Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Noen som bestilte fra Komplett under salget og som har fått varen sendt? To virkedager, og ordren min er ikke engang under behandling. Til og med NetOnNet er kjappere. Lenge siden jeg har brukt Komplett, men før leverte de ordren samme dag om du bestilte før 12:00 eller noe slikt.

 

La inn en ordre igår rundt 1600. Henta på MyPack for en time sia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte masse dilldall med en gang kampanjen startet. Og den ordren er fremdeles "åpen", men med beregnet levering om 3 dager (stod 4 dager i går). Men så rett før midnatt i natt, så bestemte jeg meg for å hive med et par pc skjermer i en ny ordre. Og den ordren har nå status "sendt". Så det ser ut som det varierer litt med hvilke, eller mengde varer i en ordre.

Ja og att det er på lager, hehe.

Lenke til kommentar

Har de fjernet SLI støtten "midlertidig" i BF1 i GeForce 375.63 WHQL og forrige driver?

Den ene GPU'n min kjører fast 1139Hz som er  "baseclock", det andre kortet klokker som normalt.

Har byttet rundt på master, reinstallerte og brukt DDU noe som resulterte i at jeg mistet GFE

 

Nå har ikke jeg SLI lenger, men med mitt 980Ti og 37x.xx drivere så ble det bare baseclock hos meg. 368.81 driveren funker bra enda da, men den har så klart ikke optimaliseringer for de nyeste spilla.

Lenke til kommentar

 

Har de fjernet SLI støtten "midlertidig" i BF1 i GeForce 375.63 WHQL og forrige driver?

Den ene GPU'n min kjører fast 1139Hz som er  "baseclock", det andre kortet klokker som normalt.

Har byttet rundt på master, reinstallerte og brukt DDU noe som resulterte i at jeg mistet GFE

 

Nå har ikke jeg SLI lenger, men med mitt 980Ti og 37x.xx drivere så ble det bare baseclock hos meg. 368.81 driveren funker bra enda da, men den har så klart ikke optimaliseringer for de nyeste spilla.

 

 

Om jeg ikke bruker siste driver, 375.63 WHQL, får jeg massivt bruk av minne, noe som gjør spillet uspillbart alt for ofte( nede i 6 fps), så....."pest eller kolera" så langt.(har GTX 980Ti SLi). Ser ut som om jeg restarter BF1 etter hvert kart fungerer det langt bedre.

Lenke til kommentar

Shoot me if I'm wrong.

Men skal ikke gsync følge refresh raten på skjermen? Eks. Min predator x34 100hz skjerm, skal ikke få mer enn 100fps i spill når gsync er på ?

Har i alle fall vært slik før..

 

G-Sync funker opp til 100 Hz i ditt tilfelle, og når fps er over 100, så skrur den seg av.

Lenke til kommentar

3D innstillinger, vsync rask. Da vil det kappe på 100hz. Eventuellt bruke frame limiter og vsync av

 

Tror ikke dette vil kappe fps til skjermens HZ. 

 

Tidligere har default i driveren vært Vsync On, det vil si at vsync tar over etter at gsync slår seg av når fps er rundt skjermens maks HZ. 

 

Utfordringen med dette er at når du nærmer deg skjermens maksimale hz vil Vsync ta over for Gsync.

Har du en kraft PC og har 97-100(Vsync slår inn litt under skjermens hz) eller mer fps i spill vil Vsync alltid være på.

Endret av |SeVen|
Lenke til kommentar

 

Dårlig nytt for rx460 Nvidia, som enda ikke kan tilby en skjerm med adaptive sync under 3990,- Det gjør jo GTX1050/Ti ganske lite interessant sammenliknet med til og med RX460..

 

 

:dremel:  :tease:

Du får teste 1050ti med fastsync, deretter gi tilbakemelding :)

 

I noen tester jeg har sett på mobilen nå, så suger ytelsen til rx460 i forhold til 1050ti. Nesten sikker på at folk velger 1050ti 4GB over rx460 slik det ser ut nå.

 

Lightboost/fastsync gjør nok jobben i budsjettklassen

Lenke til kommentar

 

 

Dårlig nytt for rx460 Nvidia, som enda ikke kan tilby en skjerm med adaptive sync under 3990,- Det gjør jo GTX1050/Ti ganske lite interessant sammenliknet med til og med RX460..

 

:dremel:  :tease:

Du får teste 1050ti med fastsync, deretter gi tilbakemelding :)

 

I noen tester jeg har sett på mobilen nå, så suger ytelsen til rx460 i forhold til 1050ti. Nesten sikker på at folk velger 1050ti 4GB over rx460 slik det ser ut nå.

 

Lightboost/fastsync gjør nok jobben i budsjettklassen

 

 

Jeg har dessverre bare et GTX960, men det kan kanskje gjøre nytten? Ytelsen i gjennomsnitt i 1080p er jo omtrent identisk med GTX1050.

 

Nå har TPU testet 1050/Ti, og deres fasit er altså at 1050 er (igjen i 1080p) ~11% raskere enn RX460. Og at 1050Ti er ~35% raskere.

 

I Norge er billigste RX460 for tiden på 999Kr, mens billigste 1050 og Ti ligger på 1190Kr og 1549Kr. Det er altså ~19% dyrere for ~11% bedre ytelse, eller ~55% dyrere for ~35% bedre ytelse.

 

Ytelse per krone er altså i grei favør RX460.

 

Ellers er det 13% i kroner opp til RX470 til 1749Kr fra 1050Ti. Men RX470 er altså i henhold til TPU testen 25% raskere.

 

Det er klart 1050/Ti kan være aktuelle kandidater for oppgraderinger til folk med vanlig 60Hz skjermer uten adaptive sync. Som kanskje vil ha shadowplay. Det er jo et stykke mellom RX460 og RX470 både i ytelse og pris. Så Nvidia har lykkes bra med å plassere 1050Ti innimellom her.

 

Men med en gang vi blander inn skjermer i regnestykket, så blir det håpløst å kikke på Nvidia skjermkort i denne prisklassen. At fastsync skal kunne kompensere for adaptive sync. Det tror du vel seriøst ikke på selv? Nå, husk gjerne på at fps er kun interessant hvis man faktisk får dem fram på skjermen. En 60Hz skjerm kan aldri vise mer enn 60fps. Og med fastsync vil alle frames som overlapper en skjermoppdatering uten å være ferdig tegnet bli kastet i søpla, med mindre den er den siste ferdig tegnede frame til neste skjermoppdatering. Om 11% av alle frames blir kastet i søpla med et GTX1050, så er det med andre ord ikke 11% raskere enn RX460 lenger heller. Ytelsen i fps vil være nær identisk. Bortsett fra at om RX460 er parret med en ~1200 kroners freesync skjerm med range fra 48-72Hz, så vil det gi en mye glattere opplevelse enn fastsync på en 60Hz skjerm..

 

Så lenge man får så billige skjermer med adaptive sync man kan parre med AMDs skjermkort. Så er disse Nvidia skjermkortene kun for de som skal oppgradere skjermkort og ikke skjerm. Skal man ha begge deler, så er det "no contest". Nvidia stiller ikke en gang...

Lenke til kommentar

Eh, du må nesten bestemme deg for om det har noe for seg med 4GB VRAM på så svake skjermkort eller ikke. Normalt sier du jo at det ikke har noe for seg? Det er uansett mulig å bestille RX460 4GB hos Komplett for 999,- med bekreftet lagerstatus i går. Som vil si at det mest sannsynlig er på lager nå.

 

Hvorfor du mener 1050Ti 4GB skal sammenliknes med RX460 med 4GB sliter jeg med å forstå. RX460 har nær sagt identisk ytelse med både 2GB og 4GB. Mens 1050Ti som er ~35% raskere har kanskje nytte av litt ekstra minne over 2GB. Det er da uansett nærmer både i pris og ytelse med GTX1050 som sådan blir det mest naturlige å sammenlikne med...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...