Gå til innhold

[Løst] Er Jägermeister tappemasking lovling i norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Privat kan du vel reklamere for akuratt det du vil sålenge du gjør det på din eindom. Om jeg har en stor

Jägermeister plakat i stua eller en tappemaskin på kjøkkenet/kjellerstua ellerno så er det ingen som kan si noe som hellst :b

Og på bar er det vel også lov?  Når du kjøper øl på utesteder har de jo ikke bare nøytrale tappemaskiner?

Btw er det ikke bare ta en vanlig tappemaskin og pynte den opp med noen 

Jägermeister klistremerker og slikt? Er sånn jeg ville gjort det ihvertfal :)

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar

Privat kan du vel reklamere for akuratt det du vil sålenge du gjør det på din eindom. Om jeg har en stor

Jägermeister plakat i stua eller en tappemaskin på kjøkkenet/kjellerstua ellerno så er det ingen som kan si noe som hellst :b

Og på bar er det vel også lov?  Når du kjøper øl på utesteder har de jo ikke bare nøytrale tappemaskiner?

 

Btw er det ikke bare ta en vanlig tappemaskin og pynte den opp med noen 

Jägermeister klistremerker og slikt? Er sånn jeg ville gjort det ihvertfal :)

 

 

ja skulle tru det var lov på en bar MEN du må ikke glemme at du er i Norge der ingen ting er lov.. vi har noen captain morgan & cola barmatter og de kan IKKE ligge på bardisken.. kan ligge bak... du har heller ikke lov å f.eks carlsberg neon skilt elle noe slikt.. har ikke helt forstått reglene helt utenom at de er temmelig fuckt..

 

blir jo noe at det samme hvis du tar å kjøper en vanlig tappemaskin og pynter den med jagermeister klistermerker? så da kan vi jo liksegodt kjøpe jagermeister tappemaskin? :p

Endret av iam99pk
Lenke til kommentar

 

ja skulle tru det var lov på en bar MEN du må ikke glemme at du er i Norge der ingen ting er lov.. vi har noen captain morgan & cola barmatter og de kan IKKE ligge på bardisken.. kan ligge bak... du har heller ikke lov å f.eks carlsberg neon skilt elle noe slikt.. har ikke helt forstått reglene helt utenom at de er temmelig fuckt..

Whut?  Men dette er på utesteder du snakker om og ikke privat bruk?

Du har nok rett at de ikke kan ha hengendes neon skilt på baren som lyser utover gatene ja, men om du har en sånn hjemme er dette vel greit? Jeg hadde ihvertfall gitt faen helt til noen hadde hengt seg skikkelig opp i det.

 

 

blir jo noe at det samme hvis du tar å kjøper en vanlig tappemaskin og pynter den med jagermeister klistermerker? så da kan vi jo liksegodt kjøpe jagermeister tappemaskin? :p

 

Blir det, men poenget er at det nok er lettere å finne en tappemaskin og pynte den til enn en Jägremeister tappemaskin ;)

Lenke til kommentar

 

 

ja skulle tru det var lov på en bar MEN du må ikke glemme at du er i Norge der ingen ting er lov.. vi har noen captain morgan & cola barmatter og de kan IKKE ligge på bardisken.. kan ligge bak... du har heller ikke lov å f.eks carlsberg neon skilt elle noe slikt.. har ikke helt forstått reglene helt utenom at de er temmelig fuckt..

Whut?  Men dette er på utesteder du snakker om og ikke privat bruk?

Du har nok rett at de ikke kan ha hengendes neon skilt på baren som lyser utover gatene ja, men om du har en sånn hjemme er dette vel greit? Jeg hadde ihvertfall gitt faen helt til noen hadde hengt seg skikkelig opp i det.

 

 

blir jo noe at det samme hvis du tar å kjøper en vanlig tappemaskin og pynter den med jagermeister klistermerker? så da kan vi jo liksegodt kjøpe jagermeister tappemaskin? :p

 

Blir det, men poenget er at det nok er lettere å finne en tappemaskin og pynte den til enn en Jägremeister tappemaskin ;)

 

jepp privat kan du nok gjør hva du vil :) men nå tengte jeg mest på bar..

http://www.tapmachine.com/dp/B00EYMPUNWer ikke så vanskelig å finne Jägremeister tappemaskin..

 

 

Du har da vanligvis et merke med hva slags øl det er på tappen. Hvorfor skal man da ikke ha jägermeister merke på en tappemaskin for jäger?

joa.. men det merke er jo mindre enn på en Jägremeister tappemaski?

Lenke til kommentar

Det største problemet er å få kjøpt slikt utstyr som privatperson.

 

Sjølv om det ikkje bryt nokon lover å kjøpe slikt som privatperson så er ofte distributørane tilbakeholdne med å selge slikt utstyr til personar utan sjenkeløyve. Grunnen til dette er visstnok at seriøse distributørar ikkje vil legge forholda til rette for å lage ulovlige barer, dette er også grunnen til at det er vanskelig å få kjøpe tappeanlegg og øltønner frå bryggeria.

 

Som bareigar med skjenkeløyve så får du bestillt slike maskiner utan noke større problem, lovlegheita av å ha ei slik tappemaskin i baren blir då avgjort av kommunen sin skjenkekontroll. Så det som blir rekna som vareinformasjon i ei kommune kan bli ansett som ulovleg alkoholreklame i ei anna kommune.

 

Så det kan være vanskelig å få kjøpt slikt utstyr som privatperson, men dersom du får kjøpt ei slik tappemaskin så er det ingen som kan nekte deg å ha den.

 

 

 

PS, kjenner ein som har ei slik tappemaskin frå Jägermeister til privat bruk i kjellerstova, han bestilte den frå USA og kobbla den om frå 120 til 240 Volt sjølv. Det kan være verdt å nemne at han bruker den aldri, ikkje berre bråker den som eit udyr fordi kjølelementet står å går konstant, men den var også veldig upraktisk i bruk når forbruket er lavt. For at maskina i det heile tatt skal fungere så må det være minst ein halvliter med Jägermeister inni maskina, i tillegg må det stå minst ei heilflaske oppned i maskina for at det skal bli nok trykk til at den seige og nedkjølte spriten blir pressa ut i eit nokenlunde fornuftig tempo. Jägermeisteren som blei liggande nedi tappemaskina smakte ikkje særlig godt lenger når maskina ikkje blei tatt i bruk igjen før ei helg eller to seinare. Det var heller ingen enkel måte å få Jägermeisteren tilbake i ei flaske på etter bruk.

 

Mitt råd er derfor at med mindre du har eit så ekstremt forbruk av nedkjølt Jägermeister at ei tappemaskin er raskare enn å ta fram flaska, skru av korka, skjenke opp, skru igjen korka og sette flaska tilbake igjen så ville eg styrt unna.

Det er sjølvsagt kult med ei fancy maskin med lys og greier på, men gleden over dette går fort over og du sitter igjen med ei ueffektiv maskin som bidrar til større svinn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...