Gå til innhold

Hovedkort og prosessor for HTPC, og senere gaming


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har et stort kabinett med 850w PSU som står og støver ned. Tenkte å bygge en HTPC som senere skal oppgraderes med dedikert skjermkort for å kunne game litt. Har i dag en meget stillegående HP Elite SFF 8100, men den støtter ikke 4K. Så det jeg trenger er:

 

Hovedkort som støtter 4K, helst via HDMI 2.0

Prosessor som IGP'n støtter 4K, helst 60 FPS om det finnes. Og som senere orker å dra noen spill også

 

Hvor billig kan man få til dette?

 

Kabinett, PSU og 16GB ddr3 ram har jeg liggende. Harddisker og Blu-Ray tar jeg fra den nåværende HTPC. Har planer om å sette kabinettet i kjellerboden og strekke HDMI eller DP til TV og USB kabel til Bluetooth dongle. Kan man få problemer med å bruke opptil 7meter lange slike kabler?

 

På forhånd takk for svar :)

 

Mikael

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående HDMI v2 finnes det 10-20 meter kabel, så godt mulig det funger.

Men husk det ikke er lurt å koble 2-3 meter hdmi kabel til mange hub uten strømforsyning, siden jeg hadde problemer med 4k skjerm samsung LED 28D590D som jeg prøvde i noen dager, da hadde jeg noe slik:

 

Artikkelnummer 38-2263

HDMI-veksle

Etterpå var den koblet til HDMI Switch Splitter for HDTV PS3 1080P SC

Det ga svart skjerm eller at bilde kom og går bort i perioder.

Bedre løsning er å koble gjennom forsterker med HDMI v2 så kan man muligens kutte per meter slik at hver av kablene ikke blir så lange.

Så skal man ha slike bør man helst ha med strømforsyning, særlig hvis man skal ha lengere strekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...