Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når du ikke klarer å si nei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Det er voldtekt.

Hvorfor?

Hun sier jo selv at hun hadde et kroppsspråk som tilsa at hun ville?

Hvordan kunne denne stakkaren av en mann vite at verden raste sammen innvendig for jenta, når hun gir null uttrykk for det?

 

Fordi hun var for full til å kunne gi sitt samtykke. Selv kvinner (eller menn) som gråter og åpenlyst sier nei kan oppleve at kroppen blir fysisk påvirket og de føler opphisselse. Det er ikke hva man skal gå etter.

 

Hva vet du om hun var for full? Var du der og spurte henne?

Lenke til kommentar

"Kroppen din følger etter typen du akkurat møtte"

"Egentlig er kroppen din med på det som skjer"

"Du er fanget i din egen kropp, og må bare se på mens den lar ting skje"

 

Jeg vet ikke om du har hørt om det før jeg, men det er altså noe som heter kroppsspråk. Veldig ofte når voksne mennesker skal ha sex er det kroppsspråket som står for "snakkingen", da det som oftest er litt rart å spørre rett ut om den andre parten vil ha sex. Enig? Det at du ikke har hatt "en kobling mellom hjerne og kropp" er da for svingende ikke hans problem.

 

Så lenge jeg ikke har misforstått og at du lå bevisstløs i senga etc; nei, det her er selvfølgelig ikke voldtekt, det her er bare at du angrer på å at du hadde sex med han.

 

 

 

 

Sex uten samtykke => Voldtekt.

 

Om hun ikke gjør noe for å hindre det, selv om hun kan, så gir hun indirekte sitt samtykke

 

 

 

 

Tenk deg situasjonen: Du er sørpe full, men det er helt og holdent din egen feil. Du er blitt med en kompis og dere er på vei hjem til ham, men du har ingen anelse om hvor dere er. Plutselig forsvinner han og du står alene igjen. Ut av ingenting kommer det en type som sier at kompisen din har stukket av (senere får du vite at han juger) og at det nok er best du blir med ham så du slipper å stå ute alene hele natten. Du er fremdeles så full at du ikke klarer å tenke gjennom situasjonen før du merker at kroppen din følger etter typen du nettopp møtte.

Hjemme hos ham begynner han å kysse deg. Du vil ikke, men gjør ikke motstand. Han fortsetter og går lenger. Du gjør ikke motstand, du sier ikke nei, egentlig er kroppen din med på det som skjer og den lar det skje. Inni deg raser alt sammen. Du vet med hele deg at du ikke vil. Du roper så høyt du kan, men det kommer ikke en lyd. Du er fanget i din egen kropp og må bare se på mens den lar ting skje. Det finnes ingen kopling mellom hjernen og kroppen.

 

voldtekt eller ikke?

Så kompisen din forsvant, men han som sa til deg at han stakk av løy? Liker logikken.

 

Hvordan kan gutten vite at du ikke vil når du ikke gjør noen som helst motstand?

 

Dette høres veldig ut som et kvinnfolk som har gått på en liten smell, og er redd for at andre skal få vite det, og tror at hun kan redde ansikt ved å rope ulv.

 

Dog, så er det etter loven voldtekt hvis vedkommende er "ute av stand til å motsette seg handligen", men hvor vidt du er ute av stand til å ta vare på deg selv i dette tilfelle kan sikkert diskuteres opp og ned i mente, men sånn som du forklarer det, virket du ganske klar i toppen, for å være sørpe drita!

 

 

 

 

Dette er noe som hendte for snart 4 år siden. Selv tenkte jeg med en gang at det var min feil at jeg var så full som jeg var og at jeg kunne takke meg selv så det er på ingen måte jeg noen sinne har vurdert å anmelde. Imidlertid merket jeg lenge etterpå at jeg i intime situasjoner fikk panikk, dyttet han jeg var med vekk og begynte å gråte uten at jeg helt skjønte hva som skjedde selv. Også i dag, selv om jeg har hatt samme kjæreste i flere år, trekker meg unna.

 

Så klart ville jeg sagt nei dersom jeg klarte det. Jeg forsøkte så godt jeg kunne, men det var ingenting som reagerte.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er voldtekt.

Hvorfor?

Hun sier jo selv at hun hadde et kroppsspråk som tilsa at hun ville?

Hvordan kunne denne stakkaren av en mann vite at verden raste sammen innvendig for jenta, når hun gir null uttrykk for det?

 

Fordi hun var for full til å kunne gi sitt samtykke. Selv kvinner (eller menn) som gråter og åpenlyst sier nei kan oppleve at kroppen blir fysisk påvirket og de føler opphisselse. Det er ikke hva man skal gå etter.

 

Hva vet du om hun var for full? Var du der og spurte henne?

 

 

Hva med han som hadde sex med henne, visste han om hun var for full? Var det ikke nettop det at han så at hun var full, som gjorde at han gikk bort til en villt fremmed kvinne og dro henne med seg hjem med nettop det formålet?

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er voldtekt.

Hvorfor?

Hun sier jo selv at hun hadde et kroppsspråk som tilsa at hun ville?

Hvordan kunne denne stakkaren av en mann vite at verden raste sammen innvendig for jenta, når hun gir null uttrykk for det?

 

 

Ditt kroppsspråk forteller meg nå at du virkelig ikke har peiling på hva samtykke betyr...

 

Mitt kroppsspråk? Hva snakker du om?

 

Hva mener du er samtykke da? Har alle jentene/guttene du har ligget med gitt samtykke i form av et klart, rungende "JA"?

 

Siden det med voldtekt er ømt tema, og jeg såklart ikke vet nøyaktig hvordan situasjonen var, så legger jeg med at jeg klart kan ta feil her. Om jenta enten muntlig eller fysisk ga uttrykk for at hun ikke ville er saken en helt annen. Men om hun ikke gjorde det.. Vel, da kunne jo han umulig vite at hun ikke ville.

Endret av ergal
Lenke til kommentar

 

Hva vet du om hun var for full? Var du der og spurte henne?

 

Hva med han som hadde sex med henne, visste han om hun var for full? Var det ikke nettop det at han så at hun var full, som gjorde at han gikk bort til en villt fremmed kvinne og dro henne med seg hjem med nettop det formålet?

 

Har svart allerede. Hun virker virkelig tilstedeværende nok til at hun hadde klart å svare ja eller nei om hun ble spurt om samtykke, altså var hun i stand til å gi samtykke

 

Og det er ikke ulovlig å manipulere noen som har gjort seg selv lett å manipulere

Lenke til kommentar

Er ikke voldtekt når du er for pysete til å si nei takk. Du var verken for full eller ute av stand til å si nei, du ville bare ikke lage en litt ekkel situasjon.

 

At noen sier at dette er voldtekt er rett og slett tragisk. Skjerp dere.

Var på vei hjem fra byen, og ble banket opp av en fyr som var 20 cm høyere enn meg og 30 kg tyngre. Men egentlig så ble jeg ikke banket opp fordi jeg ikke sa nei. Så da lå jeg der da, og alt var egentlig bare min skyld.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Eksempel på en iscenesatt voldtekt, som flere her i tråden sier ikke er voldtekt, er voldtekten av Lisbet Salander i Menn som hater kvinner filmen. Dere bruker samme argumentasjon som kommer frem i den scenen.

Dere burde skamme dere og håper dere mister såpa under soning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Er ikke voldtekt når du er for pysete til å si nei takk. Du var verken for full eller ute av stand til å si nei, du ville bare ikke lage en litt ekkel situasjon.

 

At noen sier at dette er voldtekt er rett og slett tragisk. Skjerp dere.

Var på vei hjem fra byen, og ble banket opp av en fyr som var 20 cm høyere enn meg og 30 kg tyngre. Men egentlig så ble jeg ikke banket opp fordi jeg ikke sa nei. Så da lå jeg der da, og alt var egentlig bare min skyld.

 

For en forferdelig dårlig sammenligning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er det mange luringer , men la meg påpeke et par ting :

 

*Vi tolker alle kroppspråket til andre forskjellige. DET DU tolker som et ja kan være en defensiv reaksjon fra en annen person eller egentlig et nei.

*Flere menn som mener at et "Nei" er et ja fordi : Hun hadde stive brystvorter (det var kald ute ) , hun var nesten naken osv osv...

 

Er du faktisk sammen med en person som du aldri har møtt før og som er såpass full at hun ikke sier ifra når du klær av henne så er du trolig i vei med å begå en voldtekt , det er akkurat nå du bør forsikre deg om at hun faktisk ønsker å ha sex med deg og en ORDENTLIG mann hadde faktisk ventet til damen var mer tilbake i normalen før han hadde hatt samleie med henne. Et bra samleie hvor begge parter bidrar er langt bedre enn å knulle en sakosekk som ikke beveger seg i det hele tatt og stinker spy og alkohol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

: Snakker du om når han vergen presser henne, og hun må ha seg med han for å få penger? Det blir jo noe helt annet igjen.
Situasjonen her er jo at to mennesker møttes ute, den ene foreslår å reise hjem til seg, den andre blir med, den ene tar initiativ til sex, den andre blir med.
Og takk for meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Her er det mange luringer , men la meg påpeke et par ting :

 

*Vi tolker alle kroppspråket til andre forskjellige. DET DU tolker som et ja kan være en defensiv reaksjon fra en annen person eller egentlig et nei.

*Flere menn som mener at et "Nei" er et ja fordi : Hun hadde stive brystvorter (det var kald ute ) , hun var nesten naken osv osv...

 

Er du faktisk sammen med en person som du aldri har møtt før og som er såpass full at hun ikke sier ifra når du klær av henne så er du trolig i vei med å begå en voldtekt , det er akkurat nå du bør forsikre deg om at hun faktisk ønsker å ha sex med deg og en ORDENTLIG mann hadde faktisk ventet til damen var mer tilbake i normalen før han hadde hatt samleie med henne. Et bra samleie hvor begge parter bidrar er langt bedre enn å knulle en sakosekk som ikke beveger seg i det hele tatt og stinker spy og alkohol.

 

 

Her snakker vi om ei som ikke sa nei, ikke viftet med armene, og tilsynelatende var med på handlingen. Altså, girls just wanna have fun, hvis jeg skulle spurt om samtykke hadde det ikke blitt mye senga for å si det sånn, men med spenningen det innebærer i kampens hete har de lyst, selvom de kanskje vet at det er en dårlig idé, spesielt for psyken i etterkant, slik som det var i dette tilfellet.

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Her er det mange luringer , men la meg påpeke et par ting :

 

*Vi tolker alle kroppspråket til andre forskjellige. DET DU tolker som et ja kan være en defensiv reaksjon fra en annen person eller egentlig et nei.

*Flere menn som mener at et "Nei" er et ja fordi : Hun hadde stive brystvorter (det var kald ute ) , hun var nesten naken osv osv...

 

Er du faktisk sammen med en person som du aldri har møtt før og som er såpass full at hun ikke sier ifra når du klær av henne så er du trolig i vei med å begå en voldtekt , det er akkurat nå du bør forsikre deg om at hun faktisk ønsker å ha sex med deg og en ORDENTLIG mann hadde faktisk ventet til damen var mer tilbake i normalen før han hadde hatt samleie med henne. Et bra samleie hvor begge parter bidrar er langt bedre enn å knulle en sakosekk som ikke beveger seg i det hele tatt og stinker spy og alkohol.

 

 

Her snakker vi om ei som ikke sa nei, ikke viftet med armene, og tilsynelatende var med på handlingen. Altså, girls just wanna have fun, hvis jeg skulle spurt om samtykke hadde det ikke blitt mye senga for å si det sånn, men med spenningen det innebærer i kampens hete har de lyst, selvom de kanskje vet at det er en dårlig idé, spesielt for psyken i etterkant, slik som det var i dette tilfellet.

 

Hun sa ikke ja, dermed er det mulighet for 3 til 15 år innenfor murene med deg.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

 

Her snakker vi om ei som ikke sa nei, ikke viftet med armene, og tilsynelatende var med på handlingen. Altså, girls just wanna have fun, hvis jeg skulle spurt om samtykke hadde det ikke blitt mye senga for å si det sånn, men med spenningen det innebærer i kampens hete har de lyst, selvom de kanskje vet at det er en dårlig idé, spesielt for psyken i etterkant, slik som det var i dette tilfellet.

 

 

Beklager å påpeke det , men plukker man opp ei drita full dame (som man i tillegg lyver til når det gjelder kompisen) så bør man forsikre seg om at hun faktisk ønsker å ha sex med deg , og i dette konkrete tilfellet er det i mine øyne som sagt en soleklar voldtekt.

 

Er det så utrolig vanskelig å spørre "skal vi ha sex" og faktisk godta et Ja eller et nei?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

 

Her snakker vi om ei som ikke sa nei, ikke viftet med armene, og tilsynelatende var med på handlingen. Altså, girls just wanna have fun, hvis jeg skulle spurt om samtykke hadde det ikke blitt mye senga for å si det sånn, men med spenningen det innebærer i kampens hete har de lyst, selvom de kanskje vet at det er en dårlig idé, spesielt for psyken i etterkant, slik som det var i dette tilfellet.

 

 

Beklager å påpeke det , men plukker man opp ei drita full dame (som man i tillegg lyver til når det gjelder kompisen) så bør man forsikre seg om at hun faktisk ønsker å ha sex med deg , og i dette konkrete tilfellet er det i mine øyne som sagt en soleklar voldtekt.

 

Er det så utrolig vanskelig å spørre "skal vi ha sex" og faktisk godta et Ja eller et nei?

 

 

Vanskelig å spørre om "skal vi ha sex" når man er full hehe, dessuten er det mange som blir fornærmet av den tilnærmingen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

 

Her er det mange luringer , men la meg påpeke et par ting :

 

*Vi tolker alle kroppspråket til andre forskjellige. DET DU tolker som et ja kan være en defensiv reaksjon fra en annen person eller egentlig et nei.

*Flere menn som mener at et "Nei" er et ja fordi : Hun hadde stive brystvorter (det var kald ute ) , hun var nesten naken osv osv...

 

Er du faktisk sammen med en person som du aldri har møtt før og som er såpass full at hun ikke sier ifra når du klær av henne så er du trolig i vei med å begå en voldtekt , det er akkurat nå du bør forsikre deg om at hun faktisk ønsker å ha sex med deg og en ORDENTLIG mann hadde faktisk ventet til damen var mer tilbake i normalen før han hadde hatt samleie med henne. Et bra samleie hvor begge parter bidrar er langt bedre enn å knulle en sakosekk som ikke beveger seg i det hele tatt og stinker spy og alkohol.

 

 

Her snakker vi om ei som ikke sa nei, ikke viftet med armene, og tilsynelatende var med på handlingen. Altså, girls just wanna have fun, hvis jeg skulle spurt om samtykke hadde det ikke blitt mye senga for å si det sånn, men med spenningen det innebærer i kampens hete har de lyst, selvom de kanskje vet at det er en dårlig idé, spesielt for psyken i etterkant, slik som det var i dette tilfellet.

 

Hun sa ikke ja, dermed er det mulighet for 3 til 15 år innenfor murene med deg.

 

 

Hvordan er det mulig egentlig? Det var et rent hypotetisk eksempel.

 

Uansett hater jeg at ordet voldtekt blir brukt når det hverken er vold eller trusler om vold i bildet. Overgrep er det riktige ordet.

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...