedet i løpet av 2015, da Qualcomms Snapdragon 810 er en ren skandaleprosessor som sluker mye strøm. Vi har allerede sett det med HTC One M9, som med et vesentlig større batteri enn Galaxy S6, og en skjerm med 80% færre piksler, fortsatt gir dårligere batteritid. Og det var i tillegg til at de underklokket CPUen...

 

Det er i også et halvt år igjen før Note 5 lanseres, og vi vil mest sannsynlig se Samsung levere den med en kraftigere prosessor enn deres allerede rekordknuser 7420 (i følge dette ryktet fra en artikkel i GSMArena, vil Note 5 bli lansert med en hele 40% kraftigere prosessor enn 7420). 

 

Samsung har allerede startet 2015 med et stort brak, og jeg har på følelsen at de er langt i fra over med å imponere og knuse rekorder. Det skal bli utrolig spennende å se hvordan enheter som Galaxy Tab S og Note 5 gjør i månedene som kommer...

Tviler på note 5 får noe høyere enn 1440P. Håper ikke det i alle fall, da begynner det å bli latterlig. Jeg tror de beholder 1440p, men gir telefonen det nye utseendet til s6 og litt overklokket innmat. Så følger så klart penn med, og et større batteri.

 

En mulighet er jo at Note fortsetter i samme spor som før, med utbyttbart batteri og sdkortplass. Mobilen er jo myntet på proffbrukere, og de liker vel slikt.

Slik jeg ser det kommer alle konkurrerende Android-enheter i 2015 til å ha dårlig batterilevetid, siden Snapdragon 810 er en forferdelig CPU i denne sammenhengen. På grunn av dette vil Samsung være bedre eller like god som noen andre uansett, som vi allerede har sett med S6 mot HTC One M9; til tross for S6 har et mindre batteri og 80% flere piksler har den bedre batteritid enn M9.

 

Ikke glem at Note 4, som allerede har 1440P, har (såvidt) bedre batterilevetid enn S6, til tross for at S6 kjører på en langt mer energieffektiv CPU (Exynos 7420). Det betyr at hvis du hadde implementert den samme teknologien i dagens Note 4, ville du ha fått formidabel batterilevetid på en 1440p-enhet. Og husk at vi fortsatt snakker om dagens Exynos-CPU i en mobiltelefon som kommer ut om seks måneder, en telefon som sannsynligvis vil romme en nyere Exynos-versjon.

 

Jeg ser derfor ikke at Note 5 må ofre så mye av sin batterilevetid (eller en batterilevetid som er tilstrekkelig bedre enn sine S810-konkurrenter) hvis de går for enda høyere oppløsning. Med den fantastiske batterieffektiviteten som deres 14nm-brikker har vist, vil de ikke ha store problemer med å oppgradere til 4K. Det er noe de i teorien bør klare å få til med Note 5, uten at den får dårligere batterilevetid enn Note 4 (med mindre de kutter ned batteristørrelsen, slik de gjorde med S6).

 

Jeg ser ingen grunn til at de skal holde seg på 1440p. Ikke når de har teknologien til å vedlikeholde den gode/akseptable batteritiden - som vil være bedre enn nesten alle dets konkurrenter - sammen med høyere oppløsning. Og spesielt ikke når de har mulighet til å lansere den første smarttelefonen med 4K. Det er en prestasjon de neppe vil la noen andre ta fra dem.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

8 fuckings tusen skal de ca. ha for den sier prisguiden. Jøye meg, disse toppmodellen stiger og stiger jo bare i pris jo. Husker at toppmodeller lå på omkring kr 4500,- og kr 5500,- for noen år siden.

 

Skal sies at dollar kursen har steget veldig mye siden den tid også.

Selv om de uansett kurs ville vært svindyr..

Lenke til kommentar

Hva skal jeg med et design! Designet på telefoner har nådd tilfredstillelse for leenge siden. For meg så ser telefonene såpåss like ut. At de få ting jeg merker er selve lyskvalitet og oppløsning på selve skjermen. Muligens kanskje glassoverflaten på mobilen. Om det er plastikk og/eller metall. Jeg foretrekker faktisk plastikkbakside/-baklokk. Om skjermen er aalt for stor. Tenker på hvordan den er å holde i og ha i bukselommen, og om man når ting med en finger.

 

Det er bruksnytten kombinert med pris som betyr noe. Spesifikasjoner har startet å bli såpass bra nå. Selvfølgelig blir ting kraftigere og får støtte for det ene nye etter det andre. Men, en ting jeg har gitt opp er å jage etter å få med alle spesifikasjonene. Designet er mindre betydnigsfullt.

 

Så sist gang før jul, så kjøpte jeg en mobil til under tusenlappen på kampanje som er helt grei. Det er riktignok 3G og mangel på NFC på den modell jeg valgte. Ellers en super mobil til min bruk.

 

http://www.gsmarena.com/lg_l70_d320n-6285.php

 

På mobilen jeg kjøpte så er plastikklokket ikke glatt, og det mønsteret den har, vil jeg lete etter når jeg kikker meg om etter neste mobil. Jeg tror det er kommet litt metning på spesifikasjoner snart. Og før man vet ordet av det, så kommer også de rimeligste mobilene med 4G og NFC. Bare vente og se  :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg kjenner jeg driter i det, syns ikke metall er så awesome som folk skal ha det til, metall er jo uansett dyrere og lettere å ødelegge enn plasten de bruker, noe som viser seg gang på gang, folk får nå leke wannabes alt de orker for min del.

 

Ingen brydde seg om slikt før O store apple fikk ideen, jeg hadde metal deksel orginalt på min sony erricsson k700i i sånn 2005 så det var jo ikke akkurat noe nytt, men men.

 

Metall chassi (altså at chassi i tlf er av metall) var en greie allerede på 90-tallet, på toppmodeller. Bl.a. Ericsson sh 888, mener jeg det var, den tålte ekstra med bøy og vridning. Akkurat som i dag, ingen knirk ved forsøk på å bøye eller vri hard på tlf. Så dette er ingen ny sak (og ikke noe Apple startet).... Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Metall chassi var en greie på 90-tallet, på toppmodeller. Bl.a. Ericsson sh 888, mener jeg det var, den tålte ekstra med bøy og vridning. Akkurat som i dag, ingen knirk ved forsøk på å bøye eller vri hard på tlf. Så dette er ingen ny sak....

 

 

Alle Ericsson sine toppmodeller på nittitallet hadde metallchassis. Datidens klart best byggede telefoner. Selv om Nokia sine telefoner tålte like mye eller mer føltes de som leketøy.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...