Gå til innhold

Arbeidsledig, hvordan få dagene til å gå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har egentlig aldri vært arbeidsledig, men hadde noen måneder dødtid etter militæret da dyrket jeg egentlig frem en forkjærlighet for gaming som også førte til IT studier senere. Finner ikke større time-sink, og passer alle aldre. Pass på så det ikke blir for mye dog, vil ikke være arbeidsledig til evig tid heller.

Lenke til kommentar

Da jeg gikk arbeidsledig for noen år siden begynte jeg å sykle.

Hadde som mål å stå opp til ett vettig tidspunkt hver dag for å få meg en 30 minutter sykkeltur.

 

Veldig greit. gikk ned noen kilo og :p

Når man kommer hjem etter en lang tur er man sliten. Og da går tiden av seg selv :)

Lenke til kommentar

 

Da jeg gikk arbeidsledig for noen år siden begynte jeg å sykle.

Hadde som mål å stå opp til ett vettig tidspunkt hver dag for å få meg en 30 minutter sykkeltur.

 

Veldig greit. gikk ned noen kilo og :p

Når man kommer hjem etter en lang tur er man sliten. Og da går tiden av seg selv :)

 

Jeg tar prøvetimer på personlig trener, det hjelper nok med å komme meg opp. Ellers spiller innebandy og basketball og sykler litt hjem til foreldrene. Da jeg var liten likte jeg å se på TV men av en eller annen grunn så klarer jeg det ikke lenger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei, noen andre som har vært / er arbeidsledige? Hvordan får dere tiden til å gå og få dagene mindre kjedelige?

 

Nei, gikk direkte fra skolen i jobb, og har siden da ikke vært arbeidsledig. Det jeg kan anbefaler er jo å spille spill, se filmer, eller rett og slett være sosial? Det er mye du kan finne på. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hei, noen andre som har vært / er arbeidsledige? Hvordan får dere tiden til å gå og få dagene mindre kjedelige?

 

Hver sin plan antar jeg, min var å studere på egen hånd, og er veldig fornøyd med resultatene

Lenke til kommentar

Spille spill når du er arbeidsledig?

Jau.

 

Stå opp til vanlig tid (6-7), og gå til sengs i vanlig tid.

Tilbringe dagene enten med studie eller noen form for fysisk aktivitet.

Du ødelegger bare for deg selv ved å "daffe" rundt.

En vakker dag skal du forhåpentligvis ut igjen i arbeidslivet og da blir ikke overgangen helt jævlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som MrD sier, bli aktiv jobbsøker, NAV er ikke en arbeidsformidling lengre, men har du mulighet til det, så møt opp hver dag og mas ang. ledige stillinger, kurs og andre aktiviteter. De blir fort lei av deg og setter deg opp i aktivering eller kurs.

Endret av MedaDwor
Lenke til kommentar

Hva med å gå fra å være arbeidsledig til å være arbeidsøker? Sett av litt tid hver dag til å lete etter ledige stillinger og skrive søknader og CV. Fysisk aktivitet og frisk luft er som tidligere sagt også viktig.

Har ei dame som hjelper meg litt med jobbsøking men hun er på ferie nå. Har en god CV men har litt "handicap" med at jeg har hatt ME + psykiske problemer. Nå går jeg turer hver dag og lærer mindfullness. Går også litt på cafe når jeg klarer det og spiser middag med familien hver dag. Spiller også sjakk online for å holde hjernen litt i gang.

Endret av Btbw
Lenke til kommentar

 

Da jeg gikk arbeidsledig for noen år siden begynte jeg å sykle.

Hadde som mål å stå opp til ett vettig tidspunkt hver dag for å få meg en 30 minutter sykkeltur.

 

Veldig greit. gikk ned noen kilo og :p

Når man kommer hjem etter en lang tur er man sliten. Og da går tiden av seg selv :)

 

Har begynt å gå tur på morningen. Og så dusj og så lese i bok. Så ringe kjæresten (har langdistanse).

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

jeg har vært arbeidsledig i 5 år og for å få dagene til å gå ser jeg alt for mye tv, også legger jeg mye pusslespill, broderer, steller med blomster og diverse andre prosjekter som jeg føler for. Etter så lenge hjemme som jeg har vært så bli man vant med at dagen blir lange å like så det gjeller å være kreativ

Lenke til kommentar

For å fortsette å være en del av samfunnet, holde deg frisk og unngå å bli permanent arbiedsledig, er det viktig at du holder deg i aktivitet og har en normal døgnrytme. I det legger jeg at du bør sette på vekkerklokke hver dag, komme deg ut av døra, trene, sosialisere og engasjere deg så mye som mulig. Unngå å havne i en ond sirkel der døgnrytmen bare sklir mer og mer ut over natta og du bare sitter og ser på TV alene. Da blir du bare trist og slapp og det blir enda vanskeligere å komme tilbake til arbeidslivet.

 

Du bør også forsøke å komme ut av arbeidsledigheten din, enten ved å jobbe med CV og søknader eller ved å ta en form for utdanning.

Lenke til kommentar

Hvordan greier man å være arbeidsledig i fem år?

Må være en eller annen skavank inn  bildet regner jeg med?

 

 

Det er faktisk fullt mulig å være arbeidsledig i fleire år. Jeg kjenner en som har vært arbeidsledig sammenhengende i cirka fire år nå. Han har ingen annen utdannelse utover videregående  skolegang. Dermed har han fint lite å stille opp med, i dagens arbeidsmarked...

Lenke til kommentar

Hvordan greier man å være arbeidsledig i fem år?

Må være en eller annen skavank inn  bildet regner jeg med?

 

 

for noen å tilbake mistet jeg jobben jeg hadde, har helle tiden prøvd å få en ny jobb men bor i telemark der det bare blir feler å flere som blir arbeidsledig på en vanlig butikk jobb er det over 1000stk som søker. jeg er 28 år har minni mal med erfaring på en annen jobb jeg hadde ble jeg utsatt for ran noe som gjør at det ikke er alle jobber jeg søker på for jeg vil ikke havne i den situsasjonen igjenn. 

 

har i alle år søkt på jobber samt vært utplassert rundt om krig x antall plasser i håp om at det gir jobb noe det så absolutt ikke gjør har vært i mange avdelinger som skal hjelpe meg som grep, keops, frisk bris, fretex å er for øyblikke i kin.

 

Men for litt over 1 år siden ga jeg egentlig opp for jeg kan skjønne hvorfor ingen vil ansette en jente på 28år som har jobbet 3 måneder der og 3 måneder der og som har en samboer men ingen barn  så nå gjør jeg det nav sier jeg skal gjøre og er fornøyd bare jeg kommer meg opp av senga om dagen, sier seg selv at syken ikke er helt på topp etter år med å sitte hjemme å føle seg ubrukelig 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...